کد خبر: ۷۴۰۴۲

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردوس گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای هوا در یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 25 هزار قطعه در شهرستان فردوس سبب تلف شدن بیش از 3 هزارقطعه مرغ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی فردوس، «اسماعیلی» گفت: شب گذشته در پی گزارش واصله در خصوص تلف شدن بیش از 3 هزار قطعه مرغ بر اثر قطع ناگهانی برق و اختلال در سیستم تهویه مرغداری، کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان فردوس و جهاد کشاورزی ، اقدام به بررسی موضوع و نظارت بر دفن بهداشتی لاشه‌ها نمودند.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در امحاء تلفات طیور افزود: امحاء و دفن بهداشتی ضایعات و لاشه‌های تلف شده مرغداری‌ها یکی از اصول مهم در پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر طیور است که باید حتماً مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از تمامی مالکین واحدهای پرورش دام و طیور درخواست دارد، واحد خود را به منظور استفاده در مواقع ضروری به موتورهای تولید برق مجهز و به طور مرتب نسبت به بررسی کردن آنها برای شروع به کار سریع در مواقع موردنیاز اقدام تا شاهد چنین وقایعی که موجب خسارت به واحدهای تولیدی می‌گردد نباشیم.


نظر شما
ادامه