کد خبر: ۷۴۸۸۳

حکیم مهر: ما همیشه کفتارها را به عادت‌های بدی مانند آشغال‌خوری می‌شناسیم. اما شاید تعجب کنید این حیوانات شکارچیان، والدین و حتی شناگرهای قابلی هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، رینوسترپن (Renoster Pan)، گودال آبی معروفی در بخش جنوبی پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی است که گونه‌های مختلف جانوری به آنجا می‌روند. «لامبرت فوریه» یکی از گردشگرهای طبیعت‌گرد، کنار این گودال رفت و در آنجا مشغول کمی استراحت شد. سپس او کفتاری را دید که به گودال نزدیک می‌شود.

کفتار ابتدا از نزدیک شدن به گودال، به دلیل وجود گردشگر، تردید داشت،‌ اما سرانجام نزدیک شد و تنی به آب داد. موضوع جالبی که در این لحظه پیش آمد، شنای کرال پشت کفتار بود که این حیوان بدون هیچ زحمت و با مهارت بالا انجام می‌داد.

لامبرت از دیدن این صحنه بسیار تعجب کرده و از شنای کفتار فیلم گرفته بود. تمام پنجه‌های کفتار رو به بالا بود و بدون توجه به دنیا اطراف خود، با تکنیک کرال پشت شنا می‌کرد.

کفتارها معمولا حیوانات خشکی هستند و علاقه‌ای به آب ندارند و اینکه همه آنها شنا،‌ به‌ویژه شنای کرال پشت، انجام نمی‌دهند. آنها وقتی می‌خواهند خود را از شر گرما خلاص کنند یا به شکار موجودات آبزی بروند یا با کفتارهای دیگر تعاملات اجتماعی، مانند بازی در آب، داشته باشند به درون آب می‌روند.

این کفتار پس از کمی آب‌تنی و شنای کرال پشت، به کنار کفتارهای دیگر رفت.

 

نظر شما
ادامه