کد خبر: ۷۲۶۶۵

حکیم مهر: وقوع تلفات تخم های چشم زده در یکی از استخرهای تفریخ شهرستان درگز به علت بیماری نبوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز، «دکتر حامد شمس» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز گفت: بعد از گزارشات واصله اخذ نمونه از تلفات و ارسال سریع آن به آزمایشگاه تخصصی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و انجام تست های آزمایشگاهی، بیماری هایIPN ،VHS و IHNدر تخم چشم زده مشاهده نشد و بر اساس نتایج آزمایشگاهی عاری از عوامل این بیماری تشخیص داده شد.

شمس در ادامه گفت : از مهمترین عوامل علت تلفات در تخم های چشم زده مذکور عدم رعایت نکات مدیریتی و بهداشتی و همچنین قرنطینه ای در مبدأ و حین انتقال و همچنین در محل تخلیه تخم های چشم زده در محل استخر تفریخ و پرورش می باشد که می توان به عدم رعایت دما و یا نکات مربوطه در حمل و بارگیری و ... دانست.

وی در پایان گفت: پس از حدود 40 هزار تلفات در تخم های چشم زده و افزایش سن این تخم ها و مدیریت شرایط زیست در محل استخر تلفات قطع شده و بقیه تخم ها در حال رشد و نمو  هستند تا به جهت پرورش در سایر استخر های پرورش ماهی در شهرستان و حتی استان پس از رسیدن به وزن مناسب با حفظ شرایط قرنطینه ای و بهداشتی حمل و منتقل گردند تا نهایتا در بازار مصرف توزیع شوند.


نظر شما
ادامه