کد خبر: ۷۵۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: سرپرست تیم درمان پلنگ باغ وحش مشهد از بهبود وضعیت جسمانی ارس خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «ایمان محمدی آبیز» عنوان کرد: از روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ شرایط جسمانی ارس، پلنگ ۱۰ ساله باغ وحش مشهد ناپایدار شد و به محض اطلاع از اوضاع جسمانی ارس، تیم درمان تشکیل شده و همچنان، تلاش‌ها برای بهبود حال ارس ادامه دارد.

وی افزود: از همان ابتدا، هر هفته نمونه‌برداری انجام شد که تا الان سه بار نمونه‌برداری انجام دادیم و در نمونه‌برداری اخیری که انجام شد وضعیت ارس خیلی بهتر شده است.

محمدی‌آبیز اظهار کرد: در حال حاضر روند بهبود ارس کاملا مشهود است و روز به روز وضعیت جسمانی‌اش بهتر می‌شود، خوب غذا می‌خورد و مجدد وزن‌گیری شروع شده است.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یادآور شد: بیماری ارس، غیرقابل برگشت و پیش‌رونده است و تلاش ما بر این است که این حیوان، ادامه حیات بهتر و راحت‌تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: روند درمان زیر نظر متخصصان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد و امیدواریم که شرایط ارس روز به روز بهتر شود.

سرپرست تیم درمان پلنگ باغ وحش مشهد پیش از این نیز در گفت‌وگو با ایسنا درباره بیماری ارس گفته است: بنا بر نتایج آزمایشهای تخصصی، ارس درگیر بیماری‌های مختلف کلیوی، کبدی و عفونت شدید است و بیماری اصلی ارس که ابتلای شدید به دیستمپر سگ‌سانان یا (CDV) است، پیش‌رونده و غیرقابل برگشت است.

گفتنی است: "ارس" توله پلنگ ایرانی است که در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
0
1
خبری بسیار خوشحال کننده و امید بخش،امیدوارم ارس زیبا روز به روز سلامت و بهبودی خود را به دست بیاورد و همواره سالم و سلامت باشد و به رشد خود ادامه دهد،خداوندا خودت همواره مواظب حیوانات حیات وحش باش،آمین
نظر شما
ادامه