کد خبر: ۷۳۸۵۳

حکیم مهر: در یک مسابقه اسب‌دوانی در منطقه مرسی‌ساید انگلیس، حادثه‌ای تلخ رخ داد که خشم و اعتراض حامیان حقوق حیوانات را به همراه داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ورزش سه، مسابقات اسب‌دوانی گرندنشنال انگلیس، امسال با سلسله‌ای از حوادث تلخ همراه شد که تلف شدن سه اسب را در پی داشت.

این مسابقه که جزو معروف‌ترین و قدیمی‌ترین مسابقات اسب دوانی در انگلیس محسوب و در پیست اینتری ریس‌کورس منطقه اینتری مرسی‌ساید برگزار می‌شود، یک مسابقه سرعت با مانع است که در طول دو دور آن اسب‌ها باید از روی 30 مانع پرش کنند. امسال اما این مسابقه محبوب به بهانه‌ای برای شکل‌گیری موجی از اعتراضات در انگلیس تبدیل شد.

در این مسابقات 3 اسب بر اثر برخورد با موانع و پرش‌های ناموفق هنگام فرود دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر شدند که آخرین مورد آن یک اسب 10 ساله به نام هیل سیکستین بود که بر اثر سقوط از روی مانع دچار شکستگی گردن شد.

این اتفاق بعد از تلف شدن یک اسب دیگر به نام دارک ریون در سومین دور مسابقه در روز شنبه رخ داد که آن هم بر اثر سقوط حیوان از روی مانع به وقوع پیوست. اولین اسب تلف شده در مسابقات گرند نشنال امسال هم «انوی اسپشال» بود که روز پنجشنبه هفته گذشته به دلیلی مشابه از بین رفت.

مرگ سومین اسب اما کاسه صبر حامیان خشمگین حقوق حیوانات را لبریز و آنها را مجاب کرد که برای نشان دادن اعتراض خود وارد پیست اسب دوانی شوند، اتفاقی که با مداخله پلیس و بروز درگیری میان دوطرف همراه بود.

طبق گفته یکی از گروه‌های مدافع حقوق حیوانات، از سال 2003 تا به امروز در مسابقات اسب دوانی برگزاری شده در انگلیس، بیش از 49 اسب تلف شده‌اند. این آمار از سال 2000 تا به امروز 62 مورد بوده که 16 تای آن در مسابقات گرندنشنال به وقوع پیوسته است.


نظر شما
ادامه