کد خبر: ۷۱۶۵۲

حکیم مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: شهرداری های استان با دوره گرد فروشی پرندگان مبارزه کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علی اکبر دلیرصحرایی» با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از کشورهای دنیا اظهار کرد: این بیماری یکی از بیماری های مشترک میان حیوانات و انسان است که امکان انتقال آن از پرندگان بیمار به انسان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از دوره گرد فروشی پرندگان یکی از نکات بسیار مهم در پیش گیری از بروز این بیماری در سطح جامعه است، گفت: باید شهرداری های این استان با دوره گرد فروشان پرندگان برخورد و از فعالیت آن ها خودداری کنند.

دکتر دلیرصحرایی به پرنده فروشی های شهر بجنورد نیز اشاره کرد و افزود: این پرنده فروشی ها نیز تحت نظارت دامپزشکی نیستند و خطر آنفلوآنزای پرندگان در آن ها وجود دارد.

وی در ارتباط با خرید و فروش محصولات دامی خام فله نیز بیان کرد: دامپزشکی به هیچ عنوان موافق فروش شیر خام و محصولات دامی خام و فله ای نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: از اداره کل صمت و حوزه اصناف استان تقاضا داریم تا در راستای ارتقای کیفیت محصولات خام دامی، همکاری های لازم را با دامپزشکی داشته باشند.

وی توضیح داد: طبق بررسی و نمونه های گرفته شده از شیر فله موجود در خواروبارفروشی ها، ۳۷ درصد از این شیرها را آب تشکیل می دهد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه از آمادگی این اداره کل برای صادرات دام زنده دامداران خبر داد.

وی اظهار کرد: دامپزشکی این آمادگی را دارد که مجوزهای لازم برای صادرات دام از طریق گمرک این استان را صادر کند. تاکنون یک متقاضی برای صادرات دام از گمرک خراسان شمالی مراجعه کرده که مجوزهای لازم نیز برای آن صادر شده است.

 

نظر شما
ادامه