کد خبر: ۷۴۱۴۲

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی تیران و کرون گفت: خط قرمز دامپزشکی سلامت جامعه و امنیت غذایی مردم می باشد و هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی که سلامت جامعه را به مخاطره بیندازد با برخورد قاطع دامپزشکی روبرو می گردد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون، «دکتر میثم استکی» رئیس شبکه با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش مردمی در خصوص کشتار دام و توزیع گوشت بصورت غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان، پس از بررسی موضوع توسط کارشناسان این شبکه و زیر نظر قرار دادن محل مذکور، با اخذ دستور قضائی محل مورد نظر پلمب گردید.

وی ضمن اشاره به اینکه خط قرمز دامپزشکی سلامت جامعه و امنیت غذایی مردم می باشد، توزیع غیرمجاز و غیر بهداشتی هرگونه فرآورده های خام دامی را تخلف دانست و اعلام کرد: هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی که سلامت جامعه را به مخاطره بیندازد با برخورد قاطع دامپزشکی روبرو می گردد.

استکی افزود: افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه از مخاطرات مصرف فرآورده های خام دامی غیربهداشتی، موجب می شود که مصرف کنندگان در هنگام خرید دقت بیشتری داشته باشند و سلامت و امنیت غذایی جامعه حفظ گردد.

دکتر استکی ادامه داد: در سال جدید با برنامه ریزی های صورت گرفته، کلاس های آموزشی بویژه در خصوص آشنایی جامعه با شناخت فرآورده های بهداشتی از غیر بهداشتی مد نظر این شبکه می باشد که به صورت چهره به چهره و حضور در روستاها برگزار می گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی تیران و کرون با بیان اینکه تلفن 1512 آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی می باشد، از مردم خواست خرید گوشت خود را از واحد های صنفی مجاز دارای کد بهداشتی انجام دهند و به مهر و لیبل لاشه ها دقت نمایند و با قرار دادن گوشت تهیه شده به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه از خطر بروز بیماری تب کریمه کنگو جلوگیری نمایند.


نظر شما
ادامه