کد خبر: ۷۳۷۵۹
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محمد اسدی» افزود: گروه‌های جهادی در مناطق صعب‌العبوری که ممکن است خدمات‌دهی در طول سال به آنها کمتر انجام شود، فعالیت می‌کنند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «بخشی از نظارت‌ها در استان چهارمحال و بختیاری بر مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار، توسط مسئولین فنی مستقل انجام می‌شود که این پروسه سخت حاصل همکاری نظام دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان بود.» این را مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به حکیم مهر می‌گوید: «نتیجه آن این شد که الان حدود هفت نفر مسئول فنی مستقل، واحدهای گوشتی و تخم‌گذار ما را مدیریت می‌کنند.»

«دکتر محمد اسدی» معتقد است که ماده ۱۹ در استان اجرا می‌شود و همکاران انجمن صنفی هم پیگیر این موضوع هستند: «مشکلی که بعضی جاها وجود دارد، کارگاه‌ها یا واحدهایی هستند که توان مالی آنچنانی ندارند که بخواهند حقوق بالایی را پرداخت کنند که برای این هم راهکار وجود داشت. از آنجا که آنها معمولا نیمهوقت کار می‌کنند یا ساعات کامل کاری را کار نمی‌کنند، با هماهنگی صورت گرفته با اداره کار، آن مدت زمانی را که مسئول فنی برای واحد وقت می‌گذارد، محاسبه و به آنها پرداخت می‌کنند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، در حال حاضر وضعیت دامپزشکی در استان چهارمحال و بختیاری چگونه است؟

در حوزه ماموریت‌های سازمانی، پیش‌بینی‌های مربوط به پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک و کنترل آنها را تا حدود بالای ۹۰ درصد انجام دادیم و در خیلی از موارد کاهش بیماری‌ داشتیم که این مساله حکایت از زحمات همکاران ما به خصوص در بخش خصوصی دارد.

حکیم مهر: کاهش بیماری‌ها دقیقا در کدام موارد اتفاق افتاده است؟

ما خوشبختانه در استان بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و کانون آنگارا نداشتیم و کانون‌های نیوکاسل ما کاهشی بوده‌اند. در حوزه تب برفکی نیز کانون‌های محدودی داشتیم و روند آن نزولی بوده است. بر اساس آمار بیماری بروسلوز در استان کاملا مشهود است.

حکیم مهر: آیا معضل کشتار غیرمجاز دام در استان وجود دارد؟

به طور کلی در حوزه نظارت بر مواد خام دامی، طرح‌های تشدیدی سازمان در ایام نوروز، ماه مبارک رمضان و تاسوعا و عاشورا مزید برعلت شده که نظارت‌ها افزایش پیدا کند و اقدام بسیار ویژه‌ای که سال گذشته پیگیری کردیم و تاکید رئیس محترم سازمان هم بر آن بود، جلوگیری از کشتار غیرمجاز بود. علی‌رغم اینکه در استان ما این مشکل خیلی حاد نبود، اما در چند منطقه که به لحاظ عدم دسترسی به کشتارگاه‌های دام مناسب، مجبور بودند گوشت را به دست مردم برسانند، پیگیری‌ها انجام شد و در حال حاضر در شهرستان کوهرنگ یک کشتارگاه تا آخر ماه رمضان آماده بهره‌برداری است. تعداد کشتارهای غیرمجاز پراکنده هم خیلی کم شده است.

حکیم مهر: وضعیت تعامل شما با بخش خصوصی دامپزشکی در استان چگونه است؟

تعاملات ما با نظام دامپزشکی استان و بخش خصوصی سرآمد است و این نشان می‌دهد که این همگرایی و هم‌افزایی اگر در جامعه دامپزشکی باشد، واقعا نتایج مثبتی می‌دهد. در جلسات مشترک ما با معاون استاندار، مسئولین مربوطه و سایر مدیران کل در طرح‌های مشترک دامپزشکی، آنها از همگرایی میان ما تعجب می‌کردند و اگر هم بنا داشتند در بخش‌هایی مقاومت کنند، آن مقاومت شکسته می‌شد. این مهم منجر به این شده که الان مسئولین فنی با یک آرامش خاطر در واحدهای خود در کارخانه‌های خوراک دام، طیور و آبزیان کار می‌کنند.

ما یکی از قطب‌های تولید آبزیان هستیم که این واحدها هم مسئول فنی و هم کادر فنی دارند. همچنین تلاش شد که قسمتی از نظارت ما بر مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار، توسط مسئولین فنی مستقل انجام شود که این پروسه خیلی سختی بود که ما با همکاری نظام دامپزشکی انجام دادیم. نتیجه آن این شد که الان حدود هفت نفر مسئول فنی مستقل، واحدهای گوشتی و تخم‌گذار ما را مدیریت می‌کنند. در حوزه آبزیان وضعیت همینطور است و ما مسئولین فنی مستقل آبزیان داریم که به صورت روزانه سرکشی و نمونه‌برداری می‌کنند و تایید گواهی حمل می‌دهند و نظارت خود را دارند.

حتی در حوزه دارو و درمان هم که احیانا مشکلاتی در بعضی استان‌ها به لحاظ استقرار و اجرای دستورالعمل‌های مشترک سازمان نظام دامپزشکی مشاهده می‌شد، خوشبختانه ما هیچ‌وقت تقابل نداشتیم و توانستیم با همکاری مشترکی که داشتیم، دستورالعمل‌ها را در استان اجرا کنیم. الان در استان ما حدود ۲۱ مرکز مایه‌کوبی، ۴۳ درمانگاه و ۴۵ داروخانه فعال هستند و به نحو مطلوب به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

حکیم مهر: وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان چگونه است؟ آیا مسئولین فنی مطابق تعرفه دریافتی دارند؟

سال گذشته که تعرفه‌های جدید ابلاغ شد، همه ما نگران این بودیم که چطور آنها را اجرایی کنیم. قبل از اینکه وارد اجرایی کردن این موضوع شویم، هماهنگی‌ها را با مسئولین استان انجام دادیم و تمام این هماهنگی‌ها به اتفاق انجمن صنفی مسئولین فنی و نظام دامپزشکی بود. با معاون اقتصادی استاندار دو جلسه تشکیل دادیم، با مدیر کل کار و رفاه اجتماعی جلسه‌ای را بر گزار کردیم و نتیجه این شد که مقاومت کارفرماها برای عقد قرارداد با این تعرفه‌ها شکسته شد. حمایتی که آقای مهندس منزوی معاون امور اقتصادی استاندار از ما کردند، در نهایت منتج به این شد که درحال حاضر قرارداد بین کارفرما و مسئول فنی مطابق تعرفهی اعلام شده است.

حکیم مهر: آیا قرارداد واقعا اجرا می‌شود؟

این قرارداد اجرا می‌شود و دوستان ما در صنف انجمن صنفی هم پیگیری موضوع هستند. مشکلی که بعضی جاها وجود دارد، کارگاه‌ها یا واحدهایی هستند که توان مالی آن چنانی ندارند که بخواهند حقوق بالایی را پرداخت کنند که برای این هم راهکار وجود داشت؛ از آنجا که آنها معمولا نیمهوقت کار می‌کنند یا ساعات کامل کاری را کار نمی‌کنند، با هماهنگی صورت گرفته با اداره کار، آن مدت زمانی را که مسئول فنی برا واحد وقت می‌گذارد، محاسبه و به آنها پرداخت می‌کنند.

حکیم مهر: آقای دکتر، وضعیت فعالیت نیروهای جهادی دامپزشکی در استان چگونه است؟

اولا من از ریاست محترم سازمان دامپزشکی تشکر می‌کنم که این بحث را به صورت سیستماتیک در کشور اجرایی می‌کنند. گروه‌های جهادی خودجوش هستند و هرجا کاری زمین مانده باشد، به شکل داوطلبانه آن کار را انجام می‌دهند. ما در سالیان گذشته هم این همکاری‌ها را گروه‌های جهادی داشتیم اما الان سیاست سازمان دامپزشکی این است که این گروه‌ها را به صورت هدفمند و با هماهنگی کامل و با ماموریت‌های مشخص برای انجام امور مشخص، از طریق هماهنگی با همه دوستانی که ممکن است در این امر دخیل باشند، پیگیری می‌کنند. ما در استان از چند جهت با گروه‌های جهادی از جمله گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی، سازمان بسیج عشایری، دانشگاه آزاد و دانشگاه شهرکرد همکاری داریم. یک گروه مستقل دیگر هم در استان داریم که خود همکاران دامپزشک تشکیل دادند. در کنار آن، همکاران خود اداره کل و شبکه‌های ما هم عضو این گروه‌های جهادی هستند و کار را انجام می‌دهند.

آن چیزی که بعد از سیاستگذاری سازمان دامپزشکی اتفاق افتاد، این است که هر گروه جهادی که بخواهد در استان فعالیت کند، حتما باید از قبل، هماهنگی آن را با اداره کل دامپزشکی انجام داده باشد و سپس به خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده یا زلزله‌زده یا آسیب‌دیده از سایر حوادث غیرمترقبه طبیعی مشغول شود. ما نیز همواره نهایت همکاری را با آنها می‌کنیم و اگر اقلامی مثل وسایل کاربردی ازجمله سرنگ و... از ما خواستند، در اختیار آنها قرار می‌دهیم. در مورد جابه‌جایی و نقل و انتقال آنها، لجستیک و خودرو، همیشه کمککننده بودیم. خود همکاران اداره شامل شبکه‌ها و اداره کل نیز در این گروه‌ها حضور داشتند و راهنمای گروه‌های جهادی بودند تا آن منطقه خاص را پوشش دهند.

در مورد گروه‌های دیگری که زیر نظر بسیج سازندگی و بسیج عشایری هستند، با مسئول محترم بسیج سازندگی و بسیج عشایر تفاهم‌نامه امضا کردیم و کارهای خیلی خوبی در قالب این تفاهم‌نامه انجام دادیم. مثلا در سال ۱۴۰۰ واکسیناسیون طیور بومی برای پیشگیری از بیماری نیوکاسل را با همکاری گروه‌های جهادی که تحت نظر سازمان بسیج سازندگی بودند، انجام دادیم. در مورد بسیج عشایری هم خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ اولین رزمایش ملی گروه‌های جهادی در کشور در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با کنگره ملی یازده هزار شهید عشایر برگزار شد که واقعا زبانزد بود. از آن رزمایش، استاندار محترم، نماینده ولی فقیه و سرداران سپاه تشکر کردند، خود رئیس سازمان هم تشریف آوردند و حضور پیدا کردند. رزمایش نظم مناسبی داشت و سطح خدمات رسانی از آن چیزی که ما فکر می‌کردیم، بیشتر شد. درواقع در این رزمایش ملی قریب به ۲۰۰ هزار خدمت را با فرماندهی قرارگاه جهادی سازمان دامپزشکی انجام دادیم و سعی می‌کنیم که امسال هم تقریبا هفته‌ای یک اردوی جهادی استانی را با همکاری نظام دامپزشکی، سازمان بسیج عشایری، سازمان بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی پیگیری کنیم. انشاءالله مناطق صعب‌العبوری که ممکن است خدماتدهی در طول سال به آنها کمتر انجام شود، با این حرکت مبارک، شوق بیشتری گیرند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

از پایگاه خبری حکیم مهر که همیشه مدافع جمعیت دامپزشکی بوده است تشکر می‌کنم. اگر این همگرایی و هم‌افزایی در نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی، ادارات کل و نظام‌های دامپزشکی استان‌ها وجود داشته باشد، حتما و حتما خیر آن به مردم و در یک رده بالاتر بخش خصوصی و دوستان عزیز ما در حوزه درمان، مایه‌کوبی و داروخانه، شرکت‌های پخش دارو و واکسن نیز می‌رسد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
34
............ این چه استدلال غلطیه فردی گاهی یک ساعت در راهه تا محل کارش برسه و اون روز رو کلا از دست داده. ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
.............. در زمانی که مسئول فنی در واحد حضور ندارد اگر تخلف انجام شود مسئولیت با کیست؟
دامپزشک امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
آقای مدیرکل! آیا اون همکار دامپزشک که میگید بر مبنای ساعات و روزهایی که وقت گذاشته حقوق بگیره، شما بهش اجازه میدی پروانه دیگری هم داشته باشه که در ایام بیکاری بتونه خرج زندگی رو دربیاره؟ اصلا قانون به شما همچین اجازه ای میده؟ اومد و اون واحد ده روز کار کرد. با ده روز حقوق زندگی اون دامپزشک تامین میشه؟
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
5
25
و باز هم بحث ناب جهادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
33
4
جناب دکتر اسدی عزیز از اینکه شما قدر دان زحمات بخش خصوصی هستید بسیار سپاسگزارم .دکتر اسدی یه مدیر به تمام معنی میباشد ارزوی سربلندی برای ایشان از ایزد یکتا خواهانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
عالی هستن
ولی چون استان کوچیکه و برحسب میزان کار ایشونم برحسب همین حقوق بگیرن نظرتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
.............
مسول فنی اکثرا بیرون شهر هستند برای دامداری. بدون هزینه رفت وآمد و اسکان و... چطور ..... میفرمایید حقوق پاره وقت بگیرند
جوابیه ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
ناشناس جان!!!خودت باش
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
3
14
آقای دکتر در مورد عدم پرداختی های پایان سال همکاران دولتی یک کاری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
امان از معیشت نا میزان!
امان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
و باز کارمندان همیشه گرسنه آنلاین دولت نگران نون خودشونن همیشه. شما با توجه به دوران کرونا ثابت شده نون ...... دارید میگیرید و باید تعدیل نیرو بشید.
ناشناس
| France |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
نمیدونم چرا نفراتی در بخش خصوصی هستند که به شدت عقده بخش دولتی رو دارند بنظرم شما هم اگر تلاش کنید میتونید در آزمون قبول شید و اینا هم همکاران شما هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
28
یک ساعت کار کردن میان اینهمه چاقو و ساطور به دست در کشتارگاه دام به اندازه یه ماه یک مدیر کل تنش زا و دلهره آور است ...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
مثلا ما که کارمند اداره ایم، تا حالا کشتارگاه نرفتیه ایم و ندیدیم. کار دلهره آور. واویلا.
مسئول فنی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
13
قراردادها براساس مبلغ ماده ۱۹ درج شده ولی حقوق پرداختی همیشه زیر نصف مبلغ قرارداده.
رضا کوهساری
|
Germany
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
15
17
پس با همین استدلال، حقوق کارمندان دولت رو‌ هم نصف کنید. فقط نشستن جدول حل میکنن و پشت سر همدیگه غیبت میکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
پس کارها رو ..... انجام میدهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
جناب کوهساری، الان حقوق همان مدیرکل و کارکنان دامپزشکی نصف حقوق یه مسئول فنی هست که سالی 10 روز هم حضور نداره. این همه ادعا دارین ولی نه اهل کار هستین و البته نه کاری هم بلدین. کار مفیدتون ه
فقط جابجا کردن نمونه هست که اگر اونهم کارشناس دولتی همراهتون نباشه خدا میدونه چه کار میکنین. چجور با کارفرما همکاری میکنین برا تخلفات بهداشتی و درست کردن لیست ترموگراف. دست بردارین بابا. بخش خصوصی هم کم ندیدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
معلومه کارمندان دولت هم در این سایت فعالیت بالایی دارند از منفی دادنشون معلومه ، خوب اینهم از بیکاریه ولی بخش خصوصی از بدبختیه که تو این سایتها درددل میکنند یا گاهی دنبال مطالبی امیدوار کننده می‌گردند ولی گیرشون نمیآد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
دمتوووون گرررم
یا یه لیوان تو دست از این اتاق به اون اتاق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
شیرمادر و نان پدر حلالت. حرف حق
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
واقعانم خصوصا غیبت‌...همشونم با فشار نماینده ها مجلس استخدام شدن ..تو شهر ما تو ۶ ماه فعلا دونفر استخدام بدون ضابطه
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
یعنی با این استدلال کارفرما به میزان نیازمندی به حضور مسئول فنی حقوق پرداخت کنه.مثلا در کارخانه خوراک روزی یک ساعت برای کیسه گیری یا در واحد بسته بندی روزی ۲ ساعت برای بسته بندی نهایی. این هم شد داستان قانون اشتغال دولت که هر کسی سالی یک ساعت کار کنه شاغل محسوب می شود
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
این تصمیم ....... کار مسئول فنی را در حد یک کارگر روزمزد و ساعتی تنزل می دهد .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
1
تو این قضیه تامین اجتماعی اذیت میکنه.
دامپزشک 77 گرمسار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
6
2
برای کارگاههای کوچک بجای دامپزشکان از کارشناسان و سایر رده ها استفاده کنید آنها با حقوق کمتر از دامپزشک با رضایت مسؤلیت میپذیرند
لرستان دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
3
............ خیلی ساله کار فرماها دنبال همین چیزی هستند
مسول فنی فروشگاهی و بازار روز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
0
0
آقا کار خیلی دلهوره آور و سخت شده خیلی مشکل شده و مجبور یم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
1
0
این تصمیم غیر کارشناسی و راهی برای فرار بیشتر کارفرمایان ازپرداخت حق واقعی مسولین فنی است
نظر شما
ادامه