کد خبر: ۷۳۸۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
«دکتر محمد حبیبی» افزود: آکریدیته شدن آزمایشگاه ارزیابی باقیمانده‌ها و سموم در مواد غذایی خام دامی درخصوص ۱۰ عنوان آزمون، از جمله دستاوردهای سال گذشته این مرکز بود ...

حکیم مهر: رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور از جزییات 5 پروژه مهم این مرکز جهت ارتقای سطح خدمات کیفی و کمی به مجموعه دامپزشکی در راستای کمک به حفظ بهداشت عمومی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمد حبیبی»، رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی این سازمان امروز در خصوص دستاوردها و پروژه‌های مهم این مرکز اعلام کرد: آکریدیته شدن آزمایشگاه ارزیابی باقیمانده‌ها و سموم در مواد غذایی خام دامی درخصوص 10 عنوان آزمون از جمله دستاوردهای سال گذشته این مرکز بود که بر اساس این آزمایش‌ها، مخاطرات شیمیایی در فراورده‌های خام دامی مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد.

به گفته وی، انطباق این آزمون‌ها با الزامات 17025 توسط نهاد اعتبار بخشی کشور روسیه انجام گردید و این امر در پذیرش نتایج این آزمایشگاه در عرصه بین‌المللی و انجام صادرات موثر خواهد بود.

وی مجهزشدن مرکز ملی تشخیص به آزمایشگاه سطحIII ( BSL3)   سیار را دستاورد دیگری برشمرد که با آن زیرساخت‌های تشخیصی این مرکز ارتقاء قابل ملاحظه‌ای پیدا نموده و امکان کار بر روی ارگانیسم‌های اگزوتیک با مخاطرات بالا در این مرکز و سازمان دامپزشکی کشورفراهم گردیده است.

احداث ساختمان کنترل کیفی مواد غذایی و ارزیابی مخاطرات باقیمانده‌ها پروژه مهم دیگر این مرکز است که این بنا با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است. به گفته حبیبی، هدف از این طرح، ارتقاء سطح کیفی و کمی آزمایشگاه مرجع کشوری و اجرای الزامات آزمون‌های صادرات و تسهیل در امر صادرات است.

دستاورد دیگری که دکتر حبیبی نتوانست از عنوان کردن آن بین انواع دستاوردهای صورت گرفته چشم بپوشد، راه اندازی 12 آزمون جدید در زمینه تعیین مقدار دارو به منظور افزایش دقت و تسریع در انجام آزمون‌های تعیین مقدار دارو است.

حبیبی افزود: واگذاری انجام آزمایش‌های IBH و HHC به آزمایشگاه‌های ادارات کل 22 استان کشور نیز از جمله دستاوردهای دیگر است که این امر به منظور استفاده از توانمندی آزمایشگاه‌های ادارات کل استان‌ها در راستای تمرکززدائی و تسریع در انجام آزمون‌های مذکور صورت پذیرفت.

وی در پایان ضمن تشکر از مساعدت و حمایت دکتر آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دلگرمی و تامین اقتضائات مورد نیاز این طرح‌ها و همچنین تمام همکاران که در ستاد سازمان دامپزشکی کشور و همچنین خود مرکز تشخیص عزم راسخ در پیشبرد این طرح‌ها را داشته اند، ابراز امیدواری کرد این مرکز بتواند در سال جاری و سالهای آینده همچنان منشاء خیر و اثرات سازنده در کمک به خانواده دامپزشکی کشور باشد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
همکار دولتی
|
United States of America
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
12
11
انصافا آقای دکتر حبیبی فردی زحمت کش و جدی و توانمند هستند . امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
12
6
درود بر دکتر حبیبی بزرگوار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
5
آزمایشگاه باقیمانده های مرکز چقدر فعال است ؟ می شود توضیح داده شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
0
5
باقیمانده ها تعطیل است . حیف این امکانات!
نظر شما
ادامه