کد خبر: ۷۴۵۴۳

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: در کنار مسائل و مشکلات برخورد با شکارچیان، بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان است که جان محیط‌بانان را تهدید می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «مجید درگی» عصر شنبه در مراسم تقدیر از محیط بانان البرز که به همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان در پاسگاه محیط‌بانی سد امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: جاده کرج -کندوان از منطقه بیلقان تا تونل کندوان به وسعت ۶۷ هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده مرکزی معرفی شده و تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان است.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست در این منطقه ۴ پاسگاه محیط بانی مستقر هستند که حدود ۳۰ نفر از محیط‌بانان شریف و خدوم استان در دو شیفت کاری در پاسگاه‌ها به صورت شبانه روزی مستقر هستند و وظیفه حفاظت و حراست از این منطقه را بر عهده دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: شغل محیط‌بانی شغلی پرمخاطره است و بعضاً برخی از شکارچیان که عمدتاً مسلح به سلاح گرم هستند به سمت محیط‌بانان شلیک می‌کنند.

درگی ادامه داد: بر همین اساس در طول ادوار گذشته در سازمان حفاظت محیط زیست بیش از ۱۵۰ محیط‌بان در راه حفاظت از عرصه‌های محیطی در سراسر کشور به شهادت رسیدند.

رئیس هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان البرز بیان کرد: در کنار مسائل و مشکلات برخورد با شکارچیان، بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان است که جان محیط‌بانان را تهدید می‌کند.

وی تقدیر از سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان خاطرنشان کرد: امروز روز خاطره انگیزی برای محیط بانان استان بود، امیدواریم این دیدارها ادامه دار باشد.

 

نظر شما
ادامه