کد خبر: ۷۱۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به جایگاه خوب استان اصفهان در تولیدات دامی و پروتئینی کشور گفت: استان اصفهان رتبه اول تولید شیر در ایران را دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر شهرام موحدی» در نشست خبری اصحاب رسانه  با مدیران قسمت‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی یکی از ارکان بی‌بدیل بدنه‌ دولت و مبحث مهم امنیت غذایی را به عهده دارد، امنیت غذایی در کشور بسیار مهم است و درگیر و دار جنگ روسیه و اوکراین، بیشترین نگرانی بحث غله است و امنیت غذایی این قدر سیاست و اجتماع را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر اکنون فضای تامین امنیت غذایی در کشور خوب است، حاصل تلاش‌های بی‌بدیل تولیدکنندگان، کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی بوده البته نافی مشکلات اقتصادی در استفاده از تولیدات نیستیم.

وی ادامه داد: ما رتبه اول تولید شیر کشور را داریم و این یک زیرساخت بهداشتی لازم دارد و اگر سلامتی تن، روح و حوزه بهداشت برقرار است، حاصل فعالیت‌های نامحسوس و غیرعینی است و دامپزشکی به معنای سربازان گمنام عرصه‌های بهداشت است. امروز بدترین بیماری‌ها، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستند و اگر به حوزه دامپزشکی توجه نشود، علاوه‌بر مشکلات در حوزه امنیت غذایی، حوزه بهداشت و سلامت انسانی هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

موحدی با اشاره به زنجیره بهداشتی فراورده‌های پروتئینی در کشور عنوان کرد: در همه جای دنیا بحث محصولات و فراورده‌های پروتئینی از لحاظ بهداشتی از مزرعه تا چنگال به‌عهده دامپزشکی آن کشور است و در ایران دو بخش شده، فراورده‌های لبنی یا گوشتی تا زمانی که خام است، به عهده دامپزشکی و پس از آن به عهده سازمان غذا و دارو است. این موضوع مشکلاتی هم ایجاد کرده‌ است اما آنقدر تعاملات خوب بوده که توانسته‌ایم از این مشکلات هم عبور کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در ارتباط با مسائل بهداشتی عسل افزود: سه دستگاه سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی کشور متولی مباحث بهداشتی عسل هستند و جلسات متعددی برگزار شده‌ و یک تقسیم‌بندی وظایف صورت گرفته است. در حوزه صادرات عسل، صادرکننده نمی‌تواند یک گرم عسل از مرز صادر کند مگر اینکه گواهی‌نامه بین‌المللی دامپزشکی داشته باشد و به‌دلیل اختلاف نظرها، بحث صادرات به دامپزشکی و سایر مباحث از قبیل بازار، نظارت‌ها، سوپرمارکت‌ها و بقیه مسائل به سازمان غذا و دارو و استاندارد واگذار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وظایف دامپزشکی، حوزه بهداشت است و در سال گذشته نزدیک به 48 میلیون دلار فراورده‌های خام دامی با گواهی بین‌المللی اداره کل دامپزشکی به خارج از کشور صادر شد و با وجود اینکه در ابتدای سال جاری 2 میلیون و 304 هزار کیلوگرم خامه استریلیزه و پاستوریزه به روسیه صادر شد، نمی‌توان به بهداشت شیر ایراد گرفت.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فارسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
0
0
انشالله دکتر تهران منتقل شوید
نظر شما
ادامه