کد خبر: ۷۱۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: این مالیات بر گازهایی مانند متان حاصل از باد معده یا باد گلو و یا اکسید نیتروژن موجود در ادار دام‌ها اعمال خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر ایران، نیوزیلند از برنامه‌های مالیاتی خود درباره انتشار گازهای گلخانه‌ای از سوی دام‌ها پرده برداری کرد. این پیشنهاد بحث برانگیز برای مقابله با تغیییرات آب و هوایی طراحی شده است.

«جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد این مالیات اولین نوع آن در جهان خواهد بود.

گازهای ساطع از 6.2 میلیون گاو نیوزلندی یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی این کشور محسوب می شود.

براساس این طرح کشاورزان باید برای گازهای منتشر شده از حیوانات خود پول پرداخت کنند. این مالیات بر گازهایی مانند متان حاصل از باد معده یا باد گلو و یا اکسید نیتروژن موجود در ادار دام‌ها اعمال خواهد شد.

آردرن به کشاورزان گفت که باید بتوانند این ضررهای زیست محیطی را  را با دریافت هزینه بیشتر و صرف آن برای محصولات سازگار با آب و هوا جبران کنند.

او افزود: این پیشنهاد عملگایانه انتشار گازهای آلاینده را کاهش می‌دهد و در عین حال با تقویت "برند صادراتی" نیوزیلند تولید در این کشور را پایدارتر خواهد کرد.

دولت امیدوار است تا سال آینده این پیشنهاد را امضا کند و دریافت مالیات آن در سه سال آینده عملیاتی شود.

با این حال این طرح می‌تواند به ضرر آردرن در انتخابات 15 ماهه آینده تمام شود و او آرای بخش‌های روستایی خود را از دست دهد زیرا کشاورزان به سرعت این طرح را محکوم کردند.

«اندرو هوگارد» رئیس گروه لابی کشاورزان فدرال گفت این طرح می‌تواند دامداری در مناطق کوچک نیوزیلند را از بین ببرد و کشاورزان را به سمت کاشت درخت در مزارعی که در حال حاضر بری پرورش دام استفاده می‌شود، سوق دهد.

منبع: خبرگزاری فرانسه


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
قانونی مترقی است که باعث توسعه دانش و فناوری تولید پروبیوتیک های حاوی باکتری های اسید لاکتیک که به عنوان محصول نهایی تخمیر اسید لاکتیک تولید می کنند . راه حل های نوآورانه برای کاهش انتشار متان از دامداری برای اطمینان از تولید مواد غذایی پایدار در آینده است. اما تحقیقات محدودی انجام شده است نتایج اولیه امیدوارکننده است نیاز است مطالعات بیشتری انجام شود.
در حال حاضر از این باکتری ها در مزرعه به عنوان میکروب های تغذیه مستقیم (DFMs) و به عنوان به عنوان تلقیح به سیلو استفاده می شود.
نظر شما
ادامه