کد خبر: ۷۳۹۵۸

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی درگز از تشکیل اضطراری کمیته ساماندهی سگ های ولگرد در پی گزش یکی از همشهریان توسط سگ های ولگرد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر حامد شمس» رئیس شبکه دامپزشکی درگز در جلسه تشکیل شده بیان کرد: معضل سگ های ولگرد مشکل و معظلی است که نیازمند توجه بیشتر عموم مردم و همشهریان است طوری که این مشکل فقط مختص یک شهر و یک استان نیست.

وی ادامه داد: مهمترین دغدغه سگ های ولگرد بحث انتقال بیماری مشترک هاری ار این حیوان به انسان است که متاسفانه در صورت مثبت شدن بیماری در انسان فرد محکوم به مرگ بوده، از جمله اقداماتی که باعث شده سگ های ولگرد به جامعه انسانی نزدیکتر شده و سبب بروز چنین حوادثی شوند تغذیه دستی و ترحم به این حیوان برای خوراک دهی توسط انسان می باشد که مسبب این می شود که خوی وحشی و زیست محیطی سگ از بین رفته و به زباله گاه ها و مناطق مسکونی نزدیکتر شده که فرهنگ سازی بیشتر در این حوزه به طور ملموس حس می شود.

در پایان معاون سیاسی فرماندار ضمن تاکید مجدد بر فعالیت میدانی بر کنترل جمعیت سگ های ولگرد بر اساس آخرین دستور العمل وزارت کشور خواستار فرهنگ سازی بیشتر مسائل و معضلات مربوط در قالب ساخت کلیپ ها و نشر در جراید عمومی و... شد.


نظر شما
ادامه