کد خبر: ۷۳۰۸۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: ما در قالب سازمان نظام هیچ‌گونه اعتقادی به موانع نداریم و گاهی بحث حرایم ما را نیز اذیت می‌کند اما قانونی است که باید از آن پیروی کرد؛ البته در حال اصلاح قوانین هستیم. در ستاد ماده ۱۸ بسیاری از موانع ذکر شده قابل حل می‌باشد ...

حکیم مهر: همزمان با ایام مبارک دهه فجر، رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به همراه معاونین سازمان در استان سیستان و بلوچستان حضور به هم رساندند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، همزمان با ایام مبارک دهه فجر «دکتر حامد زارعی» رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به همراه معاونین سازمان جهت بازدید، هم‌اندیشی و افتتاح پروژه‌های مربوطه در استان سیستان و بلوچستان حضور یافتند.

طی این سفر رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا جلسه‌ای با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد استان، مدیر کل دامپزشکی استان، رییس شورای نظام دامپزشکی استان و سایر مسئولین تولیدات امور دامی برگزار کرد.

«حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی سجادی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه ضمن خیرمقدم، موضوع سلامت را یکی از موضوعات مهم جامعه بشری برشمرد و گفت: «بحث امنیت غذایی یکی از موضوعات مهم جامعه است. خانواده بزرگ جهاد کشاورزی با تلاش‌های بسیار و همکاری با نظام دامپزشکی استان راه را برای توسعه امنیت غذایی فراهم می‌کنند. چرا که اگر سلامت در جامعه نباشد قطعا ضررهای فراوانی به همراه دارد.»

وی با تشبیه مسئولین حوزه مربوطه به مهره‌های یک تسبیح گفت: «همه مسئولین مانند تسبیحی هستیم و باید یکدیگر را یاری کنیم که به هدف بزرگ خودکفایی تامین محصولات و تامین امنیت غذایی برسیم.»

حجت الاسلام سجادی با اشاره به هم‌مرزی استان سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه گفت: «استان پهناور سیستان و بلوچستان با توجه به پتانسیل‌های بالایی که در زمینه کشتارگاه‌ها و موقیعت جغرافیایی دارد، می‌تواند دام‌های زیادی وارد کشور کرده و با تجهیز مراکز قرنطینه و تسهیل‌گری‌هایی از طرف وزارت جهاد، می‌تواند در تامین گوشت کشور کمک شایانی کند.»

هشتاد درصد مردم سیستان و بلوچستان در بخش کشاورزی و دامداری مشغول هستند

در ادامه جلسه «مهندس سیدرضا حسینی»، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های بالای کشاورزی و دامداری در بین مردم استان یاد کرد و افزود: «در هر زمان از سال در استان شاهد چهارفصل هستیم و این ظرفیت و پتانسیلی بالا در استان سیستان و بلوچستان به حساب می‌آید. سیستان و بلوچستان تنها استانی است که حدود 50 درصد مردم هنوز در روستاها زندگی می‌کنند و خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام گرفته است.»

حسینی از صدور 620 مجوز موافقت اصولی اولیه واحد مرغداری در استان یاد کرد و ادامه داد: «تنها در ایام مبارک دهه فجر57  واحد مرغداری مورد افتتاح قرار گرفت که از این مقدار 50 واحد گوشتی و 7 واحد تخم‌گذار است.»

وی با تاکید بر این موضوع که تا کنون در زمینه تامین مرغ حدود 30 درصد از نیاز استان قابل تامین بود گفت: «با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته است به امید خدا تا پایان سال شاهد تامین 80 درصد از نیاز استان خواهیم بود.»

حسینی با اشاره به یکسری از کمبودهای استان از جمله نبود قرنطینه قابل قبول در استان یادآور شد: «با توجه به پتانسیل بالای استان در زمینه بسته‌بندی و تعداد کشتارگاه‌ها در صورت حمایت و همکاری سازمان نظام و بخش خصوصی و با یاری خدا در زمینه گوشت قرمز می‌توان این امکان را فراهم کرد که با ورود گوشت از کشورهای همسایه و بسته‌بندی اصولی بتوانیم توزیع گوشت قرمز در سطح کشور خصوصا استان تهران را فراهم کرده و وظایف خود را در قبال سیاست‌های دولت محترم و جمهوری اسلامی انجام دهیم.»

واگذاری اختیارات به مردم و تشکل‌های مردم نهاد در حال افزایش است

در ادامه جلسه «دکتر حامد زارعی» رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران  ضمن گرامیداشت دهه مبارک و پرخیر و برکت فجر، استان سیستان و بلوچستان را به حق از همه لحاظ چه از نظر وسعت و چه از نظر شخصیت و قوم و قبیله‌ای، استانی پهناور دانست و در خصوص سفرهای استانی گفت: «این سفرها و حضور افرادی که توفیق خدمت را پیدا کرده‌اند قطعا با توجه به اینکه می‌تواند افراد خدمتگذار را به طور مستقیم در جریان امورات و مشکلات هر استان قرار دهد، باعث می‌شود تصمیمات کشوری و به نوبه آن تصمیمات استانی به طور درست و منطقی‌تری گرفته شود. کما اینکه حضور بنده با هیات کامل نشانگر اهمیت دادن به مسائل و مشکلات هر استان است و تصمیم داریم برخی از مسائل همین دو روز در استان حل گردد.»

دکتر زارعی با اشاره به غیردولتی بودن سازمان نظام دامپزشکی گفت: «سازمان نظام دامپزشکی سازمان مردم نهاد و جزو پنج نظام حرفه‌ای کشور می‌باشد که روسای آنها مستقیما توسط رییس جمهور محترم منصوب می‌گردد که نشان از اهمیت و کارآمدی نظام دارد.»

وی در توضیح بیشتر گفت: «رئیس جمهور محترم تاکید بسیاری بر مردمی سازی و واگذاری امور به مردم و سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی دارند. کما اینکه در سند انتظار و تحولی که رئیس جمهور محترم به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرده‌اند از پنج بند رویکرد اصلی، 2 بند آن واگذاری هر آنچه هست به حوزه مردم، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است.»

رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با تاکید بر این موضوع که در سال‌های گذشته اختیارات خوبی به سازمان نظام دامپزشکی واگذار شده است، عنوان کرد: «این اختیارات با هماهنگی‌هایی که دارد انجام می‌گیرد در حال افزایش است کما اینکه وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز تاکید بسیاری به واگذاری‌ها دارند. تمامی امور به تشکل‌ها واگذار می‌شود. ما نیز در کنار این تشکل‌ها به صورت سازمانی نظامند کمک خواهیم کرد تا امور به بهترین وجه ممکن انجام گیرد.»

دکتر زارعی ضمن گلایه از برخی موانع سر راه تولید گفت: «ما در قالب سازمان نظام هیچ‌گونه اعتقادی به موانع نداریم و گاهی بحث حرایم ما را نیز اذیت می‌کند اما قانونی است که باید از آن پیروی کرد؛ البته در حال اصلاح قوانین هستیم. در ستاد ماده 18 بسیاری از موانع ذکر شده قابل حل می‌باشد.»

وی با بیان این مشکل که در حال حاضر با چیزی حدود 10 هزار مجور و پروانه روبرو هستیم که به بهره‌برداری نرسیده است، اذعان کرد: «سال‌ها از صدور مجوز این پروانه‌ها می‌گذرد و وجود آنها منطقه را قفل کرده است. به دلیل وجود این مجوزها و بحث حرایمی که پیش می‌آید افراد دیگر نمی‌توانند کسب و کار جدید راه بیاندازند. تصمیمات جدیدی در خصوص این مشکلات در ستاد گرفته شده است. تمامی این واحدها به زودی باید تعیین تکلیف شوند تا افراد جدید بتوانند وارد بازار کسب و کار گردند.»

رییس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در انتهای صحبت‌های خود به مشکلات موجود در سامانه‌های سازمان پرداخت و گفت: «از شرکت‌های دانش بنیان طرف  قرارداد قول گرفته شده است تا پایان سال سامانه‌های مربوطه به بهره‌برداری برسد. خط مشی که ما در سازمان تعیین کرده‌ایم و به امید خدا برای سال جدید در استان‌ها نیز لحاظ خواهد شد، این است که زین پس هیچ یک از افراد چه بهره‌بردار چه هر یک از 45 هزار عضو سازمان دامپزشکی نیاز به حضور به سازمان یا دفاتر استانی نداشته باشد. همه خدمات به صورت آنلاین انجام خواهد شد.»






انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
1
8
رئیس سازمان نظام دامپزشکی از کی مستقیما توسط رئیس جمهور انتخاب می شود؟؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
تازه خودشون همینجا میگن نظام دامپزشکی نهاد غیر دولتی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اما انتخاب مستقیم چطور نشانه کارامدی هست!!!!!!!!!!!
فوق مهندسی علوم دامی
| France |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
مخصوصا بودجه‌ی 1200 میلیارد تومانی دامپزشکی که نشان از اهمیت و کارایی خیلی خیلی ویژه‌ی آن دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
1
2
حتما سفر مهمی بوده و مشکلات زیادی در استان سیستان وجود داشته که زارعی بهمراه خود ۵ نفر از معاونین و مدیران سازمان را با خود برده اند.در این بین جای معاون فنی خالی بوده و در عوض مدیر حوزه ریاست و مدیر آی تی مشکلات بخش خصوصی و بهربرداران را حل و فصل کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
چه حل و فصلی!
فردین اژدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
1
............ بخش دولتی مستقیم به بخش خصوصی وارد شده. ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
7
شما فقط اینو توضیح بدین که در مقابل حق عضویت چه خدماتی به اعضائ نظام دامپزشگی میدین ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
5
سفرهای استانی لازم و واجب است اما فراموش نشود که در این راستا بریز و بپاش نشود.انصافا حضور رییس با یک همراه موثر بنظر کافی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
6
اولا رئیس سازمان نظام پزشکی کشور هم از بین 3 نفری که توسط وزیر بهداشت به رییس جمهور معرفی شده انتصاب می گردد
ثانیا" این اسمش انتصاب مستقیم توسط رئیس جمهمور نیست
ثالثا این سفرها هیچ سودی به حال بهبود وضعیت اعضای نظام ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
7
چرا اقدامی در جهت برگزاری انتخابات نظام دامپزشکی انجام نمیشود، تعویق انتخابات بدون دلیل منطقی و بدون اقدامی جهت شروع فرایند انتخابات، تخلف میباشد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
5
با حلوا حلوا کردن ذهن شیرین نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
8
چرا کم کاری وزیر جهاد در ابلاغ تعرفه را به رییس جمهور گزارش نمیدهید
................
نظر شما
ادامه