کد خبر: ۷۰۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: روز گذشته در پی اختلال در دستگاه پیش سردکن کشتارگاه سیرجان توزیع گوشت با اختلال مواجه شد، در این خصوص مدیر کل دامپزشکی استان کرمان به خبرنگار گفتارنو گفت: از بابت توزیع گوشت تا ما مطمئن نشویم که گوشت در وضعیت سالم قرار دارد و مشکلی برای مصرف ندارد اجازه مصرف توزیع داده نمی‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازگفتارنو، «دکتر حسین رشیدی» بیان داشت: عمق لاشه وقتی که از پیش سرد کن بیرون آورده می‌شود باید از ۷ تا ۸ درجه بیشتر نباشد ظاهراً روز گذشته پیش سردکن کشتارگاه سیرجان برای ساعاتی دچار مشکل و خاموش شده و روز بعد وقتی که گوشت را برای توزیع بیرون آورده‌اند حرارت گوشت از حد استاندارد بالاتر بوده است.

وی افزود: در حال حاضر تا کامل شدن تحقیقات و بررسی برای این که گوشت فاسد شده یا نه به صورت ضبط مشروط نگهداری و به آزمایشگاه ارسال شده است تا بر اساس نتایج بدست آمده از آزمایشگاه اقدام شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: گوشت ضبط شده پس از آزمایش اگر مشکلی نداشته باشد برای مصرف خانوار یا مصرف صنعتی توزیع خواهد شد در غیر اینصورت اجازه توزیع داده نمی‌شود و گوشت معدوم خواهد شد.

رشیدی در ادامه ضمن گلایه‌ از شهرداری سیرجان گفت: متاسفانه در این مورد شهرداری سیرجان کوتاهی کرده و با دامپزشکی همکاری لازم را ندارد ضمن این که رییس شبکه دامپزشکی سیرجان نیز از عملکرد شهرداری راضی نیست.

وی اظهار داشت: مکاتباتی با دادستان در این خصوص صورت گرفته و در هر صورت شهردار باید به این قضیه کمک کند البته تنها بحث پیش سرد کن مطرح نیست زیرا این قضیه اتفاقی بوده اما کلا مدیریت کشتارگاه سیرجان را شبکه دامپزشکی شهرستان قبول ندارد و یکسری مشکلات بهداشتی وجود دارد که تذکر داده شده امیدواریم که شهرداری آن را برطرف کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
زهر چشم دیده وبیکار شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
1
پیش سرد که خوبه سردخانه زیر صفر هم اگر از کار افتاد موجودی سردخانه ها روانه بازار توزیع میشه یا اگر دیفراست شده باشه مجددا بعد از رفع نقص سردخانه منجمد وجهت توزیع ان اقدام میشه این روندیست که در اکثر کشتارگاه های طیور ودامی انجام میشه اگر مسئول فنی بخواد برخورد یا گزارش کنه حسابش با کرام الکاتبین است وبیکار شدنش حتمی است خودمان را گول نزنیم
نظر شما
ادامه