کد خبر: ۷۰۴۷۹

حکیم مهر: «نظری» گفت: الان در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دام بر روی دست تولیدکننده باقی‌مانده و قادر به تأمین خوراک آن نیست لذا دام مازاد باید صادر شود چون هم‌ارز آوری لازم را دارد و هم تولیدکننده بیش از این متضرر نمی‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیار آفتاب، «علیرضا نظری» نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بحث خرید تضمینی دام یکی از مطالبات جدی دامداران است چراکه هم مسئله خشکسالی مستمر بر آنها سایه افکنده و هم نهاده‌ها به دستشان نمی‌رسد لذا هزینه‌ها به‌قدری بالاست که عملاً تولیدکننده قادر به نگهداری دام خود نیست.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی بحث خریداری دام مازاد را مطرح کرد که طبق آخرین اخباری که داریم روز یکشنبه ابلاغیه خرید دام زنده با قیمت مصوب کیلیویی ۹۰ هزار تومان برای دام سبک به سراسر کشور ارسال شده و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها موظف هستند در اولین فرصت این مورد را عملی و اجرایی کنند.

نماینده مردم خمین خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس بحث صادرات دام بود چراکه باتوجه‌به شرایط فعلی کمبود علوفه و افزایش هزینه‌های تولید و یا کاهش قدرت خرید مردم می‌توان گفت با حجم بالایی از دام مازاد مواجه هستیم که یکی از راهکارها بحث خرید دام زنده و دیگری بحث صادرات است.

نظری افزود: در بحث صادرات دام استدلال هم بر این است که الان در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دام بر روی دست تولیدکننده باقی‌مانده و قادر به تأمین خوراک آن نیست لذا دام مازاد باید صادر شود چون هم‌ارز آوری لازم را دارد و هم تولیدکننده متضرر نمی‌شود ضمن اینکه در زمان نیاز هم این موضوع قابل مدیریت است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: حال که بنا بر دلایل مختلفی دام مازاد بر کشش بازار را داریم یکی از راه‌ها بحث صادرات است که در دستور کار قرار دارد ولی اصل کار و بحث موافقت با کلیت موضوع صادرات دام زنده به‌ویژه به کشورهای اطراف جزو موارد مورد تأکید کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد است.


نظر شما
ادامه