کد خبر: ۷۰۵۲۹
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محمد سعیدی» افزود: در رابطه با بیماری تب برفکی، از امسال برنامه فاز یک را آغاز و ابلاغ کردیم که از ابتدای مرداد تا انتهای شهریور ماه، با بسیج تمام نیروهای بخش دولتی و خصوصی، برای تمام جمعیت دام سبک و سنگین روستایی کشور، واکسیناسیون رایگان انجام ‌دهیم...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «با سویه جدید بیماری تب برفکی مواجه نیستیم و موارد احتمالی، از همان سویه در گردش است.» این را سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید: «البته وضعیت موجود از دیدگاه بنده قابل قبول نیست. اگرچه در حال حاضر نسبتا کانون‌ها پایین و تلفات کم است، اما باید شرایطی را رقم بزنیم که اوضاع خیلی بهتر از وضعیت کنونی باشد. اگر بتوانیم از استیج دو به استیج سه حرکت کنیم، آن زمان شرایط ایده‌آلی را برای کشور خواهیم داشت.

از نظر «دکتر محمد سعیدی» سال گذشته راکتور بروسلوز کشور افزایش قابل توجهی داشته و علت آن هم یکی از گاوداری‌های صنعتی بزرگ استان تهران بود که متاسفانه درگیر بیماری بروسلوز شد.

حکیم مهر: آقای دکتر، آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در مقایسه با سال‌های گذشته چگونه است؟

ما در سازمان دامپزشکی،‌ وضعیت بیماری تب برفکی را در سه ماهه نخست سال بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. در اردیبهشت ماه، اقداماتی را به‌ویژه در دو استان انجام دادیم که باعث کنترل فوری این بیماری شد. لذا در جمع‌بندی‌ها به این نتیجه رسیدیم که ما با سویه جدید مواجه نیستیم و موارد احتمالی، از همان سویه در گردش است.

اقداماتی که انجام گرفت شامل واکسیناسیون، اطلاع‌رسانی، نمونه‌برداری و تشخیص بود و خوشبختانه در حال حاضر در وضعیت نرم سال گذشته به سر می‌بریم.

حکیم مهر: آیا این وضعیت قابل قبول است؟

البته وضعیت موجود از دیدگاه بنده قابل قبول نیست. اگرچه در حال حاضر نسبتا کانون‌ها پایین و تلفات کم است، اما باید شرایطی را رقم بزنیم که اوضاع خیلی بهتر از وضعیت کنونی باشد. اگر بتوانیم از استیج دو به استیج سه حرکت کنیم، آن زمان شرایط ایده‌آلی را برای کشور خواهیم داشت.

حکیم مهر: مهمترین برنامه سازمان دامپزشکی برای دستیابی به این شرایط ایده‌آل چیست؟

در رابطه با بیماری تب برفکی، از امسال برنامه فاز یک را آغاز و ابلاغ کردیم که از ابتدای مرداد تا انتهای شهریور ماه، با بسیج تمام نیروهای بخش دولتی و خصوصی، برای تمام جمعیت دام سبک و سنگین روستایی کشور، واکسیناسیون رایگان انجام ‌دهیم.

برای بخش صنعتی نیز هماهنگ کردیم که فاز بعدی را که در انتهای زمستان است، اجرایی کنیم. مجموعه صنعتی برای خود برنامه منظمی دارند و باید بتوانیم هماهنگ شویم تا برای یک جمعیت دامی از لحاظ بیماری تب برفکی پوشش یکنواخت ایمنیت داشته باشیم و فازهای بعدی را هم اجرا و از استیج دو به استیج سه که قطع واکسیناسیون است، برسیم.

حکیم مهر: وضعیت بیماری بروسلوز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

درخصوص بروسلوز، سال گذشته راکتور بروسلوز کشور افزایش قابل توجهی داشته و علت آن هم یکی از گاوداری‌های صنعتی بزرگ استان تهران بود که متاسفانه درگیر بیماری بروسلوز شد. در نتیجه بیش از دو هزار راکتور بروسلوز از آنجا حذف و کشتار شد و در حال پاکسازی است. البته این واحد در حال حاضر مرحله پاکسازی خود را طی می‌کند. لذا تعداد دام آلوده بسیار پایین آمده و این باعث شد که تعداد راکتور ما افزایشی باشد. ما یک سری واحدهای صنعتی تحت پوشش داریم که اقدامات بروسلوزی مثل خونگیری اسب را در آن انجام می‌دهیم. در این واحدها آلودگی درون گله‌ای ما فرقی نکرده است. فقط یک واحد صنعتی بزرگ بود که تاثیر بسزایی روی کل راکتورهای ما گذاشت.

سازمان دامپزشکی اقدامات واکسیناسیون در دام‌های صنعتی روستایی و واکسیناسیون در گوسفند و بز یا بره و بز و آموزش و ترویج را انجام می‌دهد. همچنین امسال در خصوص بروسلوز، بحث پایش بیماری را در کل جمعیت داریم که یک کار بزرگ است که برای اولین بار انجام می‌شود. البته این کار در ۲۰ سال گذشته صورت گرفته بوده اما امسال می‌خواهیم وضعیت را بررسی کنیم. بنا داریم به تعدادی از دامداری‌های روستایی و عشایری ورود کنیم و علاوه‌بر واکسیناسیون، خون‌گیری و حذف را داشته باشیم تا با توجه به وضعیت اعتبارات و وضعیت آلودگی منطقه بتوانیم بیماری‌های دام روستایی عشایری را کنترل کنیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
2
5
با این تعداد کم نیرو چطور این همه واکسن میخاهید پوشش بدین .ابله شاربن .پی پی ار. تب برفکی .گاوی گوسفندی .تست سل .هر اداره دو تا یا سه تا نیرو داره .واقعا چطور میخایید پوشش بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
خرید خدمت از بخش خصوصی و نظارت دقیق بر اجرای برنامه های واکسیناسیون از سوی مراکز دولتی می تونه کمک کنه به پیشبرد اهداف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
ناشناس ۱۰:۱۵ ،بخش خصوصی هم یا واکسیناتور دامی ندارد یا با این تعرفه خرید خدمت و هزینه های گزاف تردد، حاضر به عقد قرارداد نیست. بخش دولتی هم نه نیروی کافی دارد و نه لجستیک(خودرو مناسب)؛ همه اش چسبیدیم به نظارت مواد غذایی نه در کشتارگاه بلکه در مراکز عرضه و وظیفه ذاتی را کنار نهادیم چون کار مبارزه سخت و طویله و اصطبل بو میده!! باید مزایای پرسنل مبارزه و تست سل بروسلوز، با تصویب دستورالعمل و ابلاغ آن ، دو برابر دیگر پرسنل شود.آریسان و پراید و مزدا دوکابین مونتاژ فرسوده به درد کار میدانی مبارزه با بیماری های دامی در مناطق سخت گذر ، نمی خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
در هیچ کشوری برای واکسن استراتژیک خرید خدمت بخش خصوصی نداریم
ان هم بخش خصوصی که از نظام مجوز گرفته و فقط فکر درامد خودش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
مگه چنددرصد میخاین خرید خدمت بدید نهایت ۳۰درصد هست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
4
"ما یک سری واحدهای صنعتی تحت پوشش داریم که اقدامات بروسلوزی مثل خونگیری اسب را در آن انجام می‌دهیم."
خونگیری اسب چه ربطی به گاوداری صنعتی و بروسلوز داره؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
1
2
"سازمان دامپزشکی اقدامات واکسیناسیون در دام‌های صنعتی روستایی و واکسیناسیون در گوسفند و بز یا بره و بز و آموزش و ترویج را انجام می‌دهد."
مگر دام صنعتی، روستایی میشود؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
2
4
"همچنین امسال در خصوص بروسلوز، بحث پایش بیماری را در کل جمعیت داریم که یک کار بزرگ است که برای اولین بار انجام می‌شود. البته این کار در ۲۰ سال گذشته صورت گرفته بوده اما امسال می‌خواهیم وضعیت را بررسی کنیم."
این جمله دومی، ناقض جمله اولشان شد که!!! بالاخره این کار دفعه اوله که انجام میشه یا 20 ساله که انجام میشه؟
شما در هیچ کشوری نمیتونید ببینید که کنترل و ریشه کنی یک بیماری اینقدر طولانی بشه. این فقط به علت ضعف های شدید مدیریتی و تغییرات مدیریتی هست.
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
این پایش در چند سال انجام شد و اولین بار نیست. اما چندان اصولی انجام نشد. نتایج مطالعه و پایش و بررسی اثر بخشی واکسن ها، اطلاع رسانی نشد. دهه هاست برنامه مبارزه با بروسلوز در حال اجراست و متاسفانه نتیجه درخوری گرفته نشد. این موضوع باید موشکافانه بررسی بشه تا گلوگاه های عدم توفیق شناسایی بشه. من خودم یه زمانی درگیر همین کار بودم و متاسفانه از سوی سازمان به بررسی هایی که که با همکاران انجام دادیم توجه نشد. حرف زیاده و نمی شه اینجا گفت. عزم جدی و راسخ و همت والا و پیگیری مجدانه میخواد تا برنامه به نتیجه برسه. برای آقای دکتر سعیدی عزیز آرزوی پیروزی و سزبلندی دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
1
1
شرایط دامهای از نظر برسلوز نسبت به سالهای قبل خوب نیست ، نمود آن در افزایش زیاد موارد بروسلوز انسانی در شهریار و ملارد مشخصه(در بین آشنایان 6نفر امسال درگیری بروسلوز شدند،علت بستنی با شیرغیر پاستوریزه سنتی یا دستگاهی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
1
5
با عرض معذرت صحبتهای آقای دکتر در رابطه با بروسلوز کاملا غیر علمی میباشد بدلایل ذیل:
1. گاوداری مورد نظر واکسیناسیون گاوهای خود بر علیه سویه بروسلا آبورتوس را بطور مرتب انجام میداده و در اینجا دو حالت پیش میآید که یا واکسن ایراد داشته و یا سوش جدیدی وارد عمل گردیده که مورد اخیر در رابطه با گاوداری مورد نظر صادق است و سوش جدا شده بروسلا ملی تنسیس میباشد که عمدتا گوسفند و بز را در گیر مینماید.
2.این مشکل فقط خاص یک گاوداری نبوده و گاوداریهای کل کشور را در گیر نموده است.
3.دلیل اصلی اشاعه بیماری عدم اکسیناسیون صحیح گوسفند و بز با واکسن REV1 میباشد که حجم باکتری را در مراتعی که از آنها برای تغذیه گاو ها استفاده میشود بالا برده است.
بسته های یونجه ای را که در گاوداریها برای تغذیه گاو ها استفاده میشود اگر مشاهده نمایید پر از مدفوع گوسفند و بز است.

پس جناب دکتر قطع واکسیناسیون گوسفند و بز باعث این فاجعه ملی شده است و متاسفانه مثل همیشه مقصر اصلی دامدار قلمداد میشود. آقای دکتر دامپزشکان گاوداریها با چه زبانی به شما بگویند که واکسن ایریبا یا RB51 بر علیه سوش جدا شده موثر نیست و تمام گاو داریها را دارد به خاک سیاه میکشاند و شما یک گاودار فقط یک گاوداری را مسئول میدانید(!). بسیار جای تعجب است. این سئوال مطرح است که آیا این مشکل فقط در کشور ما رخ داده است اگر جواب منفی است ببینید آنها چه کرده اند که توانسته اند بیماری را کنترول نمایند. بنظر بنده بر اساس مقالات موجود واکسن کنونی باید با واکسنی جایگزین شود که بر علیه هر دو سوش ایمنی ایجاد مینماید .این فقط بخشی از کار است وبخش مهمتر کار واکسیناسیون منظم دامهای سبک با واکسنRev 1 میباشد. آموزش رعایت بیوسکیورتی از واجبات است که متاسفانه در گاوداریهای ایران رعایت نمیشود. از حکیم مهر تقاضا میشود با گاوداریهای بزرگ بویژه در اصفهان، اراک، قم و ....تماس گرفته شود و آمار حذف حاصله از بروسلا ملیتنسیس مشخص شود آنوقت میتوان به ابعاد فاجعه پی برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
با سپاس از توضیحات شما
سویه بیماری جدا شده، بروسلا آبورتوس بوده نه ملی تنسیس
واکسن ایریبا، برای سویه ملی تنسیس همپوشانی ایجاد می کند.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
توضیحات شما کاملا درست و علمی است در حال حاضر واکسن های فول دز و دز کاهنده IRIBAکه بر علیه برسلا آبورتوس کارآیی دارند در دامداری ها تزریق میشه و این معضل تغییر سویه باکتری از آبورتوس به ملی تنسیس در گاوداری های کشور رخ داده است. تعداد زیادی از مبتلایان کشت میکروبی شدند و بروسلا ملی تنسیس جدا شده که واکسن ایریبا روی آن موثر نمی باشد. این مشکل در کشورهایی که واکسن RB51 می زدند نیز اتفاق افتاده است و با تعویض واکسن کنترل گردیده است.
در یک مطالعه استفاده از واکسن S19 بیماری را کنترل نمود.
وقطعا آلودگی یک واحد دامداری در استان تهران نمی تونه باعث آلودگی در کل کشور بشه و تغییر سویه مشهود در گاوداری ها از از آبورتوس به ملی تنسیس بدلیل تغییر رویه سازمان دامپزشکی و عدم اجرای تست و کشتار در گله های سبک است و دوست ناشناسی که فرمودید ایریبا همپوشانی دارد برای ملی تنسیس لطفا اطلاعاتتون و آپدیت بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
چه واکسنی جایگزین ایریبا کردن جهت مبارزه با ملی تنسیس؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
5
جالبه که یکی از گاوداری های استان تهران رو عامل بروسلوز کل کشور می دانید ............. علت رخداد وسیع بروسلوز در سطح کل کشور بسیار واضح و راهکار آن نیز بسیار راحت است اما با توجه به تعارض منافع ،احتمالا فعلا قابل حل نخواهد بود.اینکه عامل باکتریایی این بیماری ،همان میکروب ۲۰ سال قبل بوده است.و‌پیچیدگی ویروس ها را ندارد بر این نکته تایید میکند که کنترل در سطح وسیع بیماری بروسلوز، مدیریتی خواهد بود که بایست در سطح کلان برنامه ریزی گردد.در سطح اول سرپنجه های خط مبارزه رو تقویت کنید .مشکل براحتی قابل حل است.در کنار این موضوع بررسی عیار سنجی و کارایی واکسن و روند واکسیناسیون فعلی از طریق مقایسه ای در سطح یک یا چند استان، میتواند قابل بررسی و اعتنا و نیز در سطح دوم اولویت بررسی باشد.ضمن اینکه توسعه سخت افزاری امکانات در سطح گاوداری و دامداری نیز حایز اهمیت میباشد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
5
با این همه کمبود نیرو و خودرو و اعتبارات و همچنین مراکز مایه کوبی که تکنسین ندارند چطور می خواید اجرایی کنید... دکتر عزیز از ابتدای امسال فشار مضاعفی به همکاران وارد شده درک بفرمایید.. آبله شاربن لمپی اسکین ppr تب برفکی بروسلوز بره گوساله و گاو و هاری و پایش بیماری های یل و بروسلوز و مشمشه و.... که بماند... لطفا بخشنامه هایی ابلاغ فرمایید که در عمل اجرایی باشد همکاران توانایی‌شان حد دارد... واکسنها هم که اکثرا تاریخ نزدیک تحویل می گردد... چه شود امسال... همکاران ابراز نارضایتی دارند..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
3
............ فرمودن افزایش آمار دام رآکتور به خاطر یک دامداری هست. کلا مگر تعداد دامهای این دامداری، چند درصد دامهای کل کشور میشه؟
K1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
6
100 سال دیگه هم بگذره هیچ بیماری در کشور ریشه کن نمیشه. ریشه کنی نیاز به نیرو و اعتبار و برنامه ریزی داره. ................ روز 20 تا نامه تولید کردن هرگز ما رو به هدف نزدیک نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
5
واقعا سازمان امسال خراب کرد
طرح ppr دادید ۹۰ درصد شهرستان از ۱۵ فروردین تا ۲۵ تیر
طرح تب برفکی ۵۰ درصد دوماه مرداد و شهریور
بعد یک اداره با ۳ یا ۴ تا نیرو آبله و شاربن و اف دی گاوی، بره، تست سل
خب یکی نیست بگه به این سازمان اگر واکسن شاربن گوسفندی تا اوایل برج ۷ زده نشه و دیگه دامدارا شاربن نمیزنه بعد پشت سر هم نامه می‌زنید که شاربن به حد نصاب نرسید
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
3
............. فقط نامه نگاری با استان‌ها و اجبار کردن طرحها و صدور بخشنامه ها بی مورد غیر فنی ... . هی نامه زدن و آمار دادن که عملکرد این طرح استان پایینه عملکرد اون طرح و یا پایش پایینه ... لطفا بزارید استان‌ها خودشان مدیریت استان رو انجام بدن... در جلسات وبینار ی هم که اگر استانی حرف کمبود نیرو و اعتبار و خودرو و عدم همکاری دامداران رو بزنن سریع .......... جبهه می گیرند که باید انجام داده شوند ولاغیر.. . فقط از استان‌ها دلیل عدم انجام ندادن طرح و پایش ها رو می خواهند... نمی دانند که استان‌ها با هزار بدبختی و کمبود نیرو و خودرو و و عدم تمایل به بیمه دامداران و کلی مسائل دیگه دست و پنجه نرم می کنن حالا واکسن‌های با تاریخ انقضاء 2 تا 3 ماهه بماند که رمق واکسیناتورهای رو بریده... فقط صحبت از گروه‌های جهادی فقط... نه مزایایی نه اضافه کاری...
ناشناس
|
Japan
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
1
............. می‌دونین آیا این همه واکسن نیاز به چقدر نیرو داره اول نیروی استان ها رو بررسی کنید نیروی مورد نیاز استان رو برطرف کنید بعد پیش بینی بدین میدونید نیرو با این همه سابقه رو از سازمان متنفر کردین ، چه فشاری به نیرو وارد شده تا بتونه همین قدر رو هم کار کنه تا بتونه پیش بینی رو برسونه ........... فقط نامه بزنید که ای فلان واکسن نرسید به پیش بینی رییس هی فشار بیاره به واکسیناتور که برسون دیگه چیکار می‌کنی این نیروی واکسیناتور باید چقدر زحمت بکشه تو هوای داغ توی سرما بره ماموریت اینا درد دل بود اگه میفهمیم این چیزا رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
1
2
اولا ا ز تمامی گاوداریهای در گیر سویه ملی تنسیس جدا شده ثانیا واکسن ایریبا و RB51 به هیچ وجه روی ملی تنسیس موثر نمی‌باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
ثالثا چرا و واکسن جایگزین چیست؟
رابعا لطفا مستندات قرار دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
2
واقعا کار سختیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
واقعاً
کاردان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
3
سلام
لطف کنید یه بررسی بشه تو استان ما پارسال ۳ ماه ماموریت پرداخت شده و آخر سال هم نصف پاداش و نصف رفاهیات
امسال هم تا حالا نه ماموریت نه پرداخت حق نظارت ۲ ماهه طرح هیچی پرداخت نشده فقط حقوق خالی
ما چیزی نمیگیم ولی انصافا خدا را خوش میاد
انگیره ی ما را برای ادامه کار بگید؟؟؟؟؟!!!!
قضاوت با شما!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
0
6
یاد استاد دکتر عطارد عزیز بخیر!
به کارهای بزرگ مرد کاردیده فرست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
یادشان بخیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
1
کاش این دوست اپیدمیولوژیست ما ، بدون فیلتر شکن نظراتش را می داد.
اپیدمیولوژیست تب برفکی با فیلتر شکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
جهت مبارزه لازمه این کار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
1
سال به سال دنده عقب!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
با سلام خدمت اعضای گروه
در مورد برنامه واکسیناسیون امسال یه چند نکته می‌خوام عرض کنم
من نمی‌دونم چه طرز فکری پشت پیش بینی امسال هستش آقا مگه میشه توی ۳ ماه کل پیش بینی pprدام شهرستان رو گنجوند اصلا با عقل جور در نمیاد تنها ppr نیس تب برفکی.ابله.بروسلوز.تست سل و...به لطف دوستان تب برفکی دو مرحله در سال شده .تست سل واحد‌های روستایی اضافه شده نیرو ها که تغییر نکردن اضافه هم نشدن نکنید این کارا رو به خدا ظلمه با این برنامه شبکه هاروتوی یه رینگ مسابقه نابرابر میندازید قدیم برنامه واکسیناسیون واقعا برای ریشه کنی و از بین بردن عامل بیماری در منطقه و جلوگیری از وارد آمدن خسارات جانی و و مالی به دامدار بود اما امسال شبکه ها به هرترفندی متوسل میشن برای اینکه پیش بینی ها به موعد مقرر برسن که فردا مورد بازخواست قرار نگیرند این برنامه پیش بینی عملکرد رو بدن به خود استانها اونا خودشون بهتر می‌دونن بر اساس شرایط منطقه خودشون برنامه ریزی کنند حضرات میشینن پشت سیستم مدیریت سیستمی میکنن این که نشد کار بیان وارد گود بشن اون موقع میفهمن چند مرده حلاجن
نظر شما
ادامه