کد خبر: ۶۹۰۷۷

حکیم مهر: فرماندار فردوس گفت: انتظار میرود برنامه‌ها و فعالیت‌های دامپزشکی محدود به وظایف و مقررات اداری نشود. همچنین رئیس شبکه دامپزشکی فردوس افزود: متأسفانه با وجود فعالیت‌ها و برنامه‌های خطیر دامپزشکی در تأمین سلامت جامعه، هیچ‌گونه بهره‌مندی از اعتبارات حوزه سلامت ندارد که نیازمند توجه ویژه مسئولین در این خصوص میباشد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی فردوس، فرماندار فردوس با اعلام رضایت از مجموعه دامپزشکی شهرستان و تقدیر از فعالیت‌های انجام شده گفت: انتظار میرود برنامه‌ها و فعالیت‌های دامپزشکی محدود به وظایف و مقررات اداری نشود و نیاز است که فعالیت‌های دانش‌بنیان و تشویق سرمایه گذاران به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی نهاده‌ها و محصولات مرتبط با دام از جمله خوراک دام و طیور، شیر و گوشت  بیش از پیش پیگیری و جدی گرفته شود.

«مهندس روشن»، فرماندار فردوس، همچنین عنوان کرد: شهرستان فردوس با وجود سه مجتمع دامداری فعال و دو مجتمع دامداری در دست تأسیس، ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی و سرمایه‌گزاری و ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی دارد.

«جواد اسماعیلی»، رئیس اداره دامپزشکی فردوس، با تقدیر از حمایت‌های فرماندار ، با ارائه گزارشی از اقدامات دامپزشکی در سال گذشته، فعالیت‌های دامپزشکی را در دو مقوله کلی حفظ و حراست از سرمایه دامی (از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌‌های عفونی و انگلی دام و پرندگان با انجام برنامه‌های پیشگیرانه از قبیل واکسیناسیون، ضدعفونی، سمپاشی و ...) و تأمین بخشی از سلامت عمومی جامعه با مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان (که حدود نیمی از بیماری‌های انسان را شامل می‌شود) و همچنین نظارت بر تمامی مراحل تولید، توزیع، حمل و عرضه فراورده‌های خام دامی از قبیل شیر، گوشت، تخم‌مرغ، پشم و ... در راستای تحقق برنامه ایمنی غذا از مزرعه تا سفره عنوان کرد.

وی گفت: متأسفانه با وجود فعالیت‌ها و برنامه‌های خطیر دامپزشکی در تأمین سلامت جامعه، هیچ‌گونه بهره‌مندی از اعتبارات حوزه سلامت ندارد که نیازمند توجه ویژه مسئولین در این خصوص میباشد .

اسماعیلی افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی از نیمه اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در این طرح تیم‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی در دو نوبت صبح و شب و در تمام روزهای هفته و بدون تعطیلی، از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی و خودروهای حمل، بازرسی و بازدید بهداشتی  انجام می‌دهند.

اسماعیلی همچنین گفت: با همراهی تیم‌های بازرسی جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان و تعزیرات حکومتی این بازدیدها بصورت مشترک انجام می‌شود‌.

وی گفت:از ابتدای طرح تشدید نظارت بهداشتی تاکنون با انجام بیش از ۴۰۰ مورد بازدید، ۴۸۲ کیلوگرم فراورده غیربهداشتی از چرخه مصرف انسانی حذف و ۳ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.


نظر شما
ادامه