کد خبر: ۷۲۴۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی یزد و مازندران

 

توسط بازرسین نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد صورت گرفت: 19538 مورد بازدید از مراکز تولید، فراوری، توزیع، نگهداری وعرضه فراورده های خام دامی


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت : طی شش ماهه اول سال جاری تعداد 19538 مورد بازدید  از اماکن تولید، فرآوری، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی صورت گرفته که از مجموع واحدهای بازرسی شده تعداد 725 مورد غیر بهداشتی مشاهده و اخطار لازم داده شد و 166 مورد آن جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع گردید.
دکتر صادقپور افزود : طی مدت یاد شده توسط بازرسان بهداشتی اداره کل مقدار 194 کیلوگرم نمونه از فرآورده های مشکوک برداشت و  تعداد 149 مورد آزمایش بر روی  نمونه های اخذ شده انجام شده است و در مجموع مقدار 13039 کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و معدوم گردیده است.

------------------------------------

 

40175 راس دام در عید سعید قربان توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی استان مازندران مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت


مدیر کل دامپزشکی استان مازندران عملکرد بازرسین بهداشتی دامپزشکی را در روز عید سعید قربان تشریح نمود.

دکتر مجید مختاری گفت : بازرسین بهداشتی دامپزشکی در دو روز قبل از عید قربان با استقرار اکیپ های ثابت در میادین عرضه دام تعداد  40175 راس دام زنده را مورد بازدید قرار داده  و سلامت دام را جهت قربانی نمودن تائید نمودند .

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه به حضور بازرسین دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی در روز عید قربان در شبکه های دامپزشکی شهرستانها اشاره کرد و افزود بازرسین بهداشتی دامپزشکی تحت قالب اکیپ های ثابت و سیار پاسخگویی حضوری و تلفنی هم استانیهای عزیز در روز عید قربان بودند که در طی این فعالیت ها تعداد 5993 لاشه شامل 3646 لاشه گوسفندی ، 2041 لاشه بزی و 306 لاشه گاوی مورد بازرسی صحی قرار گرفت که از این بازدید ها 10 لاشه گوسفندی پس از بازرسی از چرخه مصرف حذف و معدوم گردید .

وی وزن لاشه های ضبط شده  را 5/534 کیلوگرم اعلام کرد و گفت تعداد 574 عدد کبد و  599  عدد ریه نیز پس از بازرسی بدلیل آلودگی های انگلی ضبط و معدوم گردید .

دکتر مختاری در ادامه ضمن تشکر از حضور کلیه همکاران در روز عید قربان در شبکه های دامپزشکی از هم استانیهای عزیز خواست تا در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی در تولید وعرضه فرآورده های خام دامی در استان موارد را به شبکه های دامپزشکی شهر خود اطلاع تا اقدامات قانونی لازم بعمل آید .  

 

نظر شما
ادامه