کد خبر: ۶۹۲۹۲

حکیم مهر: مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، اواسط هفته جاری در ماموریتی دو روزه به استان سیستان و بلوچستان، از نزدیک روند اجرای خدمات دامپزشکی در ادارات کل دامپزشکی حوزه این استان و بخش خصوصی را بازدید کرد و در جریان کمیت و کیفیت خدمت به بهره‌برداران و نظارت بر فرایند عرضه بهداشتی مواد پروتئینی به مردم استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر امین اسدی» در نخستین روز این ماموریت در راستای بررسی روند اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان به اتفاق مدیرکل دامپزشکی استان در اکیپ‌های بازدید نظارت بهداشتی حضور یافت و از کشتارگاه دام و مراکز توزیع و نگهداری فرآورده‌های خام دامی سطح شهرستان زاهدان بازدید کرد.

اسدی در دومین روز از این ماموریت عازم شهرستان زابل و منطقه سیستان شد و با حضور در مناطق روستایی از جمله روستای «چرک» در جمع روستائیان و دامداران حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات آنان در حوزه دامپزشکی قرار گرفت.

مشاهده عملیات واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و شرایط و سختی کار همکاران این استان از نزدیک از دیگر مراحل بازدید وی بود.

«پژوهشکده دام‌های خاص دانشگاه زابل»، واحدهای پرورش «گاو سیستانی»، «مرغ خزک»، «شترمرغ» و «بلدرچین» از دیگر پروژه‌های مورد بازدید بود که مشاور معاون وزیر در جریان روند پرورش این نوع دام ها که از استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه این استان است قرار گرفت.

در پایان این ماموریت، مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با حضور در فرمانداری ویژه شهرستان زابل و در جمع مسئولین استانی و شهرستانی در جلسه شورای اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با محوریت گزارش دستاوردهای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان شرکت کرد.

اسدی صبح امروز پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401 پس از بازگشت به تهران، در گفتگویی تلفنی با خبرنگار «پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی کشور»، در مورد کلیاتی از آنچه در این ماموریت رخ داده است گفت: «در این ماموریت به نمایندگی از سوی ریاست سازمان دامپزشکی کشور ضمن نظارت بر روند اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان حتی در ایام تعطیل مسائل بهره برداران و حتی همکاران اداره کل دامپزشکی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفتم که گزارش دقیقی از این بازدیدها با ذکر جزییات در اختیار معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور قرار خواهد گرفت.»

وی با اشاره به آنچه از مشاهده حضور و زندگی دامداران در دورترین نقاط مرزی کشور مشاهده کرده است افزود: «حضور عاشقانه دامداران در تولید مواد پروتئینی مردم به صورت بهداشتی، نمایانگر تامین امنیت ملی است که به دلیل تامین مواد پروتئینی مورد نیاز استان و حتی کشور مایه برکت است.

 اسدی با اشاره به اینکه مرزهای کشور «حریم امن» تمام کشورمان است، ارائه خدمات دامپزشکی در دورترین نقاط مرزی این مرزو بوم را نشانگر گستره خدمت رسانی سازمان دامپزشکی کشور به هموطنان عزیز عنوان کرد.
مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور ایجاد «قرارگاه محرومیت زدایی و جهاد دامپزشکی» و حضور اکیپ‌های جهاد دامپزشکی در استان سیستان و بلوچستان را به صورت منسجم و با پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور در آتیه نزدیک، اتفاق خجسته‌ای اعلام کرد که جهاد دامپزشکی را همچون جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی در کشور پیش خواهد برد.

لازم به ذکر است در بازدیدهای نظارتی دکتر مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر «مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان به همراه دکتر احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولین مرکز بهداشت، شهرداری و نیروی انتظامی نیز وی را همراهی می‌کردند.

بازدید از مزار شهدای زاهدان و گلزار شهدای شهرستان نیمروز، مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی در مرکز این استان و کشتارگاه صنعتی دام «اعتماد» از جمله پروژه‌های دیگری بود که دکتر اسدی در این ماموریت دو روزه فشرده که از ابتدای روز آغاز و تا پاسی از شب نیز به درازا می‌انجامید، در دستورکار قرار داده بود.

 

نظر شما
ادامه