کد خبر: ۷۱۲۱۵

حکیم مهر: دامپزشکی استان با اداره کل محیط زیست تفاهم نامه همکاری در زمینه های کاری مشترک امضاء نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، به منظور گسترش روابط کاری و بهبود فعالیت های مشترک، اداره کل دامپزشکی استان اقدام به امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل محیط زیست نمود.

«دکتر محمد اسدی» مدیرکل دامپزشکی استان در آیین امضای این تفاهم نامه که با حضور معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در محل مجتمع افتاب چغاخور برگزار شد، با اشاره به همکاریهای گذشته این ادارات کل در زمینه های مختلف از جمله آنفلوانزای فوق حاد طیور و مسائل زیست محیطی تنگ صیاد شهرکرد، گفت: با انجام گشت های مشترک از بروز بیماریها در جمعیت حیات وحش کاسته خواهد شد.

وی همچنین با افزود: اگر بیماری مانند هاری در توسط دامپزشکی کنترل نشود شاهد شیوع این بیماری در حیات وحش خواهیم بود که خسارتهای جبران ناپذیری را به این بخش وارد خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه گفت: در سالیان اخیر با بیماری مانند طاعون نشخوارکنندگان کوچک روبه رو بوده ایم که با اقدامات مناسب دامپزشکی در زمینه مایه کوبی دامها این بیماری کنترل شده است.

اسدی افزود: در ابتدای مایه کوبی این بیماری، ابتدا مناطق نزدیک به حیات وحش واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه اقدامات مشترک گسترش یافته و با همکاری های مشترک بتوانیم مسائل و مشکلات را سریعتر حل و فصل نماییم.

در این جلسه آقای دکتر حسن اکبری معاون سازمان محیط زیست کشور نیز با استقبال از امضای این تفاهم نامه، حضور مدیران کل دامپزشکی و منابع طبیعی را در راستای همکاری با محیط زیست بسیار امیدوارکننده دانست و از ایشان تقدیر نمود








نظر شما
ادامه