کد خبر: ۷۱۳۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد گفت: طی بازرسی های به عمل آمده توسط کارشناسان اداره دامپزشکی از دامداری های شهرستان، متوجه رها شدن تلفات 20 رأس گاو شیری در یکی از بیابان های شهرستان نظرآباد شدند. که با انجام هماهنگی معاونت محترم سیاسی امنیتی فرمانداری و سایر دستگاه های مرتبط مشخص گردید تلفات مربوط به یکی از دامداری های سنتی این شهرستان بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان نظرآباد، «دکتر عادل میرزاپور» در ادامه گفت: با پیگیری های به عمل آمده مشخص گردید، بیماری دام های رها شده بیماری شاربن علامتی می باشد که با انجام واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی مراقبت فعال و غیرفعال به شعاع سه کیلومتری دامداری مذکور از دامداریهای دیگر انجام گردید و با پیگیری های انجام شده تلفات به صورت بهداشتی دفن گردید و دامدار مذکور به مراجع قضائی معرفی گردید.

دکتر میرزاپور در پایان ضمن درخواست از همشهریان گرامی در خصوص دقت در نگهداری دام و طیور در شرایط بهداشتی خاطرنشان کرد: امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب دامداران از رها سازی تلفات دامهای خود در حاشیه جاده ها و دامداری های اطراف، اجتناب نمایند و از دامداران خواستند هر گونه تلفات غیرمتعارف را در اولین فرصت به اداره دامپزشکی شهرستان اعلام نمایند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
0
1
چقد نفخ دارن این گاوها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
0
درود بر سربازان گمنام عرصه بهداشت ودامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
0
0
الان مهمترین خطر در این صحنه اون سگی هست که از جسد این دام های آلوده تغذیه می کنه
واقعا شرایط بحرانیه
نظر شما
ادامه