کد خبر: ۷۰۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری رزمایش بزرگ محرومیت زدایی دامپزشکی در مرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر سید مختار رجائی فر» مدیرکل دامپزشکی استان در اولین جلسه هماهنگی رزمایش بزرگ محرومیت زدایی دامپزشکی که به میزبانی جانشین فرماندهی سپاه فتح استان برگزار گردید، با اعلام این خبر افزود: اولین مرحله این رزمایش خردادماه امسال در استان چهارمحال و بختیاری برگزار که با ارائه پیشنهاد این اداره کل و سپاه فتح استان، مرحله دوم این رزمایش، مردادماه امسال در کهگیلویه و بویراحمد کلید خواهد خورد.

وی گفت: تأمین فرآورده‌های بهداشتی و سالم، کنترل بیماری‌های دام و طیور، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام  دامی از جمله وظایف دامپزشکی است که در این راستا می‌توان به منظور اجرای سیاست های سازمان دامپزشکی از استعداد و ظرفیت های گروه‌های جهادی استفاده کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن آمادگی این اداره کل برای برگزاری هرچه بهتر این رزمایش و استفاده بهینه از حضور مسئولین کشوری و همچنین گروه های جهادی در استان، گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در راستای خدمت رسانی به محرومان به منظور بالا بردن سطح کیفیت امنیت غذایی و بهداشت عمومی از جمله اهداف این طرح بزرگ و ملی در استان می باشد.

دکتر رجائی فر گفت: این رزمایش با حضور 150 نفر از گروه های جهادی سراسرکشور و استان به استعداد 37 تیم تخصصی دامپزشکی در مرداد ماه امسال در مناطق مختلف  و با اولویت مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.

 «سردار مثنوی» جانشین فرماندهی سپاه فتح استان، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه خدوم سازمان دامپزشکی کشور در برقراری قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی در سطح کشور، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص عشایر این استان از محرومیت های زیادی رنج می برد که شایسته است از ظرفیت ایجاد شده برای رفع برخی از این محرومیت ها، سیاست گذاری و برنامه ریزی نمائیم.

وی استفاده از همه ظرفیت های موجود در استان در بحث اسکان، خودرو ، مواد غذایی و... را خواستار شد و گفت: می بایست اولین جلسه شورای اداری با حضور استاندار و مدیران همه دستگاه های اجرایی برگزار و وظایف و برنامه های هر دستگاه تدوین و احصاء گردد.

جانشین فرماندهی سپاه فتح استان گفت: باید سعی کنیم این برنامه در سال اول سازمان یافته و در سالهای آتی، برنامه های محرومیت زدایی بصورت خودجوش و مردمی برگزار گردد.

وی ضمن آمادگی سپاه فتح استان و مجموعه های تحت پوشش از جمله سپاه عشایر و پایگاه های مقاومت نواحی مختلف بسیج در اجرای بهینه این رزمایش بزرگ گفت: سعی خواهیم کرد در کنار این رزمایش از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی در جهت ارائه برخی از خدمات بهداشتی نیز استفاده نمائیم.

در این جلسه مدیرکل امور عشایر، فرمانده سپاه ناحیه عشایری، مسئول بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، معاون بسیج جامعه پزشکی نیز حضور داشته و نقطه نظرات و پیشنهادات جمع بندی و مقرر گردید جلسات آتی بصورت فشرده و تخصصی تر برگزار گردد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
محرومیت زدایی اولین قدمش تهیه نهاده های داميست
نظر شما
ادامه