کد خبر: ۷۴۵۸۴
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر از مشکلات دانشکده‌های دامپزشکی کشور (قسمت پنجم):
یکی از دانشجویان به حکیم مهر می‌گوید: وقتی یک گاوداری به مدت ۱۵ سال با یک دامپزشک کار کرده است، هیچ وقت با یک دامپزشک تازه‌کار ادامه نخواهد داد اما اگر دامپزشک زرنگ باشد، برای او کار زیاد است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: یکی از گلایه‌های دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد این است که برخی اساتید به دانشجویان چیزی یاد نمی‌دهند تا برای خود رقیب نتراشیده باشند.

به منظور بررسی میدانی این مساله و واکاوی سایر مشکلات دانشکده‌، پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر به سراغ دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد رفته‌ است و با تعدادی از دانشجویان به گفت‌وگو نشسته که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

کلاس‌های با امکانات خوب را به ترم بالایی‌ها می‌دهند

«کلاس‌های دارای امکانات به ما ترم پایینی‌ها نمی‌رسد.» این گلایه یکی از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد در گفت‌وگو با حکیم مهر است: «اولین مشکل رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد شهرکرد کمبود امکانات است. معمولا کلاس‌های دارای امکاناتی مثل ویدیو پروژکتور از سوی ترم‌ بالایی‌ها پر می‌شود، چون آنها به اصطلاح ارجحیت دارند و من علت این ارجحیت را نمی‌دانم. در نهایت ما می‌مانیم و کلاس‌های بدون امکانات و مجبور می‌شویم به صورت سرسری از درس رد شویم. در واقع نه چیزی از درس می‌فهمیم، نه آن را یاد می‌گیریم و نه به درد ما می‌خورد و بیشتر، وقت خود را تلف می‌کنیم. استاد صرفا توضیح زبانی می‌دهد و ما هیچ نوشته‌ای نمی‌بینیم.»

اساتید جزوه‌ها و پاورپوینت‌های خود را به دانشجویان نمی‌دهند

وی تصریح می‌کند: «مشکل دیگر ما این است که اساتید، جزوه‌ها یا پاورپوینت‌های خود را به هیچ‌وجه به دانشجو نمی‌دهند و می‌گویند ما برای این کار زحمت کشیدیم و نمی‌خواهیم آن را به دانشجو بدهیم و خود دانشجو باید زحمت بکشد. البته حرف من این نیست که نوشتن کار بدی است، اما در شأن یک استاد نیست که جزوه‌ خود را ندهد و بگوید برای خودم است. یکی دیگر از مشکلات ما این است که گاهی انتخاب واحدها روی هواست؛ کمااینکه به یکباره سیستم به هم می‌ریزد و درسی را برمی‌داری و بعد از مدتی می‌بینی که مشکلی پیش آمده و کنسل شده است.»

ورودی‌های سال ۹۹، پانزده نفر بودند و ورودی‌های سال ۹۷، ۱۱۵ نفر

این دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد ضمن گلایه از وضعیت مدیریت تعداد ورودی‌های دانشگاه، خاطرنشان می‌کند: «تعداد ورودی‌ها هیچ منطق خاصی ندارد. ورودی‌های ما در حالی ۴۰ نفر بودیم که ورودی سال ۹۹، ۱۵ نفر بودند و ورودی سال ۹۷، ۱۱۵ نفر. اصلا مشخص نیست که چه خبر است و هیچ نوع همخوانی وجود ندارد. این باعث شده که برخی اساتید با ورودی‌های سال ۹۷ به مشکل بخورند و نتوانند آنها را کامل ساپورت کنند و این برای ما هم مشکل ایجاد می‌کند. اینها سلسله مراتبی است که همه به هم وصل است و اگر یک قسمت آن اشتباه شود، برای سایر قسمت‌ها هم مشکلاتی پیش می‌آید.»

وی ادامه می‌دهد: «شاید صحیح نباشد که برای برخی اساتید از واژه «اذیت‌کن» استفاده کنم اما تعدادی از آنها به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند و مثلا با این توجیه که برای یک دکتر زشت است که موهای بلند داشته باشد، نسبت به موهای بلند یک دانشجو انتقاد می‌کنند. به هر حال این انتخاب و طبیعت فرد است. من کاری به هدف استاد ندارم، شاید واقعا از روی دلسوزی پدرانه این حرف را بزند اما نیازی به گفتن این حرف، آن هم در جمع نیست.»

تمام تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی خراب است

این دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد به تجهیزات ضعیف آزمایشگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: «به‌عنوان مثال تمام تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی خراب است و میکروسکوپ درست ندارد. ما دو روز دیگر امتحان عملی پاتولوژی داریم و اصلا معلوم نیست که چه باید بکنیم، چون لام مشخصی نداریم و زمانی که لام‌ها را نگاه کردم، متوجه شدم سه تا از آنها مفقود و مشخص نیست که چه بلایی سرشان آمده است. این چه معنایی دارد؟ اگر آنها در امتحان بیایند، هرچقدر هم که نمره پایینی داشته باشند، چه باید کرد؟ مگر نباید کسی آنجا باشد که حواسش به لام‌ها باشد؟ چرا باید سه تا از آنها کم و دو تایشان تکراری باشند؟»

تا چند سال دیگر، جیره‌نویس دام بزرگ نداریم

وی درخصوص وضعیت بازار کار رشته دامپزشکی در آینده، تصریح می‌کند: «دامپزشکی صرفا بالین نیست و این حرف را متاسفانه خیلی از اساتید و خیلی از هم ورودی‌های ما قبول ندارند و تصور می‌کنند که دامپزشکی به معنای بالین است. با این حجم از ورودی، قاعدتا بالین اشباع خواهد شد و زمانی که اشباع شود، نمی‌توانیم بگوییم که مثلا به ازای یک گاو، یک دامپزشک. لذا می‌بایست دید ما نسبت به اینکه دامپزشکی چیست و چه توانایی‌هایی درون خود دارد، یک مقدار عوض شود. از آن طرف افزایش دام کوچک داریم و کسانی هم که در حوزه دام کوچک کار می‌کنند، خیلی زیاد هستند. متاسفانه با اساتید هم که صحبت می‌کنیم، می‌گویند که ما تا چند سال دیگر،‌ جیره‌نویس دام بزرگ نداریم و این یک مساله عجیب و غریب است که در این طرف بسیار کمبود داریم و آن طرف بسیار زیاد هستند.»

دامپزشکی فقط کار بالینی نیست

این دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد خاطرنشان می‌کند: «البته به خاطر شرایط اقتصادی نمی‌توان به کسی خرده گرفت. بچه‌ها فکر اینجا را می‌کنند که در شهر هستند و در حوزه دام کوچک فعالیت خود را می‌کنند و چه کاری است که خود را سختی بدهند در شرایطی که عاقبتش معلوم نیست. در این شرایط اقتصادی کشور کسی ریسک نمی‌کند که یک تغییر بزرگ ایجاد کند. در جریانی که همه در حوزه دام کوچک یا دام بزرگ و اکثرا در بالین فعالیت می‌کنند، خودش را بیرون بکشد و به کارهایی غیربالینی روی بیاورد. البته منظور من این نیست که کار بالینی بد است؛ کار بالینی به وقت خودش خیلی هم خوب است و همه دامپزشکان باید به وقتش کار بالینی خود را هم انجام دهند، اما کارهای دیگری هم هست. کارهای تولیدی، پیشبالینی، تحتبالینی و تحقیقاتی هم وجود دارد که دامپزشکان اگر به این سمت بروند، کشور و دامپزشکی آن قدر ظرفیت دامی دارد که بشود با همین مساله، اقتصاد کشور را جابه جا کرد.»

وی در پایان می‌گوید: «یکی از خوبی‌های دانشگاه هم این است که سعی می‌کنند کلاس‌ها را برای کسانی که از راه دور می‌‌آیند، در سه یا چهار روز خلاصه کنند. مثلا ما این ترم فقط در روزهای دوشنبه، سهشنبه و چهارشنبه کلاس داریم و این نشاندهنده مدیریت خوب و یکی از مزیت‌های بزرگ است.»

داوران «دام تاپ» خودشان ایده دادند و خودشان تصمیم گرفتنند که کدام ایده‌ها بالا بیاید

یکی دیگر از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت کلی پژوهش در دانشگاه، به حکیم مهر می‌گوید: «یک مسابقه‌ پژوهشی تحت عنوان "دام تاپ" در دانشگاه برگزار می‌شود که البته عیب و ایرادهایی هم دارد؛ مثلا خیلی از داورهایی که در مسابقه حضور دارند، خودشان به دانشجویان ایده دادند، سوال‌ها را نیز خودشان انتخاب کردند و خودشان تصمیم گرفتند که کدام ایده‌ها بالا بیایند. منی که به شخصه ایده‌ای به ذهنم رسید و آن را ارائه دادم، هیچ شانسی در برابر اینها ندارم. چون همه را خود داوران تعیین کردند. از طرفی همه ایده‌ها حتما باید یک پسوند ژنتیک داشته باشد که مورد قبول قرار گیرد. ایده خود من در حوزه آموزشی و برای امتحان علوم پایه بود، اما آن را قبول نکردند چون حس می‌کنند که به دلیل نداشتن پسوند ژنتیک، به درد نمی‌خورد و جواب نمی‌دهد.»

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش، خود دانشجویان فعال هستند، تصریح می‌کند: «همین الان حداقل سه یا چهار هسته تحقیقاتی ایجاد شده و مشغول به کار است که خودم عضو یکی از آنها هستم. اگرچه به دانشجویان کمک می‌کنند اما به سختی کسی را قبول می‌کنند. در واقع به‌عنوان شخصی که کسی تو را نمی‌شناسد و ایده‌ای داری که شاید در نگاه اول جالب نباشد، شانس کمی برای حضور خواهی داشت. ایده‌های این‌چنینی را که باید کمی روی آن فکر و بررسی شود و شاید به آن نیاز باشد، کامل رد می‌کنند و مخصوصا در قسمت آموزش اصلا موافق این ایده‌ها نیستند. همان طور که می‌دانید تعداد کتاب‌های حوزه دامپزشکی مخصوصا برای علوم پایه خیلی کم است. ایده من آموزشی بود اما هیچکس آن را تحویل نگرفت. با هر استادی هم که صحبت می‌کردم، می‌گفت که چرا روی ژنتیک کار نمی‌کنی. تا زمانی که روی ژنتیک کار کنی، همه کمک می‌کنند اما کافی است که از قسمت پژوهشی خارج شوی، دیگر هیچ کمکی از آنها نمی‌گیری و حتی تو را دلسرد هم می‌کنند.»

اساتیدی که برای خود رقیب نمی‌تراشند

این دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد درخصوص تعداد کیس‌هایی که دانشجویان این دانشگاه می‌بینند، توضیح می‌دهد: «تعداد کیس‌های دانشجویان ما از آنجا که در یک کلینیک […] هستند، خوب است اما متاسفانه استادی که […] است، چیزی به دانشجو آموزش نمی‌دهد و من این موضوع را از خیلی‌ها شنیده‌ام. چون تصور می‌کند که دانشجویان قرار است رقیب آینده خود او شوند. در واقع خودت باید ببینی و یاد بگیری و هیچ آموزشی در […] در کار نیست، فقط به کلینیک می‌روی و از نزدیک می‌بینی.»

وی با بیان اینکه دانشگاه فاقد بیمارستان اختصاصی است، تصریح می‌کند: «دانشگاه یک گاوداری ۳۰ راسی و یک اصطبل با اسب هم دارد و به طور کلی وضعیت ما از نظر دام بزرگ خوب است. اما در حوزه دام کوچک مشکل داریم.»

اگر دامپزشک زرنگ باشد، برای او کار زیاد است

این دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد درخصوص آینده دامپزشکی و بازار کار آن خاطرنشان می‌کند: «نیاز به دامپزشک در حال افزایش است. نیاز مردم به حیوان خانگی افزایش پیدا کرده و این برای دامپزشک، نه فقط در حوزه کلینیکال بلکه در همه حوزه‌ها خوب است. به طور کلی آزمایشگاه دامپزشکی به صورت اختصاصی کم است و اکثرا موارد را به یک نقطه مشخص می‌فرستند و از آنجا آزمایش را انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد که دامپزشکی رشته‌ای است که هنوز جای کار دارد. مخصوصا که مسائل مربوط به حیوان خانگی به تازگی در میان مردم در حال جا افتادن است. تا چند سال پیش نگهداری از سگ غیر طبیعی بود اما الان خیلی‌ها سگ و گربه و پرنده دارند و لذا این نیاز در حال افزایش است. بیماری همیشه هست و ریشه‌کن نمی‌شود اما باید خود دامپزشک دارای مهارت باشد تا بتواند جایگاه خود را حفظ کند. مثلا در حوزه دام بزرگ، دامپزشکان قدیمی خود را تثبیت کرده‌اند. وقتی یک گاوداری به مدت ۱۵ سال با یک دامپزشک کار کرده است، هیچ وقت با یک دامپزشک تازه‌کار ادامه نخواهد داد. اما اگر دامپزشک زرنگ باشد، برای او کار زیاد است.»

 

انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
27
13
از حکیم‌مهر تقاضا دارم که اینجور مصاحبه هارو با دانشجویان در جهت تخریب دانشکده ها انجام‌نده!
امکانات کمه... بله قطعا. شکی در اون نیست
و این‌کمبود امکانات از بزرگترین نقصهای دانشکده هاست.
دانشجویی که ندادن‌جزوه یا پاورپوینت استاد رو به عنوان‌نکته منفی معرفی میکنه،‌نشون میده که اصلا جایگاه دانشجو رو متوجه نشده!
عزیزم، دانشجو باید بره دنبال مطالب. استاد فقط راه رو نشون میده (کاری به ضعف تدریس یا مشکلات دیگه ندارم که اونها قطعا بحث دیگری ست).
متاسفانه اینگونه مصاحبه ها که خیلی از اونها از روی احساسات بیان میشه چندان زیبنده نیست.
مصاحبه انتقادی قطعا سازنده است. به شرطی که طرف مقابل صلاحیت پاسخ به سوالات و بیان مشکلات رو داشته باشه. نه اینکه ایشون هنوز نمیدونه که آزمایشگاه هم‌جزء کارهای عملی حساب میشه و کار عملی فقط حضور در بالین دام نیست.
حتی در رشته بافت شناسی هم کار عملی باید وجود داشته باشه. درغیر این صورت بی فایده هست.
گاهی صرفا انتشار مطالب مخاطب رو جذب نمیکنه. بلکه خواندنی بودن مطلب هست که مخاطب رو به سمت خودش میکشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
موضوع تخریب نیست بلکه باید انتقاد پذیر بود تا بتوان مشکلات را در جهت پیشرفت حل و فصل کرد وگرنه از هر مدیری بپرسی میگه من بهترینم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
عرض کردم مصاحبه انتقادی اگر درست باشه، سازنده است. به شرطی که افراد صلاحیت نظر دادن در موارد کلان رو داشته باشن.
نه اینکه از پاورپوینت و ویدیو پرژکتور ایراد بگیرن!
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
من هم باشما موافقم مصاحبه نباید تک بعدی باشه بایستی جمعیت آماری متناسبی رو انتخاب کرد . کجای دنیا اساتید پاورپوینت خودرا ارائه میکنه به دانشجو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
تک بعدی کجا بود با دانشجو صحبت شد نظرش را گفت. خوب بود که خط میداد؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
به نظر بنده این انتقادها که اکثر واقعی هم هستن خیلی میتونه سازنده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
مرتبه علمی اعضاهیات علمی دانشگاه آزادشهرکرد رو با سایر دانشگاه ها مقایسه کنید اکثرا دانشیار و استاد تمام هستن در این دانشگاه
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
دانشیار ؟ استاد تمام ؟
هه
استاد دامپزشکی
|
United States of America
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
1
20
چند چیز خیلی عجیبه، اول اینکه سطح مطالبات دانشجوی دکتری ویدئو پروژکتور است و تبدیل به امکانات مدرن شده (به گفته دانشجو) ، چقدر وضع این دانشکده و البته بقیه دانشکدها خرابه و عقب افتاده هستند دیگه امکانات تشخیصی و ازمایشگاهی و آموزشی پیشکش که حتی دانشجو در بند چهار اعتراف می‌کند چند اسلاید بجا مانده که هر از چند گاهی گم می‌شوند. به این معنی که حتی توانایی یک نمونه برداری ساده و درست کردن اسلاید هم ووجود ندارد و جالب اینجاست که فکر و ذکر دانشجو امتحان است نه مهارت و یادگیری.
دوم اینکه اگر استاد جزوه در اختیار دانشجو نمی‌گذارد دلایل زیادی دارد از جمله اینکه جزوه را ممکن است از دانشکده دیگری یا استاد دیگری تهیه کرده و مایل نیست که راز او برملا شود یا شاید به این اعتقاد دارد که جزوه تنبل و بی سواد بار آوردن دانشجو است و با خواندن متون علمی بهتر می‌توان توان علمی بیشتری داشت و برای حل مشکل می‌توان به استاد مراجعه کرد.
سوم، تعداد ورودی را معمولأ اکثر دانشکدها در کشور بر اساس نیاز به پول تنظیم می‌کنند و دانشجو به عنوان کارخانه کسب پول نگریسته می‌شود ولی دانشجو فکر می‌کند که فاکتور پذیرش براساس نیاز جامعه است و به این دلیل غیر منطقی به نظر می‌رسد.
چهارم در مورد ایده‌ی تاپ‌ دام، اینکه رانت و فساد در اکثر اساتید و سیستم نهادینه شده و دانشگاهها تبدیل به محلی برای یارگیری سیاسی و مذهبی تبدیل شده است.
پنجم در مورد اساتیدی که برای خود رقیب نمی‌تراشند، شاید تعداد اندکی چنین اساتیدی وجود داشته باشند اما اکثرأ همین اساتید هم محصول همین سیستم فاسد هستند و توانایی علمی بیشتر از این ندارند و همین بی‌سوادی را به دانشجو انتقال می‌دهند که ناخواسته است.
ششم متاسفم می‌شنوم که حتی فضای آموزشی کافی از جمله بیمارستان در دسترس نیست.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
1
17
اساس انتخاب استاد، مدیر، مسئول و ..... همه وفاداری به یکسری ایدئولوژی‌ها و........ است و توان علمی در درجات بعدی قرار می‌گیرد و همین باعث افت شدید کفییت آموزش می‌شود و استادی که کیفیت پایین دارد نیازی به امکانات و پیشرفت نمی‌بیند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
2
22
هیچ کدوم از دانشگاهها چیزی یاد دانشجو نمیدن
محمد
|
Germany
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
8
13
باسلام.
بنده ورودی ۸۹ دانشگاه شهرکرد بودم.استادهایی که داشتیم همه دلسوز و مطالب رو کامل توضیح میدادن.دکتر ممتازو دکتر رحیمی که جز اساتید بنام کشور هستندهمه جوره تدریس میکردن.استاد پاتولوژی که اشاره کردن یکی از سخت گیرترین اساتیدو جدی بودن(دکترنامجو).
استادهای ما اکثرا پروازی بودن و اساتید تهران و کرج بودن.دکتر فرید دکترفاضلی،دکتر نوربخش،دکتر نامجو،دکتر تکتاز،ودکتر رحیمی،دکتر ممتاز،و....
همه ی جزوه ها و پاورپوینت ها همه در مرکز چاپ وتکثیر موجود بودن و هستن.
خاطرم هست دانشجوهای دولتی به کلینیک مامراجعه میکردن چون تعداد کیس ها زیادتر از کیس های دانشکده دولتی بود.
جکیم مهر خواهشا بچاپ
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
خدایی لذت بردم‌از نظرت ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
نه بابا! دولتی ها میومدند کلینیک شما؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بله
نه تنها می امدند! بلکه برای اموزش هم می امدند!
مثالش دورهای رادیولوژی و سونوگرافی! دستگاههای ازاد شهرکرد هنوز هم بعید می دونم در هیچ دولتی وجود داشته باشه!
اون وقتی که سونوایس 3000 ازاد شهرکرد برای دام استفاده می کرد در این شهر برای انسانش هنوز نبود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
تا جایی که از دوره دانشجوییم یادم هست آقایون دکترای دانشگاه آزاد کلینیک دولتی را پاتوق کرده بودند حالا به بهانه کیس یا چیزه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
13:06 اون زمان ازاد فقط پسر می گرفت و سراسری هم 90% دختر بودند!
هر چی بوده دلیل علمی نبوده!
در دانشکده شما یه بستری فراهم بود که در ازاد نبود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
خب پس خدا را شکر بسترهای لازم در دانشکدتون فراهم شد و به خودکفایی رسیدید‌
خیلی هم عالی
دانشجو
|
United States of America
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
2
9
متاسفانه در رویداد " دام تاپ ۴ " که در همین دانشگاه برگزار شد، با اعمال نفوذ و بی عدالتی که انجام شد و دست های پشت پرده ایده ای که توسط خود داور به دانشجویی که اتفاقا حائز رتبه برتر شد ارائه شده بود مقام آورد و ایده من که خیلی هم کاربردی بود و از همه نظر پوئن مثبت داشت با امتیاز پایینی که داور مذکور به من داد تا امتیاز سایر داوران را خنثی کند و طرح دانشجوی مورد نظرش مقام بیاره بر باد رفت...
جالب اینجاست که چه طور ممکنه اسپانسر رویداد خودش عضو هیات داوران باشه و از دانشجوی خاصی حمایت کنه!
هیچ دلیل منطقی وجود نداره که چون بخشی از هزینه جوایز توسط یک شخص یا شرکت به عنوان اسپانسر تقبل میشه عضو هیات داوران هم باشند و از این طریق سر دانشگاه و رویداد منت گذاشته بشه و به عنوان یک اهرم برای اعمال نفوذ در طرح ها و معرفی ایده هایی که مد نظر آن ها هست به عنوان ایده برتر از آن استفاده بشه و اصطلاحا حرف حرف آن ها باشه.
حق من که این وسط به خاطر چنین بی عدالتی ضایع شد و رفت. هیچ وقت این رویداد و ظلمی که در حق من با .....ی که هیات داوران و در راس آن ها شخص مورد نظر کردند را فراموش نمی کنم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
ایده ات چی بوده حالا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
در مورد ایده ات یه توضیحی بده تا آشنا بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
حتما ایده ات تکراری بوده
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
6
4
باسلام
دوستان دانشجو نظراتشون ارزشمند وانتقادشون هم قابل تامل ولی انتقاد با تیراندازی نداریم کسی انتقاد سازنده داره محبت میکنه راهکارم میده این میشه انتقاد سازنده.
بنده دانشجو بودم همون دانشکده و با اکثر اساتید آشنام دوستان
بعضا فقط میخوان ساعت کلاس تموم بشه .کسی اگر فکر یادگیری باشه نیاز به جزوه نیست سر کلاس خوب گوش بدی وخوب بفهمی دامپزشکی علم فهمیدن ودرک کردن .
اساتید دانشگاه ازاد شهرکرد واقعا قابل احترام ومتواضع اند جناب دکتر رحیمی ریاست دانشگاه و تا دکتر شاکریان عزیز که از جمع اساتید خداحافظی کردند وهمچنین جناب دکتر هاشمی دهکردی بزرگوار که واقعا اسوه تواضع هستند ‌
در کل دوستان دانشجو انتقاد خوب ولی اگر قرار راهگشا باشه باید راه حلشم عنوان کنیم.
عضو هیات علمی تمام وقت
|
United States of America
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
4
5
تقریبا به خاطر عدم رعایت تناسب در پذیرش دانشجو اکثر واحدها با این مشکلات روبرو هستند. نظرات بعضی خوانندگان جای بسی تامل دارند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
0
7
این پولهایی که باید برای فرزندان ایرانزمین زیرساخت و سرمایه می‌شد همه ............ شده و ما به عقب افتاده ترین کشور تبدیل شدیم. ............
جیمز بی دین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
2
3
من بعنوان کسی که هم در دانشگاه تهران هم شیراز تحصیل کردم عرض کنم که دانشجو اگر زرنگ و دنبال یاد گیری باشد در طول تحصیل میتواندخودش را بالا بکشد وگرنه شیوه تدریس و مطالب ارائه شده کمک چندانی نمیکند فقط در طول انترنی با کیس ریپورت و سوال جواب از مدرسین مطالب مورد نظر خود را بدست آورید حالا در زمان ما که هم شیراز هم تهران اساتید بنامی داشتند که اکثرا بازنشست شدند دهه 70 و دانشگاه به سمتی رفت که فقط اصولگرایان جذب شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
کمکاری دانشجو دلیل و توجیه مناسبی برای ضعف دانشکده و آموزش نیست.
ضمن اینکه دانشگاه نباید اجازه ادامه تحصیل یا فارق التحصیل شدن دانشجوی فاقد صلاحیت علمی کافی را بدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
4
5
شاید چیزی بلد نیستند که یاد دهند. بعد هم چه کسی گفته شما درست میگی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
5
3
به نظر بنده که خروجی همین دانشگاه آزاد شهرکرد هستم واقعا تنها اشاره خیلی خیلی کمی به کاستی‌های این دانشگاه کردید بله اساتید با پایان نامه ها و زحمات دانشجویان مطرح و کشوری شدن و واقعا چیزی یاد دانشجو نمیدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
2
8
من ورودی 82 این دانشگاه بودم
از نظر کیس عالی هست
بیمارستان شهر کیان بسیار شلوغ بود و زمان مال هم رزیدنتی وجود نداشت و منیج با اینترن بود
به نظرم مطلب کاملا غیر منصفانه و کودکانه است
فرد نگران جزوه است ! خوب مرد حسابی زمان ما خبری از جزوه نبود از تکس روی کیس ! در جراحی فرید با کسی شوخی نداشت ! به راحتی شتشو می داد !
فاضلی با کسی تعارف نداشت !
تکست و تمام ! جزوه ای نبود و البته کسی هم اصلا دنبال جزوه نبود !
پاسخ ها
ورودی ۸۷
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
دوست عزیز احساس میکنم منظور ایشان کلینیک دام کوچک اصفهان بوده و این رو کل دانشکده خبر دارند و تنها ایرادی هست ک من از ایشون قبول میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
ورودی 87 عزیز
یبع کلیلینک اصفهان متاسفانه از رفتار های عجیب تا کارهای عجیب از اساتید دیده ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
0
5
ورودی 99 پانزده نفر و 97 115 نفر؟
الان این بده؟
از زمانی که دامپزشکی زیر مجموعه معاونت پزشکی دانشگاه ازاد شده به شدت ورودی ها رو کم کردن!
الان این دستمون ناراحته؟؟؟ بعد غر می زنه چرا سال بالایی فلان و بهمان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
ورودی ۹۷ ۱۱۵ نفر نمیگن سطح علمی چی بود با رتبه های بسیار بالا پذیرفته شدند حالا مشکل دارند دوستان مشکل جای دیگری استاد همون استاد دانشگاه همون دانشگاه این مجموعه با چه رتبه ای وارد شدند ؟؟!!! مسیله اینجاست
رتبه بالای ۴۰۰۰۰ حالا استاد کم کار شده ؟؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
3
4
در مورد رقیب نتراشیدن هم در ازاد شهرکرد من ندیدم این کار زشت انجام بشه!
مثال واضحش پروفسور فاضلی هست که خودش در صنعت اسب کشور شناخته شده است و دانشجو ها رو هم به این حوزه وارد و حمایت می کرد
یه باشگاه سوارکاری علاوه بر اسبداری بیمارستان کیان راه اندازی کرد از 84 که دانشچو اسب ببینه و کار عملی خوب یاد بگیره و به اسب علاقه مند بشه و وارد این حوزه بشه!
در مجموع دانشگاه 70-80 مادیان داشت
در شهرکرد بچه هایی که علاقمند طب اسب بودند حسابی توسط اساتید حمایت می شدند و الان خیلی از نام های معروف فارغ التحصیل این دانشگاه هستند

مسولیت می دادن به دانشجو ! به شخصه در زمان دانشجویی شاید 50 زایمان اسب انجام دادم اونم 6-7 تا سخت زایی !
جفت ماندگی درمان کردن و یا شستوش رحم و .. کار عادی بود ! فقط هر هفته گزارش می دادیم!
این فرد اصلا نمی دونه دامپزشکی چی هست و ترم پایینی هست و در مورد شرایط مصاحبه گرفته شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
کل استان ۸۰ تا مادیون نداره اونوقت شما چجوری این مطالبو مینویسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
شما یا نمی دانی مادیان چیست! یا چهارمحال نمی شناسی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
18:27 ]با همین نظر عیان شد که اطلاعای اصلا از اسب نداری
برای اگاهی :
چهارمحال و بختیاری قطب پرورش اسب دره شوری و کرد است
عرب اصیل ایرانی هم بسیاری پرورش می دهند
حتی در ترکمن هم که خواستگاه و افراد تخصصی خود را دارد شهرکرد همیشه در مسابقات زیبایی مقام داشته !
بعضی عزیزان دوست دارن نظر بدهند با وجو اینکه اصلا اطلاعی ندارند!
در ضمن در مورد ازاد شهرکرد هم باشگاه فوق العاده ای داشت
الان دیگه دادن بخش خصوصی و پیمانکار
فکر کنم تنها دانشگاه در ایرانه که در 100 هکتار زمین باشگاه سوارکاری با بشتر از 60 باکش و مانژ 60 در 40 داره
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
0
5
بله این موضوع که اساتید کم کاری که هیچ اصلا کار عملی داخل فیلد رو یاد نمیدن چون میترسن رقیب پرورش بدن ۲۰ سال پیش ازهمین دانشگاه مدرک گرفتم آقای دکتر ....... وآقای دکتر ......... خیلی خیلی کم کاری کردن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
0
1
امکانات دانشکده و آزمایشگاه قابل قبوله و به جز دو کلاس همه ی کلاس ها تجهیزات کامل دارند اون دوتا کلاس هم که دیتا نداره اکثرا برای دروس عمومی استفاده میشه و نکته مثبت که خیلی مهم هست برنامه ریزی تعداد روز و ساعت که همیشه منظم و مرتب چیده میشه و نیازی نیست کل هفته را دانشگاه باشی و اساتید دروس علوم پایه واقعا اساتید خوبی هستن ولی خوب تعدادی ازاساتید دروس بالینی واقعا کم کاری میکنن و توی کلینیک واقعا چیزی یاد نمیدن به بچه ها اینم به دو دلیل عدم توانایی خود استاد که بروز نیستن و توان تشخیص درست را ندارن و دوم استادهایی سواد کار دارند ولی به دلایلی در اختیار دانشجو قرار نمی‌دهند ولی کنار این ها اساتیدی هم هستن که واقعا دلسوزانه علمشون در اختیار دانشجو ها میزارن و باید واقعا ازشون قدردانی بشه
علی
|
United States of America
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
2
0
بنده از فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد شهرکرد هستم.
مطالبی که در مورد امکانات دانشکده بیان شد درست نبود
دو کلینیک دام بزرگ دانشگاه (واقع در شهرکیان یکی از قطب های تولید دام سنتی و نیمه صنعتی استان) که حدود ۱۰-۱۲سال پیش روزانه حداقل ۵-۶ کیس متفاوت داشت و کلینیک دام کوچک دانشگاه (واقع در شهر اصفهان) جز کلینیک های پر مراجعه دانشکاهی محسوب میشدند( الان رو خیلی اطلاع ندارم ،شاید تعداد مراحعین کم شده باشند ولی قطعا هنوز مراحعه خوب هست)‌

خدا رحمت کنه دکتر فرشاد زمانی دهکردی را

اساتید بزرگی در اون دانشکده تدریس میکردند ( مرحوم دکتر تشفام، باباپور،نقشینه، ال اقا، بدیعی، رئوفی، همت زاده، سروری، دهقانی، گیلان پور،…) و دانشجویان خوب همین اساتید الان به عنوان اساتید فعالیت دارند(البته شاید کیفیت تدریس ذر برخی دروس به قوت قبل نیست که جای بحث خودشو داره و دلایلش فقط مربوط به این دانشکده نمیشه و روح بی انگیزه بوده در خیلی از دانشکده های دیکه هم دیگه میشه)

اما به لحاظ امکانات چه بالینی و چه ازمایشگاهی دانشگاه ازاد شهرکرد خیلی حرف برای گفتن داره، همیشه به خوبی یاد میکنیم از اساتید جدید تر مثل دکتر ممتاز، دکتر شاکریان، نجات ، نوربخش و افشاری و بقبه که با جون و دل هرانچه در توان داشتند برای بچه ها گذاشتن و هم اکنون بسیاری از دامپزشکان موثر در فیلد درمان و پژوهش داخل و خارج از کشور از این دانشکده فارغ التخصیل شدن و بی شک میشه گفت که سهم بزرگی از فیلد درمان استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان، وابسته به همکاران فارغ شده از این دانشکده هستن.
به هر روی مشکلات هست و گاها مشکلات اساسی که مربپط به حوزه آموزش هست اما فقط مربوط به این دانشکده نیست و کلی هست

روزی را به یاد دارم که با اینترن دام بزرگ بودم و. استاد بخش دکتر افشین رئوفی بودند و اون روز حدود ۱۱ کیس دام بزرگ به بخش دام بزرگ ارجاع شد از اسهال بره و گوساله و فتق نافی و ۱ کیس جابجایی شیردان که دکتر رئوفی بیان کردند این تعداد لود کیس در روز برای خیلی از دانشکده ها اتفاق نمی افته.
پوریا رضائی
|
India
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
2
3
در کنار بیان نقاط ضعف یک دانشکده بنده با افتخار بسیار زیاد فارغ التحصیل همین دانشکده ام و مایه ی مباهات بنده است که این دانشکده مهد رشد و بالندگی بسیار از بزرگان دامپزشکی در زمینه های مختلف در سطح کشور بوده و ایضا عزیزان استاد بسیار ارزشمندی درین دانشکده مشغول به تدریس از سر دلسوزی بوده و هستند. بزرگانی همچون دکتر ممتاز، دکتر افشارزاده، دکتر رحیمی، دکتر یادگاری، دکتر فاضلی، دکتر تکتاز، دکتر ناظم، مرحوم دکتر زمانی دهکردی، دکتر حسینی، دکتر فرید و بسیاری دیگر از عزیزان که خدا را گواه می گیرم هیچگاه از هیچ لطف و کمکی به دانشجویان خود دریغ نکردند. بزرگانی که به یاد دارم از ساعت تدریسشان دقیقه ای کم نکردند که مدیون خدای خود نباشند.
اگر ایرادها را بازگو میکنیم بکنیم این حق ماست که بهتر شویم. اما بیاد داشته باشیم که ما همگی مدیون دانشکده ای هستیم که درآنجا قد میکشیم و رشد میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
روزی ۱۱ تا هم میاد درمانگاه من. اما واقعا کمه ۱۱ مورد. جمعیت دامی رو به افول هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
برای یک بیمارستان آموزشی دانشگاهیی ۱۱ مورد خیلی عالی است! بحث آموزشه
اما برای بخش خصوصی با این هزینه ها فایده ای ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
0
5
برا گزارش های آتی از سایر دانشکده ها دامپزشکی، بهتر هست با تعداد بیشتری از دانشجویان مصاحبه بشه، مثلا از هر ورودی یک نفر به نمایندگی کل کلاس، مشکلات رو عنوان کنه.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
6
1
جهت اطلاع خوانندگان محترم این گزارش باید عرض کنم که هفتاد درصد داوران مسابقه ملی دام تاپ خارج از دانشگاه آزاد شهرکرد بودند از دانشگاه دولتی شهرکرد، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان نظام دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری و مدیر پارک علم و فناوری استان بودند.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
5
1
برای اولین بار در کنار برگزاری مسابقه ملی دام تاپ کارگاه بازآموزی با حضور متخصصان دامپزشک برگزار شد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
6
1
نکته جالب و قابل تقدیر مسابقه ملی دام تاپ که خودم شاهد بودم همه ۱۵ایده راه یافته به مرحله نهایی داوری مورد تقدیر همراه هدایای نفیس قرار گرفتند و بی عدالتی رو به عنوان یه جوان شاهد نبودم
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
7
1
برخی دوستان انتقاد میکنند که استادان ایده دادند مگه اشکالی داره که استادان، دانشجویان را هدایت و راهنمایی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
نه اشکال نداره اما اینکه خود استاد داور باشه میشه تعارض منافع و همین ابروریزی که می بینی رخ میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بیشتر از نصف داورها خارج از دانشگاه بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
خرابکاری از کانال عزیزان داخل دانشگاه بوده دیگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
حتما مستندات داوری موجوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
طرف ایده تکراری بدون نوآوری فرستاده حالا میخواد همه چیز رو ببره زیر سوال
دانشجو فن آور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
7
1
حداقل سی شرکت فن آور در این مسابقه شرکت کرردند که نشان از سطح بالای مسابقه بود
شرکت کننده در مسابقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
7
1
واقعا شاهد بودم که در خصوص مسابقه تاپ دام داوران برجسته ایی حضور داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بله کاملا برجسنگیشان معلوم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
الحق و الانصاف داوران برجسته ای بودند
فارغ التحصیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
2
0
من خودم فارغ التحصیل عمومی و تخصص این دانشگاه هستم و در کارم موفق هستم سایر هم دوره ایی های منم مشغول به کارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
هیت علمی شدید یا مشغول کار با مدرک دکتری عمومی هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
هیات علمی ؟ با مدرک دانشگه ازاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
چه تخصصی خواندی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
بخش خصوصی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
جراحی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
پس حتی درمانگاه هم نتونستید بزنید و بخش های دیگر مشغول هستید که اصلا نیازی به تحصیلات تکمیلی خصوصا جراحی ندارند. اینجای قصه تاسف آوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
اتفاقا ببمارستان دارم و پردرآمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
خوب با عمومی کار می کردی!
چه نیازی به تخصص بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
برای ارتقای سطح علمی ام رفتم تخصص گرفتم تا بتونم خدمات تخصصی ارائه بدم
مانی رزاقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
3
1
پس لازم شد منم یه متن بلند بالا از دانشگاه ........... آزاد علوم پزشکی تهران که فقط با روح و روان و شخصیت انسانی دانشجو بازی میکنه بنویسم تا تمام دانشحو های کشور بفهمن توی چه بهشت هایی هستن
آران پرنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
2
2
با سلام
اول از حکیم مهر سوالی دارم که آیا چنین گزارش هایی که واقعا نیاز آموزش دامپزشکی بود بازخوردی خواهد داشت؟آیا انجمن صنفی-علمی! دامپزشکی که دبیرانش به برگزاری کارگاه آموزش فتوشاپ و امثالهم در هر دانشکده افتخار می کنند و آن را جزو فعالیت های نقادانه خود میشمارند ازین گزارش ها برای نقد سازنده و اطلاع به مسئولین دانشگاه ها استفاده خواهند کرد؟ بماند.
خیلی از دوستان به نقد این دانشجو معترض هستند که مغرضانه یا سطحی بوده است.اولا بسیاری از کسانی که به نقد این دانشجو ایراد وارد می کنند فارغ التحصیل همین دانشکده مذکور هستند که شاید تعصبی بر کار باشد که خصلت ما ایرانی هاست اما واقعیت هارو نمیتونیم کتمان کنیم،در ثانی این دانشجو امکانات و شرایط دانشکده رو تا ترم ۶-۷ سنجیده و ایراد وارد کرده که ایراد هاش کاملا به جاست.اگر شما دانشجوی رشته دکتری هستید،الان ۱۰۰ سال پیش نیست بگید دانشجو زیر چراغ نفتی هم درس یاد میگیره چه نیازی به پروژکتور است!؟قرار باشد یک دانشکده تخصصی و حرفه ای باشد باید تمام ارکان و اشخاص آن حرفه ای و تخصصی باشند،کلاس های درسی و آزمایشگاه ها کاملا مجهز باشند و.. پس ایراد گرفتن به این نقد دوستمان یعنی شما به عنوان فارغ التحصیل معنای حرفه ای و تحصصی بودن را نمی دانید.
ثالثا در ارتباط با ارائه جزوه و … ، در طرح درسی اساتید دانشگاه های علوم پزشکی ، همیشه ابتدای ترم اساتید برنامه درسی به دانشجو خواهند داد که شامل میان ترم،شفاهی،روش ارائه درس(جزوه،پاورپوینت) و … هست که این اصلا کار بد و بعیدی نیست و دانشجو حق داره از استاد این مورد رو بخواد چون منبع درسی هست.
لطفا با تعصب و تحلیل وضعیت کنونی با بیست سال پیش زمانی که شما دانشجو بودید،ادامه این روند سازنده رو با مشکل مواجه نکنید.
آموزش دامپزشکی کشور به واقعیت صفر و از آن پایین تر است،چارت درسی اشتباه،سلسه مراتب دانشگاهی اشتباه،نظام درسی استباه و حتی محتوای درسی اشتباه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
2
2
کیس های بیمارستان دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد اتفاقا زیاده و اساتید نهایت همکاری دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
6
1
طرح خود من در مسابقه دام تاپ رد شد اما انصافا سطح مسابقات بالا بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
1
5
داخل انتشارات دانشگاه جزوه و کتب همه اساتید موجوده
چرا بی انصافی کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
1
2
اتفاقا کیس های کلینیک کیان و دام کوچک اصفهان زیاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
3
1
باید از حکیم مهر تشکر کرد که مشخص شد یه عده بدون آگاهی و مغرضانه نظر میدند این ها مشخص میشه
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
1
1
با مطالعه همه کامنتها متوجه شدم وضعیت دانشگاه آزاد شهر کر د مطلوبه . بنده یکبار در یک کارگاه آموزشی لنگش دراسب د ر بینارستان شهر کیان حاضر شدم . انصافا امکانات اداری فنی و کارگاهی خوبی داشت . بنظر می رسه مصاحبه کننده کج سلیقگی کرده و بایستی از جمعیت آماری بزرگتری استفاده‌می‌کرد . این نوع مصاحبه ، هدفمند بودن رو درذهن متبادر می سازه . از یک‌مش به تحلیلی خبری این سبک عمل بعیده . کاش یکم با انصاف باشن . تخریب یک مجموعه نسبتا مطلوب با چه نیتی ه ؟ قطعا هدف فنی و علمی نیست . متاسفم .
ح
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
0
4
اساتید آزاد شهرکرد از قدیم همینجور بودند به خصوص دام کوچک
ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
0
0
کاش یاد میگرفتیم بی سوادی و کم کاری خودمون رو گردن دیگران خصوصا اساتید نندازیم!!
کسایی که این حرفها رو میزنن همونهایی هستن که کلاس ها رو شرکت نمیکردن، درس نمیخوندن و آخر ترم دنبال جزوه از این و اون بودن.
وگرنه کل ایران میدونن سواد اساتید دانشکده دامپزشکی آزاد شهرکرد، خصوصا دپارتمان داخلی دام کوچک بسیار بالاست.

خداوند همه مارا به راه راست هدایت کند، انشاالله!
محمد
|
Ireland
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
0
حیف اون ایده های که به همچین جاهای فرستادیم
Milad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
0
1
برخی از کاستی ها رو تایید میکنم اما یادآور میشم که آزاد شهرکرد که اگه همپای تهران نباشه قطعا بعد اون بالاترین دامپزشکی کشور رو داره،اینجا جایگاه دکترهای بنام کشور بوده و هست مانند دکتر(نجات،نکویی،گودرزی)از دام بزرگ که در تدریس و درمان بی نظیرن یا دکتر (ناظم و تکتاز)مامایی و دیگر اساتید (ترکان،افشارزاده،فریدو ...)،فعلا هنوز دانشگاهی نیست که این همه استاد تمام داشته باشه دکتر(مبینی،رحیمی،ممتازو...)
فاطمه گرجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
0
0
آیا به نظر شما شغل دامپزشکی براخانم خوبه یابد
بیشترکلینیک ها فقط باسگ
سروکاردارن
نظر شما
ادامه