کد خبر: ۷۳۹۹۸
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
یک‌سوم هزینه نگهداری حیوانات خانگی، صرف مراقبت‌های دامپزشکی می‌شود/ تعداد دامپزشکان زن از دامپزشکان مرد بیشتر است و حدود ۶۲ درصد دامپزشکان در ایالات متحده را زنان تشکیل می‌دهند ...

حکیم مهر: صنعت دامپزشکی یک حوزه همیشه در حال توسعه است که هر روز پیشرفت‌ها و روندهای جدیدی در آن پدیدار می‌شود. با کمک آمار مربوط به حوزه دامپزشکی می‌توان درک بهتری از وضعیت فعلی صنعت و اینکه در آینده به کجا می‌رود به دست آورد.

به گزارش حکیم مهر، در این مطلب، برخی از مهم ترین آمار صنعت دامپزشکی، از جمله اندازه صنعت، تعداد متخصصان دامپزشکی و رشد صنعت را بررسی خواهیم کرد. همچنین در مورد تأثیر این آمار بر کل صنعت و نحوه استفاده از آنها برای اطلاع‌رسانی تصمیمات تجاری بحث خواهیم کرد. در نهایت، ما به برخی از چالش‌های پیش روی صنعت و نحوه رسیدگی به آنها خواهیم پرداخت.

صنعت خدمات دامپزشکی در بریتانیا

صنعت خدمات دامپزشکی در بریتانیا در سال 2023 برابر 5.6 میلیارد پوند ارزش دارد و انتظار می‌رود در سال 2023 این میزان 8.7 درصد افزایش یابد.

بازار جهانی ۴۴ میلیارد دلاری داروهای دامپزشکی

اندازه بازار جهانی داروهای دامپزشکی در سال 2022 حدود 44.59 میلیارد دلار برآورد شد و انتظار می‌رود که در دوره پیش‌بینی شده با افزایش جمعیت دام و تولید در کشورهای در حال توسعه سالانه 8.2 درصد افزایش یابد.

چین؛ بزرگترین جمعیت حیوانات در جهان

چین دارای بزرگترین جمعیت حیوانات در جهان است، اما کمتر از یک درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف خدمات دامپزشکی می کند، که معادل 4.34 دلار سرانه جمعیت انسان است، در حالی که در ایالات متحده آمریکا این میزان معادل 127.1 دلار است.

هزینه سالانه 162 دلاری هر آمریکایی برای مراقبت از حیوانات خانگی

در سال 2019، ایالات متحده با هزینه سرانه 162 دلار آمریکا بیشترین هزینه را برای مراقبت از حیوانات خانگی در سراسر جهان کرد که این آمار برای درک عملکرد مالی صنعت دامپزشکی مهم است.

استئوآرتریت در سگ‌ها

استئوآرتریت در بیماران سگ در سن متوسط 10.5 سال تشخیص داده می شود، که نشان می دهد صاحبان علائم بالینی را تشخیص نمی دهند و دامپزشکان باید سگ ها را از نظر این بیماری معاینه کنند و درمان را زودتر شروع کنند.

این امر اهمیت تشخیص و درمان زودرس استئوآرتریت در سگ‌ها را نشان می دهد. تشخیص و درمان به موقع می تواند به کاهش خطر عوارض طولانی مدت و بهبود کیفیت زندگی حیوان کمک کند.

تلهمدیسین؛ حلقه مفقوده در ارائه خدمات دامپزشکی

56 درصد از صاحبان حیوانات خانگی تمایل به استفاده از پزشکی از راه دور دارند، اما تنها یک‌سوم از متخصصان دامپزشکی این خدمات را ارائه می‌کنند.

در مورد استفاده از تلهمدیسین بین صاحبان حیوانات خانگی و متخصصان دامپزشکی فاصله وجود دارد. بنابراین، متخصصان دامپزشکی ممکن است نیاز به ایده استفاده از تلهمدیسین برای رفع نیازهای صاحبان حیوانات خانگی داشته باشند.

انتظار می رود بازار تلهمدیسین دامپزشکی با رشد سالانه 10.4 درصد بین سال های 2020 و 2030 رشد کند.

به احتمال زیاد تلهمدیسین در دامپزشکی در دهه آینده رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. این یک بینش مهم برای هر کسی است که علاقه مند به صنعت دامپزشکی است، زیرا نشان می دهد که سرمایه گذاری در فناوری پزشکی از راه دور می تواند یک تلاش پرسود باشد. علاوه بر این، این آمار می تواند برای نشان دادن پتانسیل صنعت دامپزشکی به عنوان یک کل مورد استفاده قرار گیرد، زیرا پزشکی از راه دور به طور فزاینده ای محبوب می شود و می تواند یک عامل اصلی در رشد صنعت باشد.

سهم ۲۰ درصدی «جراحی» در فعالیت بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی

تقریباً 40 درصد از فعالیت بیمارستان‌ها و کلینیک‌های حیوانات شامل معاینات معمولی هستند و تنها 20 درصد آنها مربوط به اعمال جراحی است.

شیوع ۲۰ درصدی انگل خارجی در سگ‌ها و گربه‌ها

بیش از 20 درصد از گربه‌ها و سگ‌هایی که توسط My Family Vets معاینه شده‌اند، حامل کک بودند، و این یکی از رایج‌ترین درمان‌هایی است که دامپزشکان باید آن را درمان کنند.

Boehringer Ingelheim در آوریل 2022 ابتکارات واکسیناسیون هاری را در سراسر آسیا سازماندهی می کند تا 12000 حیوان را واکسینه کند، که باعث رشد بازار صنعت دامپزشکی می شود.

رشد سالانه ۶,۴ درصدی بازار جهانی مراقبت‌های بهداشتی دامپزشکی

طرح مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه CVS Group، Healthy Pet Club، در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 4.3 درصدی در عضویت و 11.2 درصدی افزایش در سود نقدی بود.

انتظار می‌رود بازار جهانی مراقبت‌های بهداشتی دامپزشکی بین سال‌های 2021 تا 2026 با  رشد سالیانه 6.4 درصد رشد کند.

این صنعت احتمالاً رشد ثابتی را تجربه خواهد کرد که می تواند فرصت های جدیدی را برای مشاغل و سرمایه گذاران به طور یکسان باز کند. علاوه بر این، می‌تواند به این معنا باشد که منابع و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در اختیار این بخش قرار می‌گیرد که امکان مراقبت و خدمات بهتر برای حیوانات را فراهم می‌کند.

فعالیت ۱۱۰ هزار دامپزشک دارای مجوز در آمریکا

بیش از 110 هزار دامپزشک دارای مجوز در ایالات متحده آمریکا وجود دارند. تقاضا برای خدمات دامپزشکی زیاد است و صنعت در حال رونق است. این آمار یک شاخص عالی از سلامت صنعت دامپزشکی و اهمیت مراقبت از حیوانات در ایالات متحده است.

رشد اشتغال دامپزشکان از همه مشاغل سریعتر است

پیشبینی می شود تا سال 2029، اشتغال دامپزشکان تا 16 درصد رشد کند که از میانگین همه مشاغل بسیار سریعتر است.

با نرخ رشد پیش بینی شده 16 درصد، بدیهی است که تقاضا برای دامپزشک در حال افزایش است و این صنعت در دوره رشد قرار دارد. این خبر خوبی برای کسانی است که به دنبال شغلی در دامپزشکی هستند، زیرا نشان می دهد که در آینده نزدیک فرصت های شغلی زیادی وجود خواهد داشت.

بیش از ۶۰ درصد خانوادههای آمریکایی حداقل یک حیوان خانگی دارند

بیش از 60 درصد از خانواده های ایالات متحده یک حیوان خانگی دارند و در مجموع بیش از 84.9 میلیون خانوار صاحب حیوان خانگی هستند.

با بیش از 84.9 میلیون خانوار صاحب حیوان خانگی، واضح است که مالکیت حیوانات خانگی بخش عمده ای از زندگی آمریکایی است. این آمار نیاز به خدمات و محصولات دامپزشکی و پتانسیل رشد در این صنعت را برجسته می کند.

درآمد سالانه ۵۰ میلیارد دلاری خدمات دامپزشکی در آمریکا

خدمات دامپزشکی در ایالات متحده بیش از 50 میلیارد دلار درآمد سالانه ایجاد می کند. این امر اهمیت صنعت را از نظر سهم آن در اقتصاد کشور برجسته می کند و یادآور نقش حیاتی دامپزشکان در سلامت و رفاه حیوانات است.

فعالیت ۲۸۵۰۰ مطب دامپزشکی در آمریکا

با نزدیک به 30 هزار مطب دامپزشکی، واضح است که صنعت دامپزشکی بازیگر اصلی در اقتصاد ایالات متحده است. این آمار نقطه شروع بسیار خوبی برای بررسی تأثیر صنعت دامپزشکی بر اقتصاد ایالات متحده و روندها و تحولات مختلفی است که در طول سال ها این صنعت را شکل داده است.

ارزش بازار جهانی تشخیص دامپزشکی در سال 2020 به 3.6 میلیارد دلار رسید. این امر اهمیت صنعت و پتانسیل رشد در سال های آینده را برجسته می کند. همچنین به عنوان یادآور نقش حیاتی تشخیص دامپزشکی در سلامت و رفاه حیوانات در سراسر جهان است.

فعالیت ۴۳ درصد دامپزشکان آمریکایی در کلینیکهای خصوصی حیوانات کوچک

تقریباً 43 درصد از دامپزشکان در مطب خصوصی حیوانات کوچک در ایالات متحده کار می کنند. بخش بزرگی از دامپزشکان در این بخش به کار گرفته شده اند که آن را به بخش مهمی از صنعت تبدیل می کند. این اطلاعات برای هر کسی که به دنبال درک بهتر صنعت دامپزشکی و نقش محیط خصوصی حیوانات کوچک در آن است ضروری است.

سهم ۶۲ درصدی زنان در بین دامپزشکان آمریکا

تعداد دامپزشکان زن از دامپزشکان مرد بیشتر است و حدود 62 درصد دامپزشکان در ایالات متحده زن هستند.

این امر حاکی از حضور روزافزون دامپزشکان زنان در این زمینه، و شناخت روزافزون مشارکت آنها در این حرفه است. همچنین بر اهمیت تنوع جنسیتی در صنعت دامپزشکی و نیاز به نمایندگی عادلانه تر از هر دو جنس در این زمینه تاکید می کند.

یکسوم هزینه نگهداری حیوانات خانگی، صرف مراقبتهای دامپزشکی میشود

در سال 2020، صاحبان حیوانات خانگی در ایالات متحده حدود 99.0 میلیارد دلار برای حیوانات خانگی خود هزینه کردند که حدود 29.3 میلیارد دلار برای مراقبت های دامپزشکی هزینه کردند.

این نشاندهنده تعهد صاحبان حیوانات خانگی برای اطمینان از دریافت بهترین مراقبت از حیوانات خانگی است و تقریباً یکسوم هزینه آنها صرف مراقبت های دامپزشکی می شود. این آمار یک شاخص قدرتمند از اهمیت صنعت دامپزشکی و تأثیر آن بر زندگی صاحبان حیوانات خانگی است.

میانگین درآمد سالانه ۹۹ هزار دلاری دامپزشکان در آمریکا

میانگین درآمد سالانه یک دامپزشک در ایالات متحده حدود 99250 دلار است. این نشاندهنده پتانسیل یک مسیر شغلی پرسود برای کسانی است که آن را دنبال میکنند و یادآور اهمیت این حرفه در ایالات متحده است.

بدهی ۱۸۳ هزاری فارغالتحصیلان دامپزشکی بابت وام دانشجویی

متوسط بدهی وام دانشجویی برای یک دامپزشک پس از فارغ التحصیلی حدود 183302 دلار در ایالات متحده است.

این امر نیاز به حمایت مالی بیشتر برای افرادی که وارد رشته دامپزشکی می شوند و همچنین نیاز به گزینه های تحصیلی مقرون به صرفه تر را برجسته می کند. همچنین به عنوان هشداری برای دانشجویان بالقوه عمل می کند که در صورت انتخاب شغل دامپزشکی، باید آماده پذیرش مقدار قابل توجهی بدهی باشند.

به ازای هر ۳۵۳۰ حیوان خانگی، یک دامپزشک در آمریکا وجود دازد

نسبت حیوانات خانگی به دامپزشکان در ایالات متحده تقریباً 3530 حیوان خانگی برای هر دامپزشک است. با وجود 3530 حیوان خانگی به ازای هر دامپزشک، واضح است که صنعت دامپزشکی تقاضای بالایی دارد و نیاز به دامپزشکان بیشتری برای رفع نیازهای صاحبان حیوانات خانگی وجود دارد. این آمار اطلاعات مهمی برای هر کسی است که به دنبال کسب بینش در صنعت دامپزشکی است.

۵۵ درصد صاحبان حیوانات خانگی حداقل یکبار در سال به دامپزشک مراجعه کردهاند

حدود 55 درصد از صاحبان حیوانات خانگی حداقل یک بار در سال گذشته به دامپزشک مراجعه کرده اند. اکثر صاحبان حیوانات خانگی ارزش معاینات منظم و مراقبت های پیشگیرانه برای حیوانات خود را می دانند. این آمار یک شاخص کلیدی از سلامت صنعت دامپزشکی است و برای درک وضعیت فعلی صنعت ضروری است.

رشد قابل توجه بازار خدمات دامپزشکی در آینده

پیش بینی می شود که بازار جهانی خدمات درمانی و تشخیصی حیوانات تا سال 2025 به 39.8 میلیارد دلار برسد.

انتظار می رود بازار حیوانات درمانی و تشخیصی در سال های آینده رشد قابل توجهی داشته باشد که نشان می دهد صنعت دامپزشکی یک بخش پرسود و امیدوارکننده است. این آمار یک بینش ارزشمند برای علاقه مندان به صنعت دامپزشکی است، زیرا نگاهی اجمالی به آینده این صنعت و پتانسیل رشد دارد.

پیش بینی می شود آمریکای شمالی در سال 2021 بیشترین سهم را از بازار تصویربرداری دامپزشکی داشته باشد.

این نشان دهنده پتانسیل رشد در منطقه و همچنین پتانسیل سرمایه گذاری در این صنعت است. همچنین نیاز کسب‌وکارها را برای تمرکز تلاش‌های خود بر روی بازار آمریکای شمالی به منظور استفاده از فرصت‌های موجود برجسته می‌کند. در نهایت، این آمار یادآور اهمیت بازار تصویربرداری دامپزشکی در آمریکای شمالی و پتانسیل موفقیت در این منطقه است.

رشد سریع بازار بیمه حیوانات خانگی

تخمین زده می شود که بازار بیمه حیوانات خانگی بین سال های 2021 تا 2026 با رشد سالانه 8.1 درصد رشد کند و به ارزش 8.9 میلیارد دلار برسد.

با برآورد رشد سالانه 8.1 درصد، واضح است که بیمه حیوانات خانگی در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای صاحبان حیوانات خانگی است و انتظار می‌رود این صنعت تا سال 2026 به ارزش 8.9 میلیارد دلار برسد. این یک نقطه عطف مهم برای صنعت دامپزشکی است. این نشان دهنده تقاضای رو به رشد برای بیمه حیوانات خانگی است.

افزایش ۱۹ درصدی تعداد متقاضیان دانشکدههای دامپزشکی در آمریکا

تعداد متقاضیان دانشکده دامپزشکی در ایالات متحده بین سال های 2017 و 2021 حدود 19 درصد افزایش یافته است.

افراد بیشتری به دنبال شغلی در دامپزشکی هستند. این روند مهمی است که باید به آن توجه کرد، زیرا نشان می دهد که صنعت دامپزشکی به طور فزاینده ای محبوب و رقابتی می شود. این می تواند به دلیل عوامل مختلفی باشد، مانند افزایش آگاهی از رفاه حیوانات و نیاز به متخصصان واجد شرایط بیشتر برای مراقبت از حیوانات. این آمار بینشی ارزشمند از وضعیت فعلی صنعت دامپزشکی است و می تواند برای تصمیم گیری در مورد آینده صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

وجود ۳۰ دانشکده دامپزشکی در آمریکا

با وجود 30 دانشکده دامپزشکی معتبر، واضح است که تقاضا برای مراقبت های دامپزشکی زیاد است و این صنعت در حال رونق است. این آمار یک شاخص عالی از سلامت صنعت دامپزشکی است و بینشی از وضعیت فعلی این رشته ارائه می دهد.

نتیجهگیری

در خاتمه، صنعت دامپزشکی یک رشته به سرعت در حال رشد است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده به گسترش خود ادامه دهد. با افزایش تقاضا برای مراقبت از حیوانات خانگی، پیش بینی می شود که این صنعت در آینده نزدیک حتی بیشتر رشد کند.

صنعت دامپزشکی برای کسانی که علاقه زیادی به حیوانات دارند و می خواهند در زندگی حیوانات و صاحبان آنها تغییر ایجاد کنند، زمینه بسیار خوبی برای ورود به آن است. با آموزش و آموزش مناسب، هر کسی می تواند یک دامپزشک موفق شود.

منبع اصلی:

The Latest Veterinary Industry Statistics 2023 You Shouldn’t Ignore

https://blog.gitnux.com/veterinary-industry-statistics

منابع:

1 – https://www.ibisworld.com/united-kingdom/market-size/veterinary-services/

2 – https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/veterinary-medicine-market#:~:text=The%20global%20veterinary%20medicine%20market,and%20production%20in%20developing%20countries.

3 – https://blog.marketresearch.com/veterinary-industry-outlook-top-global-trends-and-statistics

4 – https://www.statista.com/statistics/1115339/pet-care-spending-per-capita-worldwide/

5 – https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/veterinary-services-market

6 – https://www.grenke.ie/grenke-insights/news/2022/technology-in-veterinary-practices/#:~:text=Technology%20and%20innovations%20in%20veterinary,world%20as%20we%20know%20it.

7 – https://blog.marketresearch.com/veterinary-industry-outlook-top-global-trends-and-statistics

8 – https://www.myfamilyvets.co.uk/shocking-facts-about-fleas

9 – https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/veterinary-medicine-market

10 – https://www.hl.co.uk/shares/shares-search-results/c/cvs-group-plc-ordinary-0.2p/share-research

11 – https://www.pewresearch.org

12 – https://www.marketwatch.com

13 – https://www.americanpetproducts.org

14 – https://www.mypetsdoctor.com

15 – https://www.globenewswire.com

16 – https://www.ibisworld.com

17 – https://www.aavmc.org

18 – https://www.bls.gov

19 – https://www.grandviewresearch.com

20 – https://www.marketsandmarkets.com

21 – https://vetxinternational.com

22 – https://www.avma.org

23 – https://www.psmarketresearch.com


انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
2
8
آرزو میکنم در سال های آتی شاهد ورود دامپزشکان ایرانی بیشتری در آمریکای شمالی باشیم و بتوانیم یک کامیونیتی ایرانی خوب را تشکیل دهیم.
و بدانیم هرچه تعداد بیشتری دکتر در آن کشور داشته باشیم موفق تر خواهیم بود. (برعکس ایران که سیستم طوری هست که یکدیگر را رقیب و دشمن هم میکند!)

زبان بخوانید و رفرنس های انگلیسی دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
خودشون دامپزشک تربیت می‌کنند احتیاج به ما ندارند ، لابد اونم دانشگاه آزاد!!! چون دانشجویان آنجا از این خواب و خیالات در سر می‌پرورانند چون چیزی نه از تحصیل میدانند نه کار ، حالا می‌گفتی آفریقای مرکزی بورکینافاسو یا زامبیا شاید و شاید یک چیزی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
اگر به زبانه که همه آمریکایی ها از بچه گی زبان بلدند و بلدند رفرانس بخوانند مهم عمل و کار دامپزشکی و اعتبار دانشگاه است و قابلیت علمی و کاری بالای فارغ‌التحصیلان ، که در اینجا بسیار پایین است
ناشناس
| Taiwan (Province of China) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
در پاسخ به دوستی که اولین پاسخ را به کامنت بنده دادند عرض کنم همانطور که گفتم سیستم طوری هست که شما نیمی از همکاران خود را رقیب و دشمن می‌بینید و که با این لحن به سوادشان حمله میکنید و میگویید بروند بورکینافاسور و... کار کنند.
اگر با نظام آموزشی دامپزشکی غرب آشنا بودید خودتان متوجه بودید که دانشگاه تهرانش هم واکسیناتور تربیت میکند و نه دکتر. پس وقتی قرار نیست سیستم معیوب آموزش دامپزشکی ایران ما را ارتقا بدهد، این تلاش های خود فرد هست که او را بالا میبرد. از نظر تمامی کالج های اروپایی و امریکایی، تمام دانشکده های دامپزشکی و حتی پزشکی ایران غیر قابل قبول هستند. پس حتی اگر در یک دانشکده ی خصوصی در لب مرز هم درس میخوانید و اسم دانشکده تان در لیست avma هست بدونید شما هم میتوانید و اصلا این راه نشدنی نیست.
امیدوارم ما ایرانی ها یکدیگر را بیشتر دوست داشته باشیم و با احترام بیشتری راجع به همکارانمان صحبت کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
شما افزایش جذب دانشجو ها رو اگر ببینید مربوط همون مسائلی هستش که الان ما بااین فاجعه رو به رو هستیم، همون صحبت های رهبری رو میتونید اینجا تعمیم بدید

این افزایش ورودی رو مثبت نبینید، تعداد دانشکده ها و سایز کلاس ها در امریکا بیشتر شده و صدای خیلی ها در اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
۱۴:۲۳ فیلتربشکن باز ناشناس اصلا به اصل مطلب گفته شده توجه و فکر نکردید و همون خیالات و توهمات خودتان که غرق هستید را مطرح کردید و به نظر دیگران توهین کردید که البته از امثال شما بعید نیست. همکاران اقوام زیادی دارم که کانادا ادامه تحصیل دادند بعضی با مدرک دکترا از اینجا ، آنجا از لیسانس شروع به تحصیل مجدد کردند و بعضی حتی لیسانسشون را هم به پایان نرساندند ، همه جا دانشگاه آزاد ندارد که هم ورودش و هم تحصیلش الکی باشد حالا شما دانشگاه تهران را مثال زدید که بی اعتبار است و لابد دانشگاه آزاد در اون لیست کذایی که گفتید هست!!! و دانشجویان آن نابغه بودند و شدند ، و اما تحصیل در آمریکا که هیچی علاوه بر تافل زبان ، gre هم می‌خواهند و سابقه بالای تحصیلی البته اگر از اینجا را اصلا قبول داشته باشند ، بهرحال برای همگی آرزوی شفای کامل دارم ، از جمله خودم! بهرحال شفا هم کم و زیاد دارد یکی بیشتر لازم دارد یکی کمتر ولی برای همه شفای کامل خوب و دست نیافتنی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
دانشگاه تهران و شیراز لااقل در لیست ۵۰۰ دانشگاه برتر و اول جهان هست ولی آزاد چی؟ ۵۰۰ تا از آخر شاید! اونم اون آخرترینهاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ناشناس 23:40 دوست به قول شما فیلتر شکن باز توهینی نکرد حقیقت را بیان کرد
دامپزشک دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ناشناس 22:40 خدمتتان عرض کنم با این لحن صحبت کردنتان در عمل دانشگاه های دولتی را زیر سوال بردید.
قطعا این که با مدرک دکترا از دانشگاه دولتی اینگونه کوچه بازاری به یک موضوع پاسخ میدهید نشان میدهد اوضاع کل سیستم آموزشی نامناسب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
۸:۰۱ و ۱۲:۵۵ صحبت کردن
از واقعیات از دید شما کوچه بازاری است ولی تهمت زدن و توهین کردن و اغفال و فریب عده‌ای درست فقط حرف زدن معقول محسوب میشود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
مورد توجه اونکه خودش را با ادب دانشگاه دولتی (البته هردو به دروغ) معرفی کرده :در یک کلام: دانشگاه آزاد آبروی علم و تحصیل را در اینجا و هرجا از بین برد و اشتغال و تحقیق و تحصیل را همگی نابود کرد همه را وابسته به پول کرد وهم ارز مادیات چه خوشتان بیاید یا نیاید واقعیت همین است. این حقایق را اگر کوچه بازاری فرض میکنید ما نمی‌توانیم مثل شما سوسولی تر از این حرف بزنیم
دامپزشک آزاد !
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
۱۲:۵۵ اینکه با این لحن اظهار نظر یک نفر را بی ادبی خطاب می‌کنید متأسفم یا اینطور مغرورانه و بدون استدلال حرف زدن و توهین کردن به شخصی که نظر خودش را در مورد باصطلاح تحصیلات در دانشگاه آزاد تا حدی صریح گفته کار اشتباهی است و نشان دهنده این است که سیستم دانشگاهی آزاد چقدر مترقی و نخبه پرور است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
۱۲:۵۵ دامپزشک دولتی البته بهتر بگویم کاردان دامپزشک دولتی فارغ‌التحصیل ممسنی که الان در حال تحصیل سال اول دکتری دامپزشکی آزاد ممسنی هستید بجای پول خرج کردن و وقت تلف کردن همان کاردانی کار می‌کردید و خودتون رو دکتر به هم روستاییان خود غالب می‌کردید بهتر بود و درآمد و آینده بهتری داشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
1
5
اونجا وضع همه خوبه. منحصر به دامپزشکان نیست
وت
|
Germany
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
6
کل آمریکا با اون مساحت و جمعیتی انسانی و دامی بیشتر از ایران ۳۰ دانشکده داره, اونوقت در ایران هر روستا و کوره دهستانی دانشگاه بی سواد پرور آزاد یک ساختمان درست کرده اسمشو گذاشته دانشکده دامپزشکی؛ که فوج فوج دانشجو با رتبه nهزار میگیره و بعد از فارغ تحصیلی هم هر ۱۰۰ متر یک داروخانه و درمانگاه دامپزشکی خواهیم داشت که در حال جدال با همدیگر و تعرفه شکنی هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
۱۳:۱۹ وت عزیز متشکرم که حق مطلب را بخوبی مطرح کردید و بنده هم اضافه میکنم همین افراد که نام بردید چون چیزی از تحصیل نمی‌دانند ادعای زیادی هم دارند و همه را بیسواد فرض میکنند و جالب اینجاست که خودشون را باهوش و باعرضه و مستحق تحصیل در خارج!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
2
حقوقش از نرس کمتره:
Nurse Practitioners made $118,040
از پزشک که خیلی کمتره
Physicians made $252,480
ولی با این حال خیلی طرفدار داره
پاسخ ها
م.س.م
| Taiwan (Province of China) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
این درامد پزشکی عمومی نیست و شامل تمامی تخصص هایش است که درصد عمده ای از جامعه ی پزشکی را متخصصین تشکیل میدهند، در حالی که تعداد دامپزشکان متخصص خیلی کم است و اکثریت مطلق را دامپزشکان عمومی تشکیل میدهند. درامد دامپزشکی را در همان سایتی که این ارقام مربوط به پزشک و پرستار را درآوردید چک کنید، از دامپزشکی درامدشان خیلی کمتر است.
سایت indeed که معتبرترین سایت کاریابی است را چک کردم. همچنین سایت zippa همچنین مرکز مطالعات شغلی glassdoor
در همه ی این منابع درامد پرستار تقریبا نصف دکتر دامپزشک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
نرس بیهوشی دریافتی‌ ساعتی 114 دلاره در بعضی از ایالات و مجموعا از اون GP هم دریافتی بیشتری دارند
ناشناس
| Taiwan (Province of China) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
نرس بیهوشی ساعتی ۱۱۴دلار؟؟؟؟
خود متخصص بیهوشی همچین رقمی نداره. لطفا از انداختن عدد وسط معرکه خودداری کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
CRNA رو لطفا در گوگل جستجو فرمایید و همینطوری به همکار قبلیتون نپرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
3
من به دنبال economic systems in veterinary practice بودم که این صفحه باز شد مقاله جالبی هستش و سپاسگزار هستم

با بررسی اولیه اعتبار شرکت gitnux که در نیویورک ثبت شده بحث انگیز هستش و موضوع فعالیتشون بیشتر سکویی برای مدیریت منابع انسانی و شبکه سازی بین شرکت ها و سازمان ها هستش ولی مطالب نشر شده اش اعتبار خوبی دارد و بعضی از رفرانس هایی که عنوان شده اعتبار منابع خوبی داشتند ولی با این حال تاییدی بر حقیقت فاجعه اقتصادی این صنف که باهاش مواجه شده اند نیست

به عقیده من این مقاله برای افکار عمومی نیست و برای تصمیم ساز تدوین شده ولی سوال برانگیز است که آیا استعلام موارد ذکر شده رو گرفتند یا نه؟
مورادی همچون پوشش ورشکستگی بازار های مالی آمریکایی ها در این مقاله تدوین شده و عموم مقالات و اخبار به صورت ماشینی جستجو و تحلیل شده و توسط کاربر به عنوان سوپروایزر انسانی *دخالت انسانی* تدوین شده

این مقاله در خصوص بدهی مجموعه های درمانی و نحوه پوشش وام ها و مهاجرت محصلین به اروپا و آمریکای جنوبی صحبتی نداشته و تنها موردی که صحبت شده وام دانشجویی هستش که همین یک مورد بیشتر فارغ‌التحصیل های آمریکایی رو زمین گیر کرده و به این شکل نیست که گل و بلبل نشون میده نیست.

بابت زحمت زیادی که بابت ترجمه مقاله توسط حکیم مهر انجام شده قدردان هستم و بسیار کار ارزنده ای بود
منم مثل شما هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
1
4
اوضاع دامپزشکی در ایران خیلی خیلی خراب است البته منظورم خود حرفه نیست افراد حاضر در این حرفه است که با کوچکترین بحثی اظهار فضل کرده دیگران را مستحق توهین و بی سواد میدانند معلومه که آرزوهای دست نیافتنی زیادی دارند و خود را خیلی بالاتر از جایگاهی که هستند میبینند ولی بهتر است با واقعیات کنار بیایید و عینک خود برتر بینی را بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
بله ولی دانشگاه هم مثل زمین کشاورزی است وقتی آفت بگیرد و علف هرز پیدا کند گیاهان سالم هم نمی‌توانند رشد کنند کل کشاورزی را نابود میکند مثل زیاد شدن دانشگاههای غیراصولی که در رأس آنها دانشگاه آزاد است ولی اخیراً آفت به دانشگاههای سراسری هم سرایت پیدا کرده و هر دهاتی برای جلب نظر یا تأمین بودجه به کمک نماینده مجلس یا هرکس دیگری برای رای آوردن اقدام به تأسیس دانشگاه کردند فقط دانشگاه آزاد فرقش این است که عامل هدر رفتن مستقیم سرمایه های مردم کشور و تورم و گرانی و بدتر از همه نابسامانی علمی و فرهنگی هم هست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
به ما چه ؟!! برای کسانی که امکان مهاجرت ندارد مرغ همسایه فرقی نمی کنه چی باشه ! خیلی وقته چشم حسرت داریم به دامپزشکان خارجی و زندگیشون داریم . تو اقتصاد مریض ما و اداره کل منفعل و نظام دامپزشکی ضعیف ما که توان اجرای یه ماده ۱۹ فکستنی رو نداره میشه گفت به جای آمریکا به فکر تغییر شغل در ایران باشیم بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
دندان آسیاب ام درد میکنه. یکمش شکسته نهار خوردم رفته داخلش گیر کرده. کسی دندان پزشک ارزان سراغ نداره معرفی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
اکس کن دکتر
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
1
5
واقعا فقط میشه گفت متاسفم از اینگونه صحبت در مورد همکاران همه میدونیم تمام دانشکده های دامپزشکی مثل هم هستند حالا یکی دولتیه وساختمانش قدیمی تره مثل یه سری برندها که فقط پول اسمشونو میگیرن اصلا سواد ارتباطی به دانشکده و دولتی و آزاد و این شهر و اون شهر نداره دانشگاه تهرانی بی سواد داریم و دانشگاه آزادی با سواد هم داریم این بستگی به جنم و توان اون شخص داره. همه میدونیم کسی از دانشگاه واقعا چیزی یاد نمیگیره این خود شخصه که میره دنبال دانش اگه دقت کنیم میگن دانشجو یعنی جوینده دانش و من در طول 25 سال سابقه کاری خیلی دانشگاه آزادی دیدم که فوق العاده بودند. پس همدیگه رو تخریب نکنیم که دودش به چشم خودمون میره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
حرف رو هوا زدن و با تعصب فقط ساده است ما از اکثریت حرف می‌زنیم نه از استثنا ، پس اگر اینطوره دانشگاه هاروارد با دانشگاه آزاد ممسنی یکی است و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا باید در یک ردیف قرار بگیرند چون ممکنه یک در هزار بهترین دانشجویان ممسنی بهتر از فقط ۱ درصد دانشگاه هاروارد باشد پس دانشگاه ممسنی بهتر یا مساوی هاروارد است ؟!!! البته آنهم در مثال چون بهترین دانشجویان هم در شرایط بد تحصیلی رشد نمی‌کنند ، مثلا در کره ماه که نه هوا هست نه خاک قابل کشت حتی یک دانه ، حتی یکی با استثناء هم رشد نمی‌کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
فاصله ی دانشگاه تهران با دانشگاه آزاد را با فاصله ی دانشگاه هاروارد با تهران یکی میدانی؟ با توجه به نفرت پراکنی که نسبت به همکاران خودت داری یعنی‌ توی اون دانشگاهی که بودی اصول اولیه ی ارتباطی را هم یاد نداده اند، پس دانشگاه خودتان را با هاروارد مقایسه نکنید بهتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
۲۲:۴۴ همین سطح فکری شمارا به دانشگاه آزاد سوق داده یا مطلب را نخواندی یا به احتمال زیاد متوجه نشدی من فقط مثالی زدم از یک اختلاف بزرگ بین دو دانشگاه جای دیگر هم گفتم تهران جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر است دانشگاه هاروارد که مدتها اول جهان است شما که خود را مستقیماً از دانشگاه آزاد به دانشگاه هاروارد فرض میکنید و معنی مثال و قیاس را هم متوجه نمیشوید؟ البته حق دارید! مطلب دیگر را اگر متوجه میشوید بگویم که اگر یک رتبه هم دانشگاهی بالاتر از دیگری باشد اگر حق استخدامی واقعاً رعایت میشد آن دانشگاه در کشور ما ارجحیت داشت و نکته دیگر اینکه هر دانشگاهی در کشور خودش قیاس می‌شود همانطور که یک فارغ‌التحصیل هاروارد نمی‌آید این‌جا کار کند تا مدرکش با مدرک ما ارزیابی شود و برعکس ، البته برعکس آن این است که یکی با حتی مدرک دامپزشکی تهران مورد پذیرش کاری مستقیم در آمریکا قرار نمیگیرد باید یا ادامه تحصیل در رشته مربوطه در آنجا بدهد و یا کارش ارزیابی شود باید دو سال آخر را در دانشگاه آمریکایی ثبت نام کند و چند سال در کلینیک مشغول شود بدون دستمزد و بعد امتحان بدهد تا مدرکش معادل مدرک آن کشور قرار گیرد و بتواند کار کند .حالا شما خوشتان باشد با این مدرک دانشگاه آزادتان! توی کشور خودمان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
حرف بی ربط بهتر از حرف نامربوط و توهین شماست درثانی بگویید کجای حرف من "اصول اولیه ارتباطی" را نقض کرده اصول اولیه ارتباطی شما لابد این توهین ها و جوابیست که ندارید بدهید! و درنتیجه به مغلطه کاری روی آورده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
دامپزشک ۱۴:۱۳ نویسنده کامنت شما ۲۵ سال سابقه داری من هم ۳۵ سال یا خودتان دانشگاه آزاد بودید که تعصب خرج میدهید یا فرزندی هم دارید که دانشگاه آزاد است اگر مورد آخر هست که متأسفم برایتان که حق پدری را قائل نبودید و او را هم مثل خودتان گرفتار دانشگاه آزاد کردید اگر اینطور باشد او را میفرستادید کارگری بهتر بود چون فرد دانشگاه آزادی دیگر کارگری و پول درآوردن هم از راه زحمت یادش میرود (فقط یک کارگر یک چیزی میشود و بهتره بگویم در دانشگاه یاد میگیرد که باب میل هیچکدام از ما نیست)
بهرحال از تعصب بیجای شما در تعجبم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ناشناس11:45 محترم من با افتخار میگم تمام اکثریت همکاران من درآمد خوبی دارن چون سواد دارن شما تو بهترین دانشگاه دنیا هم درس بخوانی سواد و از مهمتر جنم و توان کار نداشته باشی فقط میتونی تو این سایت ها کامنت توهین آمیز بنویسی ضمنا من متاسفانه فرزند در حال تحصیل یا فارغ التحصیل رشته دامپزشکی ندارم اگر داشتم و خودش علاقه داشت حتما میفرستادم میرفت و میخوند البته نه مثل جنابعالی بدون انگیزه باشه و رشته خودشو با کارگری مقایسه کنه البته شغل کارگری محترم و شرافتمنده ولی شمایی که اینقدر رشته تحصیلی رو که خوندی و شاید هم دانشگاه دولتی کجا آباد شاید بوده اینقدر قدرت نداشتی که بدون علاقه خوندی و رها نکردی بری دنبال هر کار یا رشته ای که مورد پسندت بود البته توهین نباشه ولی ادم های مانند شما هر رشته و هر کاری داشته باشند باز ناراضی هستند شما اگر دندانپزشک یا جراح و یا ... بودی باز ناله میکردی. در پایان افتخار میکنم دامپزشکم هم درآمد خوبی دارم هم موقعیت خوبی و هزار بار هم برگردم عقب باز همین راه رو میرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
۱۱:۴۰ خوشبختی نسبی است مردم هند خودشون را از همه خوشبخت‌تر میدانند چون یا از چیزی خبر ندارند یا «زیادی» قانعند من فکر می‌کنم ببخشید شما در کار خود جامانده ابد و خوش‌بین مفرط هستید و توجه داشته باشید که جراح قلب هم این روزها تخصص نمی‌گیرد طبق خبری که نظام پزشکی بارها اعلام کرده پس هرکس باید در پی پیشرفت زندگی خود و آرزوهای خود باشد بله قناعت که ورد زبان بعضی تنبلها شده در بعضی موارد خوب است ولی کافی نیست البته لااقل برای من و شما که پیر شده ایم چاره‌ای جز این حرفهای دل خوشکن نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
۱۱:۴۰ با این نگارشت و ادبت موفق بودی؟! معذرت میخواهم همه چیز از گفته های بی محتوایتان روشن است. شما شاید کجا آباد خوندی که اینطور در کارت واماندی و از ناچاری میگی کارم خوبه راضیم
، فقط دانشگاه آزاد کجا آباد دارد من دانشگاه آزاد همان سال ۶۷ پزشکی قبول شدم ولی نرفتم و افتخار میکنم که شیراز دامپزشکی خوندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
همه همکاران شما همه دامپزشکان وظیفه شناس نیستند فقط همکاران خود و کار دامپزشکی را قاچاقچیان داروهای غیرمجاز یا همه را مشابه اینکارها می‌دانید
آنها گرچه درآمد خوبی دارند ولی دامپزشک نیستند! لدا برای شما متاسفم که اینقدر کوته نظرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
ناشناس ۱۱:۴۰ نیمه محترم با سیلی صورت خود را سرخ نگهداشتن و ...... کردن برای همکاری که لااقل به اندازه شما و چه بسا بیشتر از سیستم اداری و بخش خصوصی دامپزشکی میداند یک راه ............. است لطفاً بروید برای کسانی دیگر یا اقوامتان از این حرفها بزنید شاید هم زده اید در آنها اثر کرده فکر میکنید اینجا هم اثر بخش است، «من خیلی راضیم همکارانم همگی راضیند درآمدمان هم خوب است و...»!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
شماها همه مشکلتان حقایقی است که در مورد دانشگاه آزاد بی پرده صحبت شده حالا به هر دری میزنید. و موضوعات انحرافی را پیش میکشد تا از اصل قضیه فرار کنید پاسخ ۱۴:۴۲ ذیل اولین کامنت را بخوانید خودتان متوجه میشوید مشکلتان از کجاست و بدتر از همه چه مشکلاتی برای تحصیل و اشتغال کشور و حتی علوم و جامعه بوجود آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
لطفاحکیم مهر اگر واقعا رسانه بیطرف هستی که بارها این موضوع را درباره خودت رسانه ای کردی اینقدر حذف نکن وقتی یکی جواب میخواهد و در گمراهی است یا یکی حرف نامربوط زده و جواب میخواهد لطفاً منتشر کن زحمت همکاران را در آگاه کردن بقیه به باد مده ، وگرنه آگهی منتشر کردن را همه بلدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
1
1
مگر نشنیدید دوست دانشگاه آزادی ما در کامنت اول گفته زبان بخوانید اندازه بچه پنج ساله آمریکایی زبان بلد باشید چند تا رفرانس انگلیسی هم بخوانید بعداً در آمریکا کار به شما می‌دهند و بیشتر از پزشکان حقوق، ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
چی گفتم که سانسور کردی حرف حق دانشگاه آزاد را گفتم آنهم در کمال ادب ممکن
نظر شما
ادامه