کد خبر: ۷۱۶۲۹

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان از کشف، ضبط و معدوم‌سازی 25 لاشه کشتار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر ناصر عسکری فرد» در تشریح این خبر گفت: در پی گزارشات مردمی واصله به اداره دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان در خصوص انجام کشتار غیر مجاز دام  سبک در یکی از منازل روستایی شهرستان، کارشناسان واحد بهداشت و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی بهمراه نیروی انتظامی شهرستان به محل اعزام، و نسبت به توقیف و ضبط 25 لاشه دام سبک شامل 20 لاشه گوسفندی و 5 لاشه بزی قبل از عرضه به بازار اقدام نمودند.

عسکری فرد در ادامه گفت: پس از کشف و ضبط لاشه‌ها با حکم و دستور قضایی موارد ضبط شده، معدوم و از چرخه مصرف خارج و همچنین پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره دامپزشکی دشت آزادگان ضمن هشدار به متخلفان عرضه کشتار غیرمجاز، تصریح کرد: با سودجویانی که بخواهند سلامت شهروندان را با عرضه کشتار غیرمجاز به خطر بیاندازند در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهد شد.

وی در پایان ادامه گفت: شهروندان از خرید کشتار غیرمجاز با توجه به مخاطرات جدی که علیه سلامت آن‌ها دارد خودداری کرده و حتما فرآورده‌های خام دامی، مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر، مجاز و زیر نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

 



نظر شما
ادامه