کد خبر: ۶۹۹۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

حکیم مهر: جلسه هماهنگی ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های استان مرکزی با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، این جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید اسماعیل حسینی مقدم  مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، حجت الاسلام و المسلمین دکتر توکلی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی، حجت الاسلام محمدحسین ربیعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی و ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه های دام و طیور استان مرکزی به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسین ربیعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه و تبریک دهه کرامت، به مسائل و مشکلات ناظرین ذبح شرعی در این استان پرداخت و افزود: پیگیر قرارداد ناظرین ذبح شرعی با شهرداری ها و مسئولین کشتارگاهها هستیم .

در ادامه این جلسه حجه الاسلام و المسلمین دکتر توکلی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با آیه 107 سوره صافات و اهمیت و ضرورت ذبح شرعی اشاره کرد و گفت: ناظرین ذبح شرعی بایستی احساس مسئولیت کنند و در کشتارگاه های دام و طیور نباید ذابحین بدون اجازه ناظرین ذبح شرعی کشتار را انجام دهند.

دکتر توکلی با اشاره به نظارت دامپزشکی در تولید غذای سالم، افزود: در کل فرآیند از کشتار تا مصرف کننده دامپزشکی توسط ناظرین ذبح شرعی و بازرسین بهداشتی نظارت دارد.

وی در پایان به شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم اشاره کرد و اظهار کرد: در تولید غذای سالم بایستی دام سالم به صورت اسلامی ذبح گردد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید اسماعیل حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به اهمیت و ضرورت ذبح شرعی در دین اسلام اظهار کرد: ذبح شرعی و غذای حلال تاثیر بسزایی در سلامت انسان دارد که نظارت ذبح شرعی مقدم بر بازرسی بهداشتی است.

وی در ادامه با مرور و اشاره به وظایف ناظرین تاکید بر اجرای دقیق موازین شرعی و قانونی نظارت شرعی کرد و همچنین به برنامه ساماندهی ذابحین در کشتارگاه ها اشاره و با بیان شرایط و مدارک لازم درخواست داشت که ناظرین هرچه سریعتر نسبت به امر ساماندهی ذابحین اقدامات لازم را معمول دارند.

دکتر حسینی مقدم با اشاره به اجزای حرام در دام و طیور اظهار کرد: لازم است طبق قانون اجزای حرام جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو جمع آوری و زیر نظر ناظرین معدوم شود.

وی به اهمیت غذای حلال و الزام تامین آن توسط نیروهای خدوم و ناظرین ذبح شرعی تاکید و تصریح کرد: فرهنگ سازی غذای حلال بایستی از کشتارگاه های دام و طیور شروع شود و با تعلیم ذابحین مقید به مسائل شرعی راه تامین غذای حلال را هموار سازیم.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به مشکلات و موانع موجود در کشتارگاه های دام و طیور پرداخت و خاطر نشان کرد: راهکارهای رفع آن موانع و مشکلات بررسی شد.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
United States of America
|
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
2
4
یه خدا قوت بگیم به ناظرین شرعی که خیلی زحمت میکشن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
خیلی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
2
:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
1
حجت الاسلام و المسلمن دکترهایی که بعنوان ناظر ذبح شرعی دام در خارج و ایران وظایف خطیرشان بر دامپزشک ها ارجحیت دارد!؟
نظر شما
ادامه