کد خبر: ۷۱۵۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: به میزبانی رئیس جامعه دامپزشکان استان اردبیل مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی با حضور همکاران بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی، اعضای نظام دامپزشکی و جمعی از مدیران استانی عصر روز سه شنبه مورخه 13/07/1401 در تالار حافظ اردبیل برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر عارف عالی نسب» که میزبانی این مراسم را بر عهده داشت با تبریک روز ملی دامپزشکی ، بر اهمیت و حساسیت فعالیت های دامپزشکی در حوزه تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه اشاره کرد و بر ضرورت ارتقاء بیش از پیش جایگاه دامپزشکی در جامعه تأکید کرد.

«دکتر بهلول تکلوی» مدیر کل دامپزشکی استان در این جلسه به عنوان اولین سخنران ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تبریک 14مهر روز ملی دامپزشکی بر گستره فعالیت های دامپزشکی در حوزه های مختلف سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین امنیت غذایی اشاره کرد و گفت جمعیت دام و طیور کشور بعد از صنعت نفت و پتروشیمی دومین سرمایه عظیم ملی محسوب و فرصت های شغلی بیشتری را ایجاد نموده است دکتر تکلوی افزود : کشورهایی که عمده فعالیت خود را در حوزه دامپروری و کشاورزی بنیان نهاده و محوریت تلاش خود قرار داده اند مؤفق و پیشرفته هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید بر اینکه عمده فعالیت دامپزشکی حول محور درمان نبوده بلکه بر مدار پیشگیری متمرکز است خاطر نشان کرد پیشگیری از بیماریهای مختلف دام و طیور در راستای حفظ و حراست از جمعیت دامی به عنوان مهمترین منبع تولید پروتئین حیوانی یکی از اساسی ترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی است.

این مقام مسئول دامپزشکی استان مغفول ماندن دامپزشکی و عدم آشنایی افراد جامعه به فعالیت های دامپزشکی را از چالش های مهم دامپزشکی عنوان کرد و گفت در این راستا کم کار کرده ایم و باید دست به دست هم دهیم و در راستای اطلاع رسانی فعالیت های خود تلاش مضاعف نماییم تا جایگاه دامپزشکی در جامعه ارتقاء یابد.

دکتر تکلوی در ادامه سخنانش رابطه بین بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی را یک رابطه خوب و صمیمی عنوان کرد و گفت همه با هم همکار هستیم و در حال حاضر تعامل و همکاری خوبی بین بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی استان حاکم است.

در این جلسه که دکتر امیرحسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجانشرقی و رئیس شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استانهای منطقه چهار کشور نیز حضور داشت در سخنانی 14 مهر ماه ، روز ملی دامپزشکی را بهترین فرصت برای تبیین فعالیت های دامپزشکی و تجلیل از همکاران دامپزشکی و بزرگداشت این روز دانست و با اشاره به نامگذاری این روز مهم گفت ریشه 14 مهر به فرهنگ سپاسگزاری و ادب ایرانیان بر می گردد. .

رئیس شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استانهای منطقه چهار کشور با اشاره به اینکه دامپزشکی نقش خود را در جامعه بخوبی نشان نداده است و بنظر کوتاهی در اطلاع رسانی از خود دامپزشکی است افزود : امروز همه وظیفه داریم نقش مهم دامپزشکی در پیشگیری و مهار بیماریهای دام و طیور ، آبزیان و بیماریهای مشترک بین انسان و دام را در جامعه بیان نماییم.

«دکتر امیر حسین بهداد» با تأکید بر اینکه امروز بار اعظمی از پیشگیری از بیماریهای مشترک اعم از هاری ، کیست هیداتید ، شاربن ، تب کریمه کنگو ، مشمشه و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بر دوش همکاران تلاشگر دامپزشکی است. افزود : متأسفانه جایگاه دامپزشکی در جامعه قابل مقایسه با پزشکان نیست.

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجانشرقی در ادامه سخنانش یادآور شد باید تلاش کنیم دامپزشکی را به جایگاه واقعی خود برسانیم چون هدف مشترک همه ما چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی پیشگیری از بیماریها ، تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه است.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
1
با نگهبان اداره آب هم قابل مقایسه نیست
کاوه آهنگر
|
Hong Kong
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
1
2
با سلام. دامپزشکی از ........ترین و بی خود ترین رشته هاست که هیچ آینده روشنی ندارد. کار کردن در گشتارکاه ها و مراکز خوراک دام که چندین کیلومتر با شهر فاصله دارد یا باز کردن داروخانه دامی که اصلا قابل قیاس با داروخانه انسانی نیست. فقط خوبی دامپزشکی این است که با پارتی و یا غیره... بری اداره دامپزشکی پشت میز نشین شوی و به ریش مسئول فنی ها بخندی.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
بله حق با دکتر بهداد هست بخصوص در استان آذربایجان شرقی اصلا دامپزشک رو بعنوان دکتر هم قبول ندارند و مال دوحدوری خطاب می‌کنند متاسفانه!!!!!
نظر شما
ادامه