کد خبر: ۶۹۴۶

حکیم مهر - معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نقش دامپزشکی در پدافند غیرعامل را پررنگ و غیر‌قابل انکار خواند.

حجت الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری ‌در همایش تجلیل از نخبگان عرصه دامپزشکی کشور و استان قم که به همت دانشجویان دانشگاه دامپزشکی گرمسار برگزار شده بود، از نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام سخن گفت و اظهار کرد: مقوله بیوتروریسم که چند مدتی است در صدر برنامه‌های استکبار جهانی قرار گرفته است، بحث جدی و مورد توجهی در رابطه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد.

وی با تأکید در مورد بیماریهای مشترک بین انسان و دام از نقش تاثیرگذار دامپزشکی در کنترل این بیماری‌ها سخن گفت و بیان کرد: دامپزشکی نقشی مهم و ضروری داشته و مهم‌ترین نقش آن، مسئله پیشگیری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع دامپزشکی در پدافند غیرعامل، بیان کرد: انتقال میکروب مشترک بین انسان و دام از طریق مرزهای کشور سازماندهی شده است و بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند برای کشور مخاطره‌آمیز باشد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی کشور در زمینه کنترل بیماری‌های وارداتی کشور نقش حیاتی را ایفا می‌کند، افزود: اولویت‌سنجی در مورد نظام دامپزشکی، جدیت در نظارت است که با افزایش و گسترش فرهنگ نظارت، توانایی شناسایی بیماری‌های جدید و مقابله با آن را به دست آوریم.

‌انصاری گسترش نظارت و کنترل طبیعی را از جمله عوامل افزایش‌دهنده‌ تولید پایدار دانست و گفت: نظارت بر فرآورده‌های دامی از مسائل مهمی است که باید در تمام مراحل شروع دامداری، کشتار، حمل و نقل و توزیع با نظارت مستقیم سازمان نظام دام پزشکی قرار داشته باشد.

وی با اشاره به خدمات دامپزشکی کشور عنوان کرد: شرایط کنونی نشان‌دهنده‌ تلاش، فعالیت و موفقیت دامپزشکی کشور در مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در پایان از قداست حیوانات، به ویژه دام‌ها در نزد دین مبین اسلام گفت و اظهار کرد: خداوند شریف‌ترین مکان جهان هستی یعنی بیت‌الله حرام را مکانی امن برای حیوانات قرار داده است که این موضوع بیانگر قداست موجودات عالم هستی است.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه