کد خبر: ۷۰۹۵۹

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از کشف و جمع‌آوری 397 قلم با 16 عنوانی دارویی غیرمجاز و تاریخ گذشته از داروخانه‌های دامپزشکی فردوس و خارج کردن آن‌ها از چرخه مصرف خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی فردوس، «دکتر اسماعیلی» رئیس شبکه دامپزشکی گفت: عدم رعایت موازین علمی، فنی و بهداشتی در عرضه و مصرف داروهای دامی می‌تواند ضررهای جدی به سلامت جمعیت دامی و همچنین جامعه و اقتصاد کشور وارد کند.

اسماعیلی، با بیان اینکه بسیاری از اقلام دارویی باگذشت زمان و تمام شدن تاریخ ‌مصرف اثربخشی خود را از دست ‌داده و غیرقابل‌مصرف می‌شوند، گفت: بعضی از داروها باگذشت زمان انقضا مواد سمی از خود تولید می‌کنند که استفاده از آن‌ها خطرناک است به همین منظور کارشناسان دارو و درمان این شبکه در بازدیدهای سرزده از داروخانه‌های دامپزشکی 397 قلم داروی تاریخ منقضی را جمع‌آوری و از چرخه مصرف خارج کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس تصریح کرد: در این بازدیدها نحوه نگهداری دارو، شرایط محیطی داروخانه از نظر دما و نور و نظافت، چیدمان دارو، حضور یا عدم حضور مسئول فنی، نسخه پیچی و تجهیزات و لوازم ضروری داروخانه مورد بررسی قرار گرفت و اخطارهای لازم به مسئولین فنی این مراکز داده شد.


نظر شما
ادامه