کد خبر: ۷۴۶۳۹

حکیم مهر: «دکتر قدرتی» رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز از هشدار جدی دادستان شهرستان در خصوص منع قانونی رهاسازی سگ ها در فضاهای شهری و برون شهری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، روز گذشته 20 خرداد ماه جلسه ای در محل فرمانداری با اعضای کمیته ساماندهی سگ های بلاصاحب تشکیل گردید.

در این جلسه «حسن محمدزاده» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طرقبه شاندیز بر ممنوعیت قانونی رها سازی سگ ها تاکید کرد و گفت: شهروندان عزیز توجه نمایند در صورت مشاهده رها سازی سگ در شهرستان توسط اشخاص حتما و سریعا موضوع را از طریق سامانه های 137 شهرداری و 110 نیروی انتظامی اطلاع رسانی نمایند تا با فرد متخلف برخورد لازم صورت گیرد.

وی همچنین افزود: مجازات شخصی که حیوان را در محیط شهری رها کند در مرحله اول توقیف خودرو و مرحله بعدی جمع آوری ده برابر تعداد سگی که رهاسازی شده و تحویل آن به پناهگاه های مخصوص و شهرداری ها می باشد.

«دکتر علیرضا قدرتی» رئیس دامپزشکی طرقبه شاندیز اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد مشکوک و مثبت هاری و افزایش آمار حیوان گزیدگی در دو سال اخیر انجام این اقدامات بازدارنده و قانونی جهت کاهش سگهای بلاصاحب در فضاهای شهری جهت کاهش بیماری ها امری بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: اقدامات جهت ساخت پناهگاه و انجام واکسیناسیون و عقیم سازی سگهای بلاصاحب در شهرستان نیز در حال پیگیری است و با همکاری دستگاه های مسئول امیدواریم این مسئله به زودی حل گردد.

 

نظر شما
ادامه