کد خبر: ۷۴۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت تئوریک صادر می کند و به صورت عملی، وارد!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اعلام این مطلب گفت: مدتها است که برنامه ای برای واردات مرغ نداریم، ولی محصولات کشاورزی و پروتئینی وارد کشور می شود.

یدالله صادقی افزود: برای صادرکنندگان مرغ، تسهیلات از محل اعتبارات مربوط به گندم اختصاص پیدا می کند.

وی ادامه داد: سه کیلوگرم گندم ارزانقیمت برای هر کیلوگرم مرغ به مرغداریها با قیمت 170 تومان اختصاص پیدا خواهد کرد.

صادقی تصریح کرد: زمان اجرای این طرح بسیار نزدیک است و به محض فراهم شدن زیرساختها، صادرات مرغ را آغاز می کنیم.

نیازی به واردات مرغ وجود ندارد

این مقام مسئول با اعلام اینکه تاکنون مجوزی برای واردات مرغ نداشتیم، یادآور شد: به دلیل آنکه شاهد فراوانی مرغ تولیدی در کشور هستیم، نیازی به واردات وجود ندارد، بلکه صادرات این محصول در دست کار است.

صادقی درباره خبری که ورود مرغهای برزیلی و آمریکای لاتینی به بازار را تایید می کند، تاکید کرد: مجوز مربوط به این نوع واردات شاید مربوط به گذشته بوده، زیرا در حال حاضر که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صادرات برنامه ریزی می کند، نیازی به واردات وجود ندارد.

گفته می شود که محموله ای از مرغهای وارداتی از کشور آمریکای جنوبی و برزیل به بندرعباس منتقل شده و پس از انجام مراحل گمرک طی روزهای گذشته مجوز آن صادر شده و قرار است در سطح کشور پخش شود.

لازم به ذکر است، ورود 20 کانتینر پرتقال و 400 تن نارنگی در فصل برداشت باعث شد که کام تولیدکنندگان این محصول تلخ شود. باید پرسید مسئول این وارداتها چه ارگانی است؟ زیرا وزارت جهاد کشاورزی اعلام می کند که مجوز واردات برای هیچ نوع محصولی را صادر نکرده است، اما شاهد هستیم که پس از مرکبات حالا نوبت مرغ و پس از آن احتمالا نوبت پنبه خواهد بود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
0
0
اخه خدایی با این قیمتی که مرغ دارد کجای دنیا از ما می خواهند شاید مثل ماشینامون باشه که نصف قیمت داخل ایران در کشورهای وارد کننده صادر میشه
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
0
مشکل ما این است که متاسفانه دوستانمان در سازمان دامبزشکی انقدر کم حوصله و کم مطالعه هستند و شرلیط و ضوابط ابیدمیولوزیکی و فنی صادرات یا واردات یک محصول را نمی دانند و یا عمدا به اطلاع عموم نمی رسانند و چنین می شود هر کسی در مورد صادرات مرغ بدون توجه به مسایل تخصصی آن اظهار نظر می فرماید .لطفا ته سایت اتخادیه اروبا تروید در 4 صفخه گفته است که مرغ وارداتی به ان اتحادیه باید شرایط فوق را داشته باشد .البته مرغ های ما هم اگر این 4 صفحه شرط را بخواهند بشت سر بگذارند باید50 سال بدوند .هنوز باقیمانده ها در مرغ های ما وجود دارد .
نظر شما
ادامه