کد خبر: ۷۱۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: اصغرزاده با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: مقرر شد از محل اعتبارات متمم سفر ۱۰ میلیارد تومان جهت تکمیل و تجهیز آزمایشگاه تخصصی شرق کشور تخصیص یابد اما هنوز این اعتبار تزریق نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر محمد اصغرزاده»  اظهار داشت: دامپزشکی یکی از نهادهایی است که بحث تامین سلامت مردم را بر عهده دارد و خط قرمزش حفظ سلامت مردم است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: مقرر شد از محل اعتبارات متمم سفر 10 میلیارد تومان جهت تکمیل و تجهیز آزمایشگاه تخصصی شرق کشور تخصیص پیدا کند ولی هنوز این اعتبار تزریق نشده است.

وی در خصوص آزمایشگاه تخصصی شرق کشور عنوان کرد: این آزمایشگاه در سال 1390 کلنگ زنی شد و تاکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن نیاز به اعتباری بالغ بر 20 الی 30 میلیارد تومان دارد.

اصغرزاده افزود: این آزمایشگاه به بحث رصد و پایش و مبارزه با بیوتروریسم و پدافند غیرعامل بسیار کمک خواهد کرد و اگر تامین اعتبار شود در راستای تامین سلامت مردم گام برداشته‌ایم.

وی با اشاره به نیازهای جامعه دامپزشکی استان گفت: در سفر دوم رئیس جمهور درخواست داریم تا به بحث تکمیل آزمایشگاه تخصصی شرق کشور، سامانه ها، کمک از طریق نهادها برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام توجه کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی بیش از 20 سال است که با خشکسالی رو به رو شده است و مردم توان تهیه واکسن را ندارند؛ امیدواریم با کمک رئیس دولت و توجه نهادهای دولتی بتوانیم واکسیناسیون دام ها را تحت عنوان گروه های جهادی به صورت رایگان در مناطق محروم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه دامپزشکی خراسان جنوبی نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سه پروژه است، افزود: این پروژه ها شامل تکمیل آزمایشگاه تخصصی شرق کشور، سامانه ها و بحث نهاده ها و اجرای واکسیناسیون است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
1
یکی بشینه همین خبرای آزمایشگاه خراسان جنوبی رو بررسی کنه ببینه چندبار حرف زده شده برا این
هر بار هم یه خبر جدید
حرفی برا گفتن ندارین حرفی نزنین
نظر شما
ادامه