کد خبر: ۷۴۳۸۹
تعداد نظرات: ۶۷ نظر

حکیم مهر: پرورش حلزون بدون مجوز و از طرفی مشخص نبودن بازار نهایی حلزون سبب شده نگرانی بهداشتی و حتی اقتصادی، پیشِ روی پرورش دهندگان حلزون قرار گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کسب و کار‌های کوچک یا همان مشاغل خانگی همواره مورد توجه بوده است، یکی از این مشاغل که این روز‌ها زیاد به چشم می‌خورد پرورش و تکثیر حلزون است، گونه‌ای که قابلیت پرورش سریع در تعداد بالا را دارد

 شاید همین ویژگی‌ها، بهره برداران بسیاری را علاقه‌مند به سرمایه گذاری کرده است.

همین مساله سبب شده تا این روز‌ها سر و صدای تبلیغ انواع گونه‌های غیربومی حلزون حتی حلزون‌های همچون اسکارگو، اچاتینا و البینو در تبلیغات محیطی و مجازی مشاهده شود.

پرورش حلزون مجوز دارد یا خیر؟

سوال مهم این است چه دستگاهی متولی صدور مجوز پرورش حلزون است و پرورش این گونه، تحت چه شرایط و ضوابطی باید صورت گیرد؟

شریفی مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه حلزون‌های خانگی، به محیط کشاورزی ورود ندارند و آفت تلقی نمی‌شوند گفت: تاکنون دستور العمل مشخصی مبنی بر طبقه بندی این گونه در بخش‌های دام، شیلات و یا آبزیان از وزارت ابلاغ نشده است!

به گفته شریفی، هر تولیدی مستلزم رعایت شرایط و ضوابطی است که در این حوزه متاسفانه هیچ آیین نامه و دستور العملی به جهاد کشاورزی ابلاغ نشده است و به طور قطع، صددرصد پرورش دهندگان خانگی حلزون، بدون دریافت مجوز فعالیت می‌کنند.

نگرانی محیط زیست از پرورش حلزون

به گفته مدیر شیلات خراسان شمالی شاید پرورش حلزون، جزو موارد خاص باشد که در این صورت، مجوز آن همچون پرورش عقرب از سوی محیط زیست و یا دامپزشکی صادر می‌شود.
شکاریان مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان با اشاره به اینکه همه فعالیت‌ها در زمینه پرورش حلزون محدود به پرورش خانگی است گفت: با وجود این، محیط زیست تاکنون هیچ مجوزی در این خصوص صادر نکرده و هر فعالیتی در این زمینه غیرقانونی و ضوابط اجرای آن مربوط به جهاد کشاورزی و علوم پزشکی است.

شکاریان با بیان اینکه حلزون‌های پرورشی عمدتا از گونه‌های آفریقایی و اروپایی هستند گفت: تداخل گونه‌های غیر بومی با گونه بومی، تهدیدی برای محیط زیست محسوب می‌شود، مسئله‌ای که پیشتر در خصوص خطر ورود ماهیان قرمز به چرخه طبیعت و تهدید آن برای محیط زیست هم مطرح شده بود.

حالا این سوال پیش می‌آید که آیا پرورش حلزون که نه جهاد کشاورزی آن را تایید می‌کند نه محیط زیست، بخش بهداشت و درمان خراسان شمالی درباره استفاده از آن در سالن‌های آرایشی دستورالعملی دارد یا خیر؟

حرکت خزنده حلزون به خانه‌ها در غفلت نظارت‌ها یکی از پرورش دهندگان حلزون در خراسان شمالی می‌گوید پرورش حلزون درآمدی نه دو برابر، بلکه چند برابر دارد.

او می‌گوید گرچه صادرات حلزون هنوز به صورت جدی در کشور ما انجام نمی‌شود و در سبد غذایی مردم ما به لحاظ سبک زندگی، جایگاهی ندارد، اما برای استفاده از حلزون در حوزه آرایشی و درمان‌های پوستی، استقبال خوبی شده است.

حلزون خطرناک‌تر از مار، کوسه و شیر

به گفته «دکتر تقوایی» رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی، استفاده از حلزون و تخم آن برای مصارف طبی، آرایشی و بهداشتی و حلزون تراپی باید با موافقت سازمان غذا و دارو باشد.

 به گفته دکتر تقوایی، برخلاف تصور عموم، نرخ مرگ و میر انسان توسط حلزون به نسبت حیوانات کشنده‌ای همچون مار، کوسه و شیر بیشتر است و سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر در دنیا به واسطه ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال از این گونه، جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر تقوایی درخصوص خطر نگهداری حلزون به صورت خانگی (پرورشی – آکواریوم) و یا استفاده سنتی به عنوان حلزون تراپی و کلاژن سازی می‌گوید: حلزون میزبان بسیاری از انگل هاست که شایعترین و مهمترین بیماری قابل انتقال از این گونه به انسان، تب حلزون (Snail Fever) یا بیلارزیا و تب کاتایاما است که از طریق انگل شیستو زمیازیس Schistosomiasis منتقل و موجب بروز عفونت ادارای و گوارشی، دل درد، و تب شدید در فرد می‌شود.

او می‌گوید شاید کلاژن تولیدی حلزون، مناسب پوست باشد، اما آیا حلزون‌ها در محیطی کنترل شده پرورش یافته اند و اطمینانی از سلامت و عاری بودن حلزون‌های پرورش یافته از انگل هست؟
در پرس و جو با چند فعال حوزه حلزون تراپی معلوم شد هیچ یک از این افراد نه اطلاع کافی در این حوزه دارند و نه مجوزی برای فعالیت.

در گفتگو با فردی که در حرفه استفاده از حلزون به عنوان حلزون تراپی و کلاژن تراپی فعالیت می‌کرد، متوجه شدم که این فرد نه اطلاعاتی در حوزه حلزون تراپی دارد و نه مجوزی برای فعالیت و به صورت غیر قانونی در منزل شخصی خودش فعالیت می‌کند

در گفتگو با یکی از توزیع کنندگان حلزون در سالن‌های زیبایی نیز دریافتم که این فرد هم حلزون‌ها را نه در شرایطی کنترل شده بلکه به صورت خانگی و سنتی پرورش داده و توزیع می‌کند. در پاسخ به این سوال که آیا این سالن‌ها مجوزی برای حلزون تراپی دارند گفت: هیچ اطلاعی در این خصوص ندارم و فقط کار من توزیع کردن حلزون در سالن‌های زیبایی است.

دامپزشکی و ممنوعیت پرورش خانگی حلزون

به گفته رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی، براساس مصوبه ابلاغی شهریور ۱۴۰۱ به دامپزشکی، پرورش حلزون در بخش مشاغل خانگی ممنوع است و هر گونه مصارف طبی و آرایشی، از قبیل حلزون تراپی، نیازمند اخذ موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر الزامات بهداشتی و استعلامات دامپزشکی است.

«دکتر عفتی زاده» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم با اعلام اینکه معاونت درمان تاکنون هیچ مجوزی در بحث پرورش و حلزون تراپی صادر نکرده و نخواهد کرد، گفت: بعید است که سازمان غذا و دارو هم مجوزی صادر کرده باشد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی درباره حلزون تراپی و کلاژن سازی در سالن‌های زیبایی با استفاده از حلزون‌های زنده گفت: استفاده از حلزون، چون با سلامت شهروندان در ارتباط است، حتما با آن برخورد می‌شود و بازرسی‌ها را از این اماکن افزایش می‌دهیم.

نکته قابل توجه این است که اگر جهاد کشاورزی، محیط زیست، دامپزشکی، معاونت بهداشت و درمان علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو هیچ مجوزی برای فعالیت پرورش حلزون صادر نکرده، پس چه دستگاهی متولی صدور مجوز و تعیین ضوابط و شرایط فعالیت این کسب و کار و حتی نظارت بر تولید و عرضه حلزون در کشور است؟ اصلا چند بهره بردار در این حوزه فعال هستند.

حرکت خزنده حلزون به خانه‌ها در غفلت نظارت‌ها 

پرورش حلزون گرچه این روز‌ها با تبلیغات پر زرق و برق، سرو صدای بسیاری در فضای مجازی ایجاد کرده، اما درد دل برخی از پرورش دهندگان متضرر هم در این بین شنیدنی است.

یکی از این پرورش دهندگان که در استان همجوار یعنی گلستان فعالیت می‌کند می‌گوید با هزینه ۵۰ میلیون تومان وارد این حرفه شده ام و حالا که باید از فروش حلزون‌های پرورشی درآمد کسب کنم، خبری از شرکت‌هایی که روزی خود را حامی پرورش دهندگان معرفی می‌کردند، نیست و همه تبلیغات این شرکت‌ها سیاه بازی‌ای بیش نبوده است.

مدیر یکی از شرکت‌های فعال در یکی از استان‌های همجوار هم که سابقه بیشتری دارد و مدعی است که شرکتش از جمله شرکت‌هایی است که دارای مجوز صنعتی در کشور است و حلزون را فرآوری می‌کند، می‌گوید، بسیاری از شرکت‌هایی که به صورت غیر قانونی فعال بودند، یا متواری شده اند و مابقی نیز رو به ورشکستگی هستند.

پرورش حلزون بدون مجوز و از طرفی مشخص نبودن بازار نهایی حلزون سبب شده نگرانی بهداشتی و حتی اقتصادی، پیشِ روی پرورش دهندگان حلزون قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
دکتر Xy
|
Germany
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
3
8
تا اونجایی که ما بلدیم شیستوزومیازیس یک بیماری هست و انگل نیست

و باز تا اونجایی که ما میدانیم‌حلزون های خاصی بیلارزیوز را منتقل میکنند که سال هاست این‌بیماری منقله از طریق حلزون ها بولینوس کنترل شده

نکته اینجاس که چرا حداقل این حکیم مهر با این ادعا چرا هر غلطی را چاپ میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
3
8
اساتید رشته حلزون داری بزنند بودجه بگیرند!
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
6
پس چرا جلوی کلاه برداریها گرفته نمیشه? ورمی کمپوست باید تکرار بشه?
پاسخ ها
رقیه یادگاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
نماینده ی رسمی مادرفارم:
اگه از شرکت مادرفارم شاکی هستید


باید با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت ثبت کنین
اگه ثبت ثنا و امضا الکترونیکتون اوکی باشه
فیش واریز ی برای منیژه عبرتاوی هم داشته باشین
تلفنی شکایتتون ثبت میشه
اگه قصد دارین تلفنی شکایت ثبت کنین کلمه (ثبت تلفنی) به ۰۹۱۱۱۷۶۵۰۳۹ پیامک شود شماره تلفن دفتر خدمات قضایی الکترونیک بهتون می د م تلفنی شکایتتونو ثبت کنین براتون پیامک ثبت شکایت میاد

اگه راه دوری هم هستی وکیل پرونده پیگیریتون می کنه
دیگه خودتون شکایت ثبت نکنین برا وکالت اقدام کنین


بدلیل تعدد تماسها قادر به پاسخگویی نیستم

لطفا روبیکا پیام دهید
https://rubika.ir/joing/FADIBABD0NEFJJXTYWFAFPIMLGAHAAZ
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
1
6
قرار نیست حلزونا خریداری بشن؟؟
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
2
10
اگر ممنوعه پس چجوری شرکت ها بی مجوز فعالیت و به خانه های مردم بیماری انتشار میدهند? پس محیط زیست وزارت بهداشت نظارت پلیس?
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
1
17
اگر بیماری دارند چگونه شرکتی مثل مادر فارم در گرگان اینهمه ازادانه تبلیغ و حلزونی که ٤٠ تومنه در بازارو ٢٠٠ هزار به مردم میفروشه و قرارداد تضمین خرید میده به مردم با نام اینکه مجوز داره و جلوش گرفته نمیشه?
پاسخ ها
نازنین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
یعنی قرار داد این شرکت ها الکی هست؟؟
افسون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
3
23
من ٢٠ ملیون سرمایه گذاشتم مادر فارم و هروز به یک بهونه نمیخرند
حتما به پلیس شکایت کنید تا جمع شه این کلاه برداری بزرگ
پاسخ ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
چه بهانه هایی؟
علی عیسایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
آلان سرخییلیها کلاه گذاشتن من سال گذشته ۵ ملیون پول دادم به آقای ...... وخانم ........ نماینده شرکت ........ حالا بعد ازیکسال بااین همه هزینه جواب نمی‌دهند وهر روز شماره عوض میکنن وجالب اینکه هنوز هم تبلیغ میکنن
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
4
13
از بی عرضگی ما مردمه که مادر فارم این گونه بهمون دروغ گفت و سرمون کلاه گذاشت و ما سکوت کردیم
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
1
14
ما اجازه نمیدیم اینجور با مال و سلامتیمون بازی بشه همه با هم شکایت میکنیم
اگر بیماره این موجود پس چرا ازادانه به عنوان شغل خونگی میاد تو خونه های ما?
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
2
8
پس چرا وزارت بهداشت هیچ اقدامی نمیکنه پس تکلیف بچه های ما که بیمار میشن چیه?
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
1
10
نمیذاریم اینجوری ما ملت ایرانو به بازی بگیرند همه با هم شکایت میکنیم از دروغهایی که به ما گفته شد اگر بیمارند پس چرا شرکت ها به مردم میفروشند?اصلا صادراتی وجود داشت?
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
1
9
من زنگ زدم پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت کلاه برداریه هر شرکتی که فعالیت کنه !!!!!!!!!!! پس چرا بازی گرفتن مارووووو پس پولامون سلامتیمون??????
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
3
9
وقتی این دامپزشک محترم فرق بین بیماری حلزون ها را نمی‌داند و نمیفهمد که حلزون خوراکی و طبی آچاتینا هیچ بیماری و انگلی ندارد ، چرا شما نظر ایشان را منتقل میکنید. ضمنا این مسئولین بعداز ۲ سال و نیم الآن يادشان افتاده که پرورش حلزون غيرمجاز است، چرا قبل از اینکه اینقدر این کار گسترده شود به فکر نبودند ، الآن هم باید مانند دیگر کشورهای جهان به دنبال مجوزهای نگهداری و پرورش حلزون باشند نه اینکه از زیر کار شانه خالی کنید
اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
4
7
حلزون اچاتینا خوراکیه به شرطی که در شرایط قرنطینه باشه نه تو خونه ها مردم جناب محمد کجای دنیا سبد میدن مردم تو خونشون سوسک یا حلزون یا مارمولک بزرگ کنندن چین قورباغه هم میخورند شما میبری خونت بزرگ کنی?
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
4
6
جناب محمد شما اگر به قطع مطمعنی حلزون بیماری ندارد خوب یه مقاله چاپ کن? قطعا اونی که نوشته سوادش از شما بیشتر بوده
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
0
11
١٠٠٠ تا حلزون ١٠ سانتی ٥٠٠ هزار تومن ))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
2
4
خواهش میکنم از تمامی دوستانی که مثل من قربانی کلاهبرداری شرکت مادر فارم شدن، حتما حتما حتما شکایت کنن، و خسارت مال و هزینه رو مطرح کنن....
...............
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
من‌میخوام تازه سرمایه بزارم و کارو شروع کنم
موضوع چیه!
راهنمایی کنین لطفاً
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
0
6
سلام ایا کسی شکایت کرده ازاین شرکت وجواب گرفته؟
قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
0
6
دوستان بنده وکیل دارم و می‌خوام از شرکت مادرفارم حلزون شمال شکایت کنم تمام کسانی که متضرر شدن لطفا عکس قرارداد یا فیش واریزیشون و شماره تماسشون رو پیوی پیجم توی اینستاگرام بفرستند تا از طرف همه شکایت کنم هیچ هزینه ای قرار نیست کسی بده من برای کمک ب خودمون می‌خوام این کار رو بکنم
@hadighasemi6068
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
سلام لطفا در یک پیام رسان گروهی جهت هماهنگی شکایت از این شرکت کلا هبردار تشکیل دهید ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
من یه گروه شکایت از مادرفارم درروبیکا دارم اینم لینکش https://rubika.ir/joing/FADIBABD0NEFJJXTYWFAFPIMLGAHAAZP
الهام رحمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
سلام منم قول خوردم و الان جوابمو نمیدن
الهام رحمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
لطفا با من تماس بگیرید
۰۹۱۲۰۱۴۸۴۱۵
نسیبه فیوج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
4
سلام منم پنج میلیون هزینه کردم بعد از یکسال هیچ خبری نیست ............
پیمان نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
0
برای مجوز می تونید به دفاتر اتاق اصناف کشاورزی شهرستانها مراجعه کنید برای مجوز یا پروانه کسب ـ
www.sabak.org
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
0
0
متولی صدور مجوز پرورش حلزون در کشور سازمان حفاظت محیط زیست هست برای دریافت ان به ادارات محیط زیست شهرستان و یا استان خود مراجعه کنید.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
0
6
سلام ،من از شرکت آوا خرید کردم بعد 6ماه با بهانه ای حتی اصل پولم رو هم در ازای بزرگ کردنشون که 4سانت خریدم 10سانت شده ،نمیدن ،به داد مردم برسید ازدست این .........،هر روز تو ایتا تبلیغات میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
سلام اگه مادر فارم بابت حلزون بهتون کلاه گذاشته ؟ وارد یک گروه بشیذ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
کارزار تشکیل دادن

https://www.karzar.net/88587
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
باید با هر حلزون طبق یرارداد صدوپنجاه تا جوجه چهارسانتی میدادید درسته؟
نسیبه فیوج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
1
3
سلام منم پنج میلیون یک سال پیش هزینه کردم والان که باید بفروشم هیچ کس جواب گو نیست از شرکت مادر. فارم حلزون خریداری کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
0
0
منم یک سال پیش حلزون خریدم بعد ۶ماه قرداد کنسل کردم ولی هیچ مبلغی به حسابم واریز نشده واس خدای فقط من نیستم
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
کارزار تشکیل دادند:

https://www.karzar.net/88587
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
من هم با یه شرکت صحبت کردم . البته بقول خودشون مثلا شرکت . شماره ثبتش رو هر جا سرچ کردم یه همچین شرکتی وجود نداشت . بلکه اون شماره ثبت برای یه شرکت دیگه بود . بهشون گفتم زیر بار نمیرفتن . تا جاییکه گفتن ما نمیدونیم . پس چرا بقیه دارن از ما خرید میکنن ؟؟؟!!!!! از همین استارت دروغشون دراومد . گفتم خب اگه میگید شرکت ثبت شده ، تاییدش رو توی ثبت شرکتها اسکرین بگیرید بدید ... روزنامه ، اساسنامه ، چیزی بالاخره ... دیگه طفره رفتن و جواب ندادن . اینا همشون ...................
باران ساربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
3
از بیکاری و تورم و برای تامین مخارج زندگی با افزایش قیمت ها و برای تامین امر ومعارف مردم به دنبال کسب‌ و کار هستند و با کوچکترین تقاضا برای کار همراه می شوند اگر این مضر هست لطفا برای این همه افراد فعال کار یک برنامه کاری درست تدبير شود .یعنی هیچ برنامه‌ای وجود ندارد؟
احمد رضا ایروانی فرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
0
1
سلام هر شغلی که دولت حمایت نمی کند فریب شرکتهای خصوصی را نخورید حتما باید دولت حمایت کند وام بدهد مزارع دولتی باشد بسته بندی داشته باشد پس نه مولظب باشید اینها تمام کلاه برداری است
زهرهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
0
0
من را راهنمایی کنید که چگونه از شرکت حلزون اچانتیا حلزون قطب شمال ایران شکایت کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
سلام
خانم مقدم عبرتاوی پرونده باز داره
به این آدرس بروید و شکایت کنید:

motherfarm.ir
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
1
2
از شرکت مادر فارم نه ماه پیش در گرگان حلزون خریدیم الان کسی دیگه جواب نمیده میگن شرکتشون بردن ساری .کسی خبر داره؟
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
شکایت کنید:

motherfarm.ir
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
1
0
سلام ماهم خبر ندارین از شرکت مادرفارم گرگان گفتن ساری رفتن خبردارشدین به ماهم خبر بدی؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مرضیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
متن شکایت و نحوه پیگیری در این آدرس هست:

motherfarm.ir
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
0
0
جایی هست که بتونیم این حلزونهاروبفروشیم؟؟؟
حلزون‌ها که از شرکت مادرفارم دونه ای ۲۰۰ت خریدیم تو دیوار دونه ای هزار میخرن.لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
0
3
من نمی‌دانم مسئولان مملکت ما موقع شروع کلاه برداری و خالی کردن جیب مردم در این اوضاع نا به سامان اقتصادی مردم کجا هستند ..اینهمه تبلیغ در سایت‌های دیوار و شیپور ووو حتی دیجی کالا ..آیا هیچ کدام را مسئولان ندیدند و نشنیدند ..حالا که کلاه سر مردم رفته داعیه طرفداری مردم را دارند؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
سلام بزرگوار، چون شما نمی دانی، پس وجود ندارد؟؟؟ آخه این چه استدلال احمقانه ایه؟ باید شکایت بشه تا مسوولش متوجه بشه و پیگیری کنه، اولا علم غیب نداره، ثانیا مثل من و شما بیکار نیس بیاد نظرات رو بخونه، ثالثا این آدما خودشون اشتباه کردن که بدون تحقیق و فقط با طمع یکشبه ره صدساله رفتن وارد یک فعالیت غیر مجاز شدن الان اون وزیر باید پاسخگوی طمع یه عده باشه؟
لیلا سمیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
این چی حرفی. آقا وزیر بیمار نیست یعنی چی از اوضاع کشور معلوم چقدر برای مملکت و کشور زحمت میکشم شما نمیخاد سنگ‌این مسولین بی لیاقت رو به سینه بزنید اگر اونا درست کارشون انجام میدادن اجازه مجوز غیر قانونی نمیدادن که ی عده بیان دفتر بزنن و پول مردم رو به جیب بزننداصلا برای چی باید مجوز اینجور کارها داده بشه کار از ریشه خرابه
رقیه یادگاری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
0
0
سلام
بعداز مراجعه ی اینجانب به بازپرسی شعبه ی دوی گرگان و اعلام نارضایتی فارمران شرکت از عدم اجرای تعهد های شرکت بر طبق قرارداد فی مابین

بازپرس محترم شعبه ی دوی گرگان فرمودن
این خانم در شعبه ی دوی بازپرسی گرگان پرونده ی مفتوح دارد و
کلیه ی افرادی که از شرکت مادرفارم ،حلزون خریدن چنانچه شکایت دارند موظفند
با فیش واریزی بنام منیژه عبرتاوی با کدملی

۱۸۱۸۵۲۲۴۳۸

و برگه ی قرارداد شرکت مادرفارم حلزون قطب شمال


شماره ی ثبت ۱۴۸۳۷
شناسه ی ملی:
۱۴۰۱۱۲۷۴۶۸۴
به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و شکایت ثبت کنن
ایشون فرمودند :
در متن شکایت حتما نوشته شود :
نامبرده در شعبه ی دوی بازپرسی گرگان ،پرونده ی مفتوح دارد
ایشون درضمن صحبتهاشون اشاره کردند :
شما فقط یک شکایت می تونین ثبت کنین و هرکدام از ۱۷۶نفر زیر مجموعه ،تک تک خودشون باید شکایت ثبت کنن
تا رسیدگی به پرونده ها شروع شود

درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر کلمه ی شاکی حلزون به ۰۹۱۱۱۷۶۵۰۳۹پیامک شود

http://motherfarm.ir
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
0
2
مبادا فریب این کلاهبردارها رو بخورید، بیچاره میشید، حلزون در ایران بزگترین دروغ قرنه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
3
همش زیر سر مسوولین . کرم از خود درخته ‌ . بخدا ما تو سعادت اباد میرفتیم صف نانوایی ۵۰ تا گلکویست بودیم چهارتا تهرانی صف جدا . . نه پلیس و نه هیچکس کاری نمیکرد . حلزونم مثل همون گلکویست . . . میخان ملت سرگرم باشن همین .. شکایت عیسی رو به خدا میشه کرد . .
الهام رحمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
2
0
سلام شرکت مدیران برتر تیسفون چون من دلیل خرید کم رو ازشون پرسیدم من تهمت بد صحبت کردن رو زدن و دیگه جواب تلفنهای منو نمیدن و الان هر چی زنگ میزنم تا حلزونهامو بفروشم حوابمو نمیدن و میگن برو شکایت کن
الهام رحمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
3
سلام و عرض ادب خدمت دوستان و پرورش دهندگان گرامی
نوسانات بازار حلزون نرخ خرید حلزون رو مشخص میکنه
من از شرکت مدیران برتر تیسفون خرید کردم و چون خرید به قیمتی که من قبلا صحبت کرده بودم ماهها قبل ..و فکر میکردم همین قیمت هست.. و تغییر نکرده خرید نشد ،،،ناراحت بودم...
ولی بعد از توجیحاتو توصیحات و تحقیقات خودم متوجه این سوء تفاهم شدم
گویا اواخر سال قیمت حلزون بیشتر هست
دوستان از جای معتبر اگر خرید کنید مشکل پیش نمیاد حتی اگر پیش بیاد حل میشه
الهام رحمانی فارمر شرکت مدیران برتر تیسفون هستم

شرکت مدیران برتر تیسفون با اینکه سوء تفاهم بینمون پیش امده بود از من خواستن تا حلزونهارو براشون ارسال کنم و به خرید روز از من خرید کنن
و من هیچ ناراحتی در حال حاضر از شرکت مدیران برتر تیسفون ندارم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
با سلام شرکت ت....... اتفاقا از همه کلاهبردار تر هست برای من یک عده حلزون نازا و پیر و خرفت فرستادند که هیچ کدامشان تخم نمیگذاره حتی قرارداد رو هم واسطه شان توی شهر ما ارومیه از طرف من امضا گرد فرستاد آنها هم امضا کنند بعد بفرستند به خانه ما بعد چند ماه نه قراداد آمد و نه طرف به گوشیش جواب داد ونه پشتیبانی شان جواب میده ............. خدا رو خوش نمیاد منی که تو اسنپ صبح تا شب تو ترافیک وصدا پنج میلیون پول جمع کردم رو یک ........ ای پیدا بشه یه جا قورتش بده
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
خانم رحمانی هزینه ی خرید حلزون ها را بهتون دادن شرکت مدیران برتر ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
با سلام خدمت شما خانم رحمانی عزیز منم یکی از فارمرهای شرکت مدیران برتر تیسفون هستم ۱۰میلیون ازشون خرید کردم ولی الان موقع خرید خودشون رسیده این خانمی که ما زیر مجموعه اش هستیم خانم حسین زاده اوایل که سوالی داشتم سربالا جواب میداد الانم که اصلاً جواب نمیده میگه برین به شرکتهای دیگه بفروشید با شرکتهای دیگه قرارداد ببندید واقعا موندم دیگه چیکار کنم
میشه لطف کنید راهنماییم کنید چجوری میتونم باهاشون در تماس باشم حلزونهامو بفروشم بخدا با بدبختی پول جور کردم خریدم الانم جواب سربالا میدن
لیلا سمیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
1
اگر ممنوع پس غلط کردند که به ی عده کلاهبردار مجوز دادن که بیان دفتر بزنن و به مردم حلزون بفروشن حالا که جیب کردن یادشون افتاده بگن ممنوع باید جوابگو باشند و خسارت مردم رو بدن اینا مسئول نیستن .................... به هر طریقی یبار بورس یبارحلزون هر بار به طریقی جیب مردم خالی میکنن بعد میان نظریه و رای صادرمیکنن ..........
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
منم میخواستم برم.نظراتو خوندم نرفتم.قبلش فیلتر هوای خودرو رفتن اون از اینم بدتر بود.کلاهبردارند همه.نمیدونم چه شغلی برم
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
0
0
سلام به همه..بخدا همشون دروغ میگن..شرکت جزندری علی اباد یجوری تبلیغ میکردن که نگو...۵۸۰۰۰۰۰تومن واریز کردم بعده واریز دیگه پاسخگو نیستن...با چند روز پیگیری میگه مرجوع کن میگم هنوز نفرستادی که مرجوع کنم من کلا منصرف شدم..میگه لغو نداریم برسه دستت مرجوع کن پولتو بدیم همشون ی مشت دروغگو هستن
پاسخ ها
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
وقتتون بخیر جناب پیگیری هاتون از شرکت جزندری به جایی هم رسید جسارتا؟
B
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
0
0
سلام هرکی شکایت داره از ابوالفضل جزندری به آیدی تلگرام من پیام بده: @kingretel
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
چطور اون موقع صدا و سیما برای تبلیغ میکردحلزون رو بعنوان مشاغل خانگی و مردم رو به این بدبختی انداخت الان حلزون اوفه؟ اخه؟ چون ...... میگن حرامه مثل برق و ویدیو و سایر اختراعات که اول باهاش مقابله میکردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
دروغگوها ...... خودتون اول تو صدا سیما تبلیغ کردین اون موقع که پز اقتصاد مقاومتی میدادید که هرکس بیکاره تقصیر خودشه حلزون غیر مجاز نبود. حالا که گندش درومد و تمام پول فقرا رو از چنگشون دراوردید مثل بورس میگید ما مردم اشتباه کردیم؟ چطور ابر کلاهبردارها و مافیای حلزون رو هنوزم هیچ کاری به کارشون ندارید و حمایت میکنید و نمیذارید شکایت ها علیهشون به جایی برسه؟ چرا جلوی صادرات رو گرفتید؟ ................
دختر لر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
0
0
جالب اینکه ب ما گفتن تو اتاق خودم نگهداری کنم یعنی ملت ما انقد بیکار وو بی کس شده ک بخوان زندگیه سلامت و اقتصادی این همه مردم فقیر رو به جاهای فقیرانه تر برسونن کسایی هستن ک ب دلیل عدم بی پولی وو فقر دنبال کسب درآمدن اونقد سواد رسانه وو اجتماعیشون بالا نیست ک بخوان خیلی چیزها رو دریافت کنن مطالعه داشته باشند مسولین پر حرف توجه داشته باشین به شهروندان این کشور نزارین روح روان وو سلامت جسمانی کودکان سرزمین آسیبی ببینند
نظر شما
ادامه