کد خبر: ۷۰۴۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

حکیم مهر: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز گفت: سگ چهارمین حیوان قاتل از میان تمام موجودات جهان است و ایران رتبه سوم دنیا در میان کشته شدگان توسط سگ ها را دارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از تیتریک، سخنران پیش از خطبه این هفته شهرستان فردیس در آستانه عید قربان «حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز بود.

وی در جمع نمازگزاران گفت: متاسفانه اخیرا در اخبار شنیدید که دو کودک ۴ و ۷ ساله در شهر قم توسط سگ های ولگرد کشته شدند، موضوع سگ های ولگرد یکی از موضوعات چالش برانگیز جامعه ما شده است، برای روشن شدن موضوع آماری را خدمت شما نمازگزاران ارائه می دهم.

وی ادامه داد: تعداد سگ های ایران حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قلاده است و از این تعداد، حدود ۲ تا ۳ میلیون قلاده  سگ های ولگرد هستند، این آمار را مقایسه کنید با تعداد سگ های آمریکا که بیش از ۷۵ میلیون قلاده و تعداد سگ های ولگرد ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار است (در آمریکا سالانه ۲۷۰۰ سگ و گربه معدوم می شوند)، در ترکیه یک میلیون و ۶۰۰ هزار قلاده سگ و تعداد سگ های ولگرد ۲۵۳ هزار قلاده است!

 «حجت الاسلام ارجمند» افزود: به لحاظ تعداد کشته های انسان ها توسط جانوران، سگ چهارمین حیوان قاتل از میان تمام موجودات جهان است و ایران رتبه سوم دنیا در میان کشته شدگان توسط سگ ها را دارد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: بین انسان و سگ بیش از ۱۰۰ بیماری مشترک وجود دارد و فقط کنترل بیماری هاری در ایران، سالانه ۲ هزار میلیارد تومان خرج روی دست کشور می‌گذارد؛ به عبارت دیگر هر سال حدود ۲۳۰ هزار نفر در کشور توسط سگ‌ها مجروح می‌شوند، اگر این واکسن نبود سالانه هزاران نفر به خاطر بیماری هاری کشته می شدند.

وی گفت: سگ های ولگرد در حال منقرض کردن نسل خرگوش، کبک، روباه، خرس، یوزپلنگ، دارکوب و ۲۰۰ نوع حیوان دیگر هستند، سگ ها شامه بسیار قوی دارند و در بسیاری از موارد به صورت گروهی حمله می کنند، متاسفانه عده ای از مردم با توزیع غذا در بین سگ های ولگرد دائم بر زاد و ولد و تکثیر نسل این حیوان در طبیعت می افزایند و رسانه های فارسی زبان بیگانه نیز مشوق و مروج این رفتارهای خطرناک هستند، در حالی که در کشوری مثل سوئد غذا دادن به سگ های ولگرد و کبوتران وحشی ۱۰۰۰ یورو جریمه دارد.

حجت الاسلام ارجمند ادامه داد: هیج مکتب و مذهبی به اندازه اسلام بر حقوق حیوانات تاکید نکرده است، علامه محمد تقی جعفری ۳۴ حق از این حقوق را به صورت مشخص نام برده است، اما حقوق سگ نباید باعث نابودی گونه های دیگر شود، همچنین که نباید باعث از بین رفتن سلامت جامعه و امنیت روانی آن شود.

وی در خصوص ذبح در عید قربان گفت: بر اساس قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید مصوب ۱۳۸۷، حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان وظیفه نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه ها و نیز شرکت های فرآوری گوشت را به عهده دارد، اداره کل دامپزشکی استان هم نظارت شرعی و هم بهداشتی در استان را به عهده دارد و با داشتن یک آزمایشگاه مجهز به صورت مستمر بر صنایع پروتئینی نظارت می کند.

این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: افزون بر کشتارگاه های دام، در عید قربان با مشارکت شهرداری ها مکان های مشخصی برای ذبح و قربانی کردن تجهیز می شود و توصیه می کنم برای نظارت بهتر حتما قربانی های خود را در این مکان ها کشتار کنید .
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
3
4
این تعداد آدمی که الان در این سایت با این سخنان آشنا شدند، در نماز جمعه نشدند! مگر اونجا چند نفر نشسته اند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
2
0
داشتن امار دقیق از تعداد سگ ها ونوع زندگی انها وچاره جویی برای انها از داشتن امار تعداد افراد زباله گرد وبی خانمان وکودکان کار و... پراهمیت تر و کلا واجب تر است چون اقدام در مورد سگ ها مستلزم گرفتن هزینه از دولت است و لی چاره جویی برای بی خانمان ها وکودکان کار مستلزم صرف هزینه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
2
خواهشمندیم داد خانواده های کودکان جانباخته در اثر حمله سگ ها ستانده شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
2
0
تعجب ندارد!!؟ همه چیز این مملکت به همه چیزهایش می خورد!؟ از مسئولینش تا کارمندانش و از دانشمندانش تا عوامش!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
برابر اعلام سایت های رسمی در آمریکا حدود 90 میلیون سگ صاحبدار و حدود 70 میلیون سگ و گربه ولگرد وجود دارد.
نظر شما
ادامه