کد خبر: ۷۲۷۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه  بیماری ارس پیش‌رونده است، گفت: ارس باید ۵ سال پیش از بین می‌رفت اما با توجه به اینکه این ویروس به مقاومت میزبان بستگی دارد، تا الان ۵ سال ادامه حیات داده و ممکن است چند سال دیگر هم زنده بماند که به مقاومت این حیوان بستگی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «ایمان محمدی آبیز» در خصوص آخرین وضعیت «ارس» اظهار کرد: ارس درگیر بیماری قبلی خود است که چند سال پیش نیز این بیماری را داشت و همچنان دارد. دوز دارویی که در آن زمان تجویز شد، درست بود.

وی بیان کرد: این بیماری پیش‌رونده است و ارس خوب نخواهد شد؛ مانند بیماری دیالیز، دیابت و سرطان که نمی‌توان گفت فرد بیمار درمان شده است. ما با درمان‌های حمایتی در تلاش هستیم تا طول عمر ارس را بیشتر کنیم.

محمدی آبیز افزود: این حیوان باید ۵ سال پیش از بین می‌رفت اما با توجه به اینکه این ویروس به مقاومت میزبان بستگی دارد، تا الان ۵ سال ادامه حیات داده و ممکن است چند سال دیگر هم زنده بماند که به مقاومت این حیوان بستگی دارد.

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ارس داروهایش را دریافت می‌کند، دامپزشک متخصص آن نیز داروهای حمایتی و کمکی اضافه کرده و وضعیت عمومی ارس پایدار و مساعد است.

به گزارش ایسنا در سال ۹۷ برای نخستین بار در کشور روی «ارس» پلنگ باغ وحش مشهد که از شکارچیان کشف شده بود، MRI  انجام و مشخص شد این گونه ارزشمند دچار بیماری عصبی شده است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
3
متاسفم برای کسی که مسئولیت در محیط زیست و حیات وحش دارد و اینقدر راحت میگوید باید ارس پنج سال پیش از بین میرفت،گویا ناراحت هست که چرا ارس پنج سال پیش از بین نرفته،واقعا مایه تاسف و ناراحتی هست اینگونه اظهار نظر ها آنهم از کسی که مسئولیت مستقیم دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
2
خدایا خودت همانطور که تاکنون مواظب ارس بوده ای باز هم مواظبش باش و به ارس سلامت عطا بفرما،امیدوارم ارس همواره سلامت باشد و هیچگونه مشکلی برایش پیش نیاید.
سعید جمالیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
2
عرض سلام و تقدیم احترام
بهتر نبود به جای یک شخص شاغل در اداره محیط زیست ، با دامپزشک معالج ارس مصاحبه می فرمودید که بیماری جدیدی به نام ((بیماری دیالیز !!!!)) به رفرنس ها اضافه نفرمایید؟
نظر شما
ادامه