کد خبر: ۷۲۶۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان گلستان از راه اندازی مجدد سردخانه های کشتارگاه صنعتی طیور در راستای تامین گوشت مرغ بصورت کامل و قطعه بندی شده بصورت منجمد این کشتارگاه پس از ۴ سال، در آینده ای نزدیک خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، یک شنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ ، مدیر کل دامپزشکی طی بازدید شبانه از کشتارگاه صنعتی طیور زرپاک واقع در شهرستان آق قلا به همراه رئیس اداره نظارت دامپزشکی استان و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آق قلا، ضمن نظارت بهداشتی بر چرخه کشتار، استحصال، بسته بندی گوشت مرغ و تصفیه خانه آب این کشتارگاه ، آخرین وضعیت راه اندازی مجدد سردخانه های این کشتارگاه را بررسی و نکات لازم را در حضور مسئول فنی و مدیر کشتارگاه بیان نمود.

«دکتر کاووسی» با اعلام این خبر که خوشبختانه هیچ کمبودی در خصوص تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد راه اندازی مجدد سردخانه های این کشتارگاه، گامی مثبت در تامین گوشت مرغ و تنظیم بازار استان و کشور خواهد بود.

وی همچنین از نقش مهم کشتارگاه های طیور در بهداشت عمومی جامعه گفت و با اطمینان خاطر به شهروندان، تولید گوشت مرغ در این واحدها را تحت نظارت های کامل بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی دانست.

مدیریت کشتارگاه زرپاک نیز حضور مدیر کل دامپزشکی استان در ‌این کشتارگاه و دغدغه ایشان در خصوص تولید گوشت طیور سالم و بهداشتی برای مصرف شهروندان را بسیار ارزشمند دانست و از نقش حمایتی مدیر کل دامپزشکی استان از واحدهای تولیدی تقدیر و تشکر کرد.

کشتارگاه صنعتی زرپاک واقع در شهرستان آق قلا از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. این کشتارگاه دارای ظرفیت کشتار ۲۰۰۰ قطعه مرغ در ساعت و به لحاظ رتبه بندی کشتارگاه طیور صنعتی دارای گرید B می باشد.

روز گذشته ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، استان گلستان را یکی از ستون های اصلی تامین گوشت مرغ کشور برشمرد به نحوی که سفره مردم ایران یک ماه در سال توسط گلستان تامین می شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلیمان قوانلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
1
1
خوبه یک خبر مثبت از عملکرد شنیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
ربطی به عملکرد نداشت.
۴ سال بود که قصور کرده اند و اجازه داده اند که کشتارگاه بدون سردخانه کار کند.
حالا هم راه اندازی نشده.
فقط وعده راه اندازی را داده اند
مجید شهرکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
1
امیدواریم خبر تکمیلی هم اطلاع رسانی بشه
نظر شما
ادامه