کد خبر: ۷۱۶۳۷

حکیم مهر: «دکتر محمد سیاح» سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در خلال برگزای نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، عنوان کرد: مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی شاغل در تشکل های خصوصی و مراکز مرتبط با دام و طیور، نمایندگان بخش دولتی دامپزشکی شهرستان بوده و از آنها حمایت خواهیم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، وی رعایت آیین نامه های اجرایی ماده 19 مصوبه هیئت محترم وزیران در خصوص بکارگیری ناظرین بهداشتی در مراکز و تشکل های خصوصی مرتبط با دام و طیور را الزامی دانست و گفت: بر اساس این مصوبه فعالان و کارفرمایان صنعت دام و طیور می بایست در راستای صدور پروانه بهداشتی و پس از اخذ استعلام های لازم، نسبت به استخدام و بکارگیری فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در قالب مسئول فنی بهداشتی اقدام نمایند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد ضمن اشاره به وظایف مسئولین فنی بهداشتی افزود: رعایت استانداردهای کاری بر اساس قوانین و ضوابط بهداشتی ابلاغی و نظارت بر فرآیندهای تولید، نگهداری و توزیع محصولات تولیدی از وظایف مسئولین فنی بهداشتی بوده و در فبال آن دستگاه های دولتی نیز حمایت وپشتیبانی از این عزیزان را باید همواره در برنامه های کاری خود داشته باشند.

دکتر سیاح در ادامه به نظارت بهداشتی بر تولید 25 هزار و 746 تن گوشت قرمز از ابتدای سال جاری در شهرستان مشهد اشاره کرد و افزود:  در این مدت 33 هزار و 88 تن گوشت مرغ، با نظارت های بهداشتی کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد و مسئولین فنی بهداشتی شاغل در کشتارگاه های دام و طیور استحصال و روانه بازار های مصرف شده است.

وی به انجام 30 هزار و 104 مورد بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی اشاره نمود و گفت: 546 هزار و 716 کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک در این مدت توقیف و با انجام نمونه برداری های لازم و اجرای آزمایشات تشخیصی تخصصی با هماهنگی مراجع محترم  قضایی ، تعیین تکلیف شده است.

تشکیل 351 پرونده تخلف بهداشتی به همراه پلمپ 21 واحد صنفی متخلف در نگهدای و عرضه فرآورده های خام دامی از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد بوده است.

این مقام مسئول همچنین به برگزاری 40 عنوان دوره آموزشی ترویجی جهت روستائیان و بهره برداران از ابتدای سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: 11 هزار و 230 ساعت آموزش جهت انتقال دانش، مطالب علمی و تجربیات تخصصی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک، بیماری های دامی و همچنین بهداشت فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان در نقاط مختلف شهری و روستایی برگزار شده است.   

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد صدور و تمدید 943 پروانه بهداشتی خودروهای فعال در حوزه حمل فرآورده های خام دامی را از دیگر فعالیت های شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد بر شمرد و گفت:از ابتدای سال جاری، 119 بازدید کارشناسی از اماکن پیشنهادی متقاضیان فعالیت در حوزه بسته بندی و پخش فرآورده های خام دامی و صنایع وابسته صورت گرفته است.

وی واکسیناسیون و ایمن سازی جمعیت دامی، پایش و رصد بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، انجام آزمایشات تخصصی کنترل کیفی و تشخیصی بیماری های دامی،  نظارت بر فرآیند جوجه ریزی و کشتار دام و طیور در کشتارگاه ها، صدور مجوز بهداشتی حمل دام و فرآورده های خام دامی را از دیگر فعالیت های دامپزشکی شهرستان عنوان کرد. 

 

نظر شما
ادامه