کد خبر: ۶۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
این دو مراسم در حالی در کشورهای همسایه شرقی و غربی کشورمان برگزار شده که در داخل کشورمان نهادهای متولی امور دامپزشکی هیچ واکنشی نسبت به این روز مهم از خود نشان نداده اند. گفتنی است مطابق اعلام انجمن دامپزشکان آمریکا ، شایسته‌ترین افراد و گروه برای حمایت از حیوانات و حقوق آنها دامپزشکان هستند اما این مهم در کشور ما مورد غفلت جدی قرار گرفته است...

حکیم مهر -  هر دو سال یک بار سمیناری جهت آموزش و بررسی وضعیت حیوانات اهلی و حیات وحش خاورمیانه از سوی جامعه جهانی حمایت از حیوانات (WSPA) برگزار می‌شود. امسال این سمینار در تاریخ ششم مهرماه در شهر دمشق، پایتخت سوریه برگزار شد.

بنابراعلام کانون دوستداران حیوانات از ایران مدیر کانون دوستداران حیوانات و پناهگاه وفا و رئیس انجمن حمایت از حیوانات شرکت کرده بودند. در این مراسم همسر برادر رئیس جمهور سوریه که از فعالان در زمینه حقوق حیوانات است به حاضرین خوش آمد گفته و برای حضار سخنرانی کرده است. خانم لیدا اثنی عشری مدیر کانون دوستداران حیوانات در این مراسم درباره پناهگاه وفا و شرایط نگهداری حیوانات و دکتر آل داوود درباره انجمن حمایت از حیوانات ایران سخنرانی کرده اند. در روز دوم و سوم این سمینار مباحثی در خصوص باغ وحش ها و شرایط نامساعد نگهداری حیوانات و نحوه درآمدزایی تشکلهای فعال در زمینه حمایت از حیوانات توسط سخنرانان مطرح شد. گفتنی است در این مراسم با برگزاری جشنی از فعالان حمایت از حیوانات تقدیر و برنامه هایی در جهت گرامیداشت روز جهانی حیوانات انجام شد.

در اینجا تصاویری از این سمینار و جشن و همچنین مراسمی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه پیشاور پاکستان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی حمایت از حیوانات برگزار شده است ملاحظه می نمایید. این دو مراسم در حالی در کشورهای همسایه شرقی و غربی کشورمان برگزار شده که در داخل کشورمان نهادهای متولی امور دامپزشکی هیچ واکنشی نسبت به این روز مهم از خود نشان نداده اند. گفتنی است مطابق اعلام انجمن دامپزشکان آمریکا ، شایسته‌ترین افراد و گروه برای حمایت از حیوانات و حقوق آنها دامپزشکان هستند اما این مهم در کشور ما مورد غفلت جدی قرار گرفته است.

امید است سازمان دامپزشکی کشور و جامعه دامپزشکان ایران به عنوان نمایندگان حاکمیت و صنف دامپزشکان در بخش دامپزشکی در خصوص حمایت از حیوانات اقدامات لازم را معمول داشته و توجه بیشتری به این موضوع نمایند.

 

تصاویر مربوط به سمینار و جشن WSPA :

 

 

 

تصاویر مراسم گرامیداشت روز جهانی حیوانات در دانشگاه پیشاور پاکستان :

 

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مريم صالحي
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۴
0
0
حمايت از حيوانات و همه موجودات زنده وظيفه تك تك انسانهاست اما متاسفانه خودشيفتگيها و منفعت طلبيها اجازه پرداختن به اين مقوله انساني را نمي دهد.
محمدرضا افشار
|
-
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۴
0
0
با سلام وخسته نباشیدمتاسفانه تشکیلات دامپزشکی ایران به دامپزشک اهمیت نمیده چه خاصه به حیوانات
نظر شما
ادامه