کد خبر: ۷۳۰۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز از معدوم نمودن لاشه گاو رها شده در یکی از روستاهای شهرستان درگز پیرو گزارشات واصله مردمی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز، «دکتر حامد شمس» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز گفت: بر اساس دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی، رها کردن تلفات واحدهای دامی در مکانی به غیر از چاه دفن لاشه و کوره لاشه سوز مستقر در دامداری مرغداری و ... خلاف ضوابط  است و سبب مخاطرات جبران ناپذیر انسانی و دامی خواهد شد. در همین راستا پیرو اعلام تلفنی رها کردن لاشه گاو تلف شده در یکی از روستاهای شهرستان درگز در شامگاه روز جمعه بلافاصله کارشناسان شبکه دامپزشکی به محل مورد نظر عزیمت نمودند و با همکاری اعضا شورا و اهالی روستا و نیروهای خدوم مرزبانی نسبت به سوزاندن لاشه اقدام کردند.

شمس در پایان گفت خروج تلفات از واحد های دامی و رها کردن آن در معبرهای عمومی و محل سکونت سبب انتشار بیماری دامی و مخاطره افتادن سلامت انسانی و بیماری های مشترک بین انسان و دام خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
5
طبق قانون پسماند جمع اوری تلفات رها شده دام و طیور در شهر ها برعهده شهرداری ها و در خارج از شهر ها بر عهده دهیاری ها می باشد و جزو وظایف سازمان نیست . البته در داخل دامداری و مرغداری بر عهده صاحب دامداری و مرغداری است
رجبی
|
France
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
1
پارسال تو جاده غرق آباد بسمت نوبران _ همدان یه گاو درسته گوشش هم پلاک شده بود رها شده بود و باد کرده بود ، رفته بودن با چاقو تیکه تیکه ش کرده بودن برده بودن برای غذای سگ و گربه ، تا مدت طولانی اونجا بود و همونطوری موند تا خوراک سگ ها یا بقیه موجودات اون منطقه بشه . معلوم نبود کار کی بوده و هیچکس هم انتقالش نداد.
غریب آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
0
بهتر بود ، دفن بهداشتی می شد .
نظر شما
ادامه