کد خبر: ۷۴۸۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یک قلاده یوزپلنگ آسیایی بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو در جاده میامی - سبزوار در محدوده استان سمنان تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، سوانح جاده ای گویا دست از سرنوشت یوزپلنگ های آسیایی بر نمی دارد و این بار یک قلاده یوز ایرانی در میامی دچار سانحه تصادف شده است و هنوز خبری است وضعیت این یوز سانحه دیده و مشخصات آن در دست نیست.

بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن تایید این خبر تصریح کرد: متاسفانه این سانحه دردناک در مناطق آزاد شهرستان میامی رخ داده است که بر اثر این تصادف این یوز تلف شد.

وی با اشاره به هشدار های پی در پی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و دوستداران و علاقه‌مندان به حیات وحش به ویژه یوزپلنگ ها مبنی بر لزوم رعایت سرعت مطمئنه برای جلوگیری از از وقوع تصادف با یوزپلنگ‌ها در منطقه میامی تصریح کرد: متاسفانه این سوانح رانندگی صدمات جبران ناپذیری به پروژه احیای یوز در حال انقراض در منطقه تو را خواهد زد.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
1
خبری بسیار بسیار ناراحت کننده و تاسف بار،یوز آسیایی که گونه در معرض انقراض میباشد به راحتی از بین میرود،چرا برنامه حفاظت درست و مشخصی صورت نمیگیرد،این چندین مورد تلف شدن با خودرو میباشد،فنس کشی و ایمن سازی جاده جز الزامات است،متاسفانه در این حداقل یک ماه گذشته تمام اخبار مربوط به تلف شدن گونه های در معرض انقراض حیوانات حیات وحش مثل پلنگ،خرس و یوز بوده، که تعداد ان هم بالا بوده،باید یک برنامه جامع و مشخصی از سوی سازمان محیط زیست در جهت حفاظت از حیوانات حیات وحش تدوین و اجرا شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
0
1
بعد از تصادف و تلف شدن توله یوز، یوز مادر و توله دیگر در همان محل تصادف دیده شدن و شدیدا بی تاب و بیقراره اون یکی توله هست و دنبالش میگرده و هی صداش میکنه.نمیدونه تلف شده،چقدر ناراحت کننده و درد اور،خدایا خودت همواره مواظب حیوانات حیات وحش باش،آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
ایا اون راننده که باعث کشته شدن یوز شد الان وجدانش راحت هست که اینگونه یوز مادر بی تاب توله یوز هست و مرتب به کنار جاده میاد و صداش میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
0
1
متاسفانه دریغ از یک پیام و اهمیت از سوی مخاطبان این سایت که اکثر ان دامپزشکان و مربوط به حرفه دامپزشکی هستن،الان اگر یک پیام از تسری بود صدها پیام داده میشد.
نظر شما
ادامه