کد خبر: ۷۳۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
سازمان دامپزشکی ایران برای 85 میلیون رأس جمعیت دامی مستقر در 85 هزار واحد اپیدمیولوژی بیش از یک میلیارد قطعه طیور صنعتی، چهار میلیون و چهارصد هزار کلونی زنبور عسل و ۸ هزار و 100 مرکز تکثیر و پرورش آبزیان نظارت دارد...

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بیست و هفتمین اجلاس منطقه‌ای آسیا و خاوردور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام از آمادگی ایران برای همکاری در ریشه‌کنی بیماری‌های مهم دام و طیور خبر داد.
دکتر سید ‌محسن دستور در بیست و هفتمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای آسیا خاور دور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام که در تهران برگزار می‌شود گفت: این کمیسیون یکی از پنج کمیسیون منطقه ای سازمان جهانی بهداشت دام است که هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای عضو در زمینه موضوعات مختلف دامپزشکی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در این اجلاس نمایندگان 25 کشور عضو و همچنین رئیس مجمع نمایندگان سازمان جهانی بهداشت و دام، رئیس کمیسیون منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی فائو، اتحادیه اروپا و اکو شرکت دارند.


وی افزود: کشورهای عضو کمیسیون منطقه‌ای از نظر جعیت دامی و تولید محصولات دامی و شیلاتی سهم عمده‌ای در جهان دارند و نگرانی از بروز بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال بین انسان و حیوان از چالش‌های عمده در این کشور‌ها است.
وی افزود: سازمان دامپزشکی ایران برای 85 میلیون رأس جمعیت دامی مستقر در 85 هزار واحد اپیدمیولوژی بیش از یک میلیارد قطعه طیور صنعتی، چهار میلیون و چهارصد هزار کلونی زنبور عسل و ۸ هزار و 100 مرکز تکثیر و پرورش آبزیان نظارت دارد.
دستور افزود: ایران با دارا بودن جایگاه استراتژیک در مسیر ارتباط آسیا، اروپا، آسیای میانه، خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و توانمندی‌های دامپزشکی اعم از منابع انسانی در بخش‌های دولتی و غیردولتی، برخورداری از سامانه اطلاعات جغرافیایی برای مراقبت و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور آمادگی خود را اعلام می‌کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از برگزاری جشن ریشه‌کنی بیماری مهلک طاعون گاوی که با تلاش سازمان جهانی بهداشت دام و سازمان خواروبار کشاورزی در ایران به وقوع پیوسته خبر داد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
0
0
جز ..... عکس العملی برای این ادعا زیبنده نیست
نظر شما
ادامه