کد خبر: ۷۲۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و مسئول رسیدگی به امور تخصصی ارس پلنگ باغ وحش مشهد گفت: تشخیص درمانی برای بی حالی ارس با حضور تیم تخصصی متشکل از ۱۰ دامپزشک و متخصص آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «ایمان محمدی آبیز» اظهار کرد: با تشکیل تیم تخصصی که شامل دامپزشکان توانمند و برجسته استان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور هستند، روند تشخیص بیماری این گونه ارزشمند آغاز شد و هم اکنون در نخستین گام با انجام بیهوشی سبک اقدام به نمونه‌گیری خونی و غیره از ارس در حال انجام است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار در کشور به روی ارس پلنگ باغ وحش مشهد که به تازگی از شکارچیان کشف شده بود، مراحل MRI انجام پذیرفت که مشخص شد این گونه ارزشمند دچار بیماری عصبی شده است.

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: مشکلی که برای این گونه ارزشمند اتفاق افتاد، از عواقب شوم قاچاق حیوانات حیات وحش می باشد، که منجر به بروز چنین اتفاقات ناخوشایندی می شود.

محمدی آبیز بیان کرد: این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان می‌باشد.

وی گفت: در کنار انجام درمان مستمر، مباحث رفاهی و آسایش این گونه نیز مد نظر گرفته شد و اقدامات مناسبی اعم از: گسترش و بازسازی محل نگهداری ارس در باغ وحش مشهد از ۷۰ متر به ۳۵۰ متر با همکاری باغ وحش مشهد صورت پذیرفت که خود در سیر مراحل درمان کمک بسزایی جهت بهبود این گونه نموده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
3
بهتر نیست با مخاطبین فهیم این رسانه صدف تر باشید!!!!!!؟ این پلنگ از سال 1393 مهمان باغ وحش مشهد است و تحت اختیار شما ..... منظور از به تازگی همین 4 سال اختلاف بیان شده است !!!!!!!!؟؟؟؟ با افکار عمومی صادق باشید. لطفا اسامی متخصصین این حوزه که با شما همکار کرده اند را بیان کنید تا در طول دوران آینده و اتفاق مشابه از وجودشان در دیگر باغ وحشهای کشور استفاده شود!!!!!! صداقت صداقت صداقت.....
نظر شما
ادامه