کد خبر: ۷۰۵۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و قزوین

 

انتصاب مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه بویراحمد بعنوان مشاور مدیرکل


 دکتر صادقی، مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد در حکمی، فرشاد حیدری، مسئول روابط عمومی این اداره کل با حفظ سمت بعنوان مشاور مدیر کل منصوب نمود.

این حکم در راستای اجرائی نمودن بخشنامه شماره 138599 مورخ 5/12/88 معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور صادر گردیده است.

 

-----------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی: روند تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان مرکزی باید تسهیل شود


مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تصمیم سازی و اقدام برای تولید و پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک به عنوان مرجع تولید مواد غذایی سالم در این استان نیازمند توجه بیشتر و تسهیل است.

'دکتر سیدسعید حسینی' افزود: برنامه های تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک به عنوان یک نیاز و اولویت تولید در استان از طریق جلسات متعدد با استانداری مرکزی، اتحادیه مرغداران، شرکت پشتیبانی دام جهاد کشاورزی و دامپزشکی های بخش خصوصی پیگیری شده و همگرایی بیشتر برای حصول نتیجه مطلوب نیاز است.
وی اظهار کرد: در برنامه پیشنهادی استان تبدیل پنج درصد واحدهای پرورش مرغ به مراکز تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک ارائه شده که تحقق آن نیاز به حمایت مرغداران، آموزش و فرهنگ سازی دارد.


مدیر کل شبکه دامپزشکی استان مرکزی گفت: تمامی تجهیزات آزمایشگاهی دامپزشکی این استان به صورت رایگان در خدمت برنامه های تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک خواهد بود.
حسینی بیان کرد: مدیریت بهداشت از زیر ساخت های مهم در روند تولیدات دامی و طیور است و بیش از 90 درصد از مرغداری های استان مرکزی دارای پروانه بهداشت می باشند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت مرغ بدون آنتی بیوتیک در بازار بیشتر از مرغ معمولی است می طلبد که رسانه های جمعی در خصوص مزایای مصرف این مرغ و تاثیرات آن در حفظ سلامتی جامعه را آگاه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها مقاومت بدنی نسبت به این داروها را در جمعیت انسانی و دامی افزایش می دهد و موجب بروز بیماری های بازپدید و نوپدید می شود.
حسینی ادامه داد: استفاده از فن آوری روز دنیا ، رعایت شرایط قرنطینه ای و بهداشتی، استفاده از نظرات کارشناسان دامپزشکی، مدیریت کارآمد و به موقع در واحد و استفاده از نهاده های سالم از عوامل مهم در پیشگیری از بروز بیماری بدون استفاده از مصرف آنتی بیوتیک ها می باشند.
مدیر کل  دامپزشکی استان مرکزی افزود: در استان مرکزی بیش از 600 واحد تولیدی شامل 530 واحد مرغ گوشتی و 70 واحد مرغ تخمگذار فعالیت دارند.

-------------------------------------

 

دعوت از باز نشستگان صندق بازنشستگی کشوری جهت ثبت نام در بانک اطلاعات نخبگان قزوین

 

اداره کل دامپزشکی قزوین اعلام کرد : در راستای تکمیل نمودن بانک اطلاعات نخبگان از کلیه باز نشستگان اداره کل دامپزشکی استان قزوین که مشترک صندوق باز نشستگی کشوری می باشند و تا تاریخ  29/12/89 به افتخار باز نشستگی نائل آمده اند دعوت می گردد جهت ثبت نام به آدرس اینترنتی www.cspf.ir  مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات مربوطه خود اقدام نمایند.

 لازم به ذکر است مهلت ثبت نام در بانک مذکور، حداکثر تا تاریخ 30/7/90 اعلام گردیده است.

 

نظر شما
ادامه