کد خبر: ۷۰۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در حال حاضر ۲۷ کارخانه خوراک دام و طیور در این استان فعال است که از این تعداد،‌ ۲۱ کارخانه دارای پروانه بهداشتی و ۶ کارخانه نیز در حال طی مراحل اخذ پروانه بهداشتی هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی رفیعی محمدی» افزود: خوراک نقش مهمی در تامین بهداشت و سلامت دام و طیور دارد و با توجه به نقش خوراک در قالب گوشت و شیر، به‌طور غیرمستقیم در سلامت انسان نیز نقش دارد.

وی اضافه کرد: اگر بهداشت خوراک دام و طیور تامین نشود، از نظر آلودگی‌های میکروبی و قارچی می‌تواند در سلامت انسان اثر مخربی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون دامپزشکی کشور، همه کارخانه‌های خوراک دام و طیور باید پروانه بهداشتی اخذ نمایند و برای تک‌تک محصولاتی که تولید می‌کنند پروانه ساخت بگیرند.

رفیعی ادامه داد: در پروانه بهداشتی استانداردهای بهداشتی که در ساختمان کارخانه لحاظ می‌شود از جمله ورودی، سالن تولید و بارگیری، تاسیسات، جایگاه و نظارت بهداشتی در نظر گرفته می‌شود.

به گفته وی، همچنین کارخانه‌های خوراک دام و طیور برای هر محصولی که تولید می‌کنند باید فرمول تولیدی را اعلام نمایند که پس از بازدید،‌ نمونه‌برداری، آزمایش و کنترل فاکتورهای مختلف بهداشتی، پروانه ساخت توسط کارشناسان دامپزشکی صادر می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ کارخانه خوراک دام در استان پروانه بهداشتی از دامپزشکی دارند که در زمینه خوراک دام و طیور و همچنین کنسانتره فعالیت دارند و زیر نظر مسوولان فنی و بهداشتی هستند.

مدیرکل دامپزشکی قم افزود: ۶ کارخانه دیگر در حال اخذ پروانه بهداشتی هستند و تاسیس ۸ کارخانه تولید خوراک دام و طیور نیز در دست اقدام است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۷ دامپزشک و ۶ دستیار فنی در این کارخانه‌ها فعالیت و نظارت می‌کنند، تاکید کرد: دامداران خوراک دام را از واحدهای معتبر خریداری نمایند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Ireland
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
3
کدوم نظارت بنده خدا.
همون دامپزشک های که شما فرمودید جسارت نباشه خدمت دامپزشکان ولی کارگر کارفرماهستن.البته خود بنده هم دامپزشکم.
واقعا باید دست از شعار دادن باید کشید
کجا میتوان با کارفرما قرارداد بست از کارفرما حقوق گرفت و به خود کارفرما نظارت کرد واقعا خنده داره
نظر شما
ادامه