کد خبر: ۷۱۰۸۱
تعداد نظرات: ۹ نظر

حکیم مهر: در راستای تأمین فراورده خام دامی سالم برای شهروندان، مدیرکل دامپزشکی استان یزد با همراهی معاون سلامت و رئیس اداره نظارت شبانه از کشتارگاه های طیور استان بازدید نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، در این بازدید مدیرکل دامپزشکی استان یزد، کلیه مراحل کشتار طیور و نحوه فعالیت مسئولین فنی با هدف اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی در کشتارگاه و رسیدن فراورده خام دامی سالم به شهروندان را مورد بررسی قرار داد و بر ضدعفونی خودرو های ورودی و خروجی، شست و شو و ضد عفونی سالن ها پس از پایان کشتار تأکید کرد و خواستار توجه جدی مسئولین فنی بهداشتی و  ناظرین شرعی و همچنین مسئول کشتارگاه بر حفظ زنجیره بهداشتی تولید و توزیع مرغ شد.

«دکتر علی فاتحی نیا» مدیرکل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: با توجه به نقش کشتارگاه های طیور در تأمین سلامت جامعه و شهروندان، بازدید سرزده از کشتارگاه طیور استان انجام و وضعیت بهداشتی و رعایت دستورالعمل های دامپزشکی در راستای حفظ سلامت شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

 فاتحی نیا با اشاره به رسالت دامپزشکی مبنی بر تأمین فراورده خام دامی سالم برای شهروندان گفت: با هدف بررسی کیفیت گوشت مرغ استحصالی، نظارت کامل بر روند بهداشتی کشتار مرغ توسط ناظرین بهداشتی حاضر در کشتارگاه به صورت مستمر صورت انجام و همچنین رعایت دستورالعمل های دامپزشکی در خصوص حمل، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی در کشتارگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به حذف قریب به سه تن مرغ منجمد غیر قابل مصرف که دچار انجماد سوختگی شده بودند؛ تأمین فراورده خام دامی با کیفیت بهداشتی و  حفظ سلامت شهروندان را از مهمترین اهداف دامپزشکی برشمرد و گفت: پروسه کشتار تا توزیع مرغ شامل: گرفتن مجوز بهداشتی حمل توسط مرغدار و صدور آن برای خودروهای واجد شرایط و بررسی محموله‌ها تا کشتارگاه و تخلیه در محل کشتارگاه، نظارت های بهداشتی و شرعی بر کلیه مراحل کشتار و بسته بندی، بارگیری مرغ استحصالی و توزیع می باشد که همگی تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی می باشد و با توجه به آنکه حفظ سلامت شهروندان خط قرمز دامپزشکی می باشد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی برخورد جدی با فرد خاطی صورت می گیرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: در راستای نیل به اهداف بهداشتی، همکاری و تعامل با دامپزشکی امری ضروری می باشد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با فرد خاطی برابر مقرارات برخورد می شود.



انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
0
7
متاسفانه اظهار نظرهای غیر کارشناسی باعث تعجب می شود . مگر میشود فراورده ایی را صرفا به دلیل سوختگی انجماد معدوم کرد؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
این یک شگرد رسانه ایست. حذف و نه معدوم ؛ از چرخه مصرف، کدام مصرف؟ خوب طبیعی است که می تواند از مصرف مستقیم انسانی حذف شود ودر مصرف فرآورده های گوشتی مصرف شود. خوب اینکه اتفاق جدیدی نیست، و در همه کشتارگاهها می تواند رخ دهد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
1
علائم انجماد سوختگی چیه
دکتر بدری محسنی
|
France
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
4
متاسفم که چنین خبری را میخوانم. عزیزان ، مگر صرفا بخاطر سوختگی انجماد، میتوان محموله را حذف کرد؟ هیچ میدانید با این دیدگاه غیر کارشناسی، چه ضربه ای به اقتصاد کشور، اقتصاد صاحب محموله و فضای روحی ناآرام برای تولیدکنندگان زحمتکش بوجود می آورید؟ آیا در کشتارگاه میتوان تمامی فاکتورهای لازم جهت حذف ۳ تن گوشت مرغ را تشخیص داد؟
با تمام احترامی که برای همکارانم قائل هستم و صمیمانه همیشه در کنارشان بوده و خواهم بود، در اینگونه موارد اندوه عالم بر سرم آوار می شود. برای معدوم و یا حذف کردن مواد پروتئینی بسیاری نکات را باید مد نظر قرار داد….. جهت حذف ، سوختگی انجماد کمترین است
پاسخ ها
دامپزشک از فارس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
دوست بزرگوار ایا واقعا نمونه سوختگی ناشی از انجماد در سردخانه را دیده اید با 18 سال تجربه کار کشتارگاهی خدمتتان عرض می کنم ارزش لاشه مرغ که دچار سوختکی انجماد گردیده از ارزش غدایی کاه کمتر است وهیچگونه ارزش غذایی ندارد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
مگر امکان دارد مرغ بدون پوشش پلی اتیلن به تونل انجماد انتقال داد این عدم اگاهی همکاران ناظر ونداشتن تجربه عملی لازم درانجماد ونگهداری فراورده های پروتیینی میباشد چرا مرغی را که سوختگی انجماد دارد از رده سایر مصارف خارج کرد این نوع تولیدات مصرف مشروط دارد همکاران ما از حداقل تجربیات درکشتارگاها وبسته بندی هارا دارند اموزش کاردر کشتارگها نیاز به تجربه عملی دارند یا استفاده از همکارانی که عمر خودرا درکشتارکاها وسایر مراکز گذرانده اند بعنوان مشاور وانتقال معلومات همکاران استفاده نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
به علت شرایط بد نگهداری و داخل کارتن قرار ندادن، لفافه ها پاره شده
یکی از همکاران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
در تنظیم خبر تمام مواردی که منجر به حذف محصول شده رو عنوان نکردند. این محموله شامل مرغهای زیر 800 گرم، لفافه های پاره، سوختگی ناشی از انجماد و... بوده و عودت شده از سطح بازار. حتی هنگام بسته‌بندی هم مرغ دچار بیماری و سپتی سمی و تب و.. بوده و لاشه ها از نظر ارگانولپتیکی هم مشکل دار بوذه
ناشناس
|
France
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
مگه کشتار طیور رو روز هم میشه رفت بازرسی که ایشون لطف کردن و شب رفتن ؟!
نظر شما
ادامه