کد خبر: ۷۴۹۳

حکیم مهر - در حال حاضر موسسه تحقیقات شیلات ایران، 15 پروژه تحقیقاتی در زمینه تهدیدات بیولوژیک را در دستور کار دارد.

رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: همچنان پیگیر به نتیجه رسیدن طرح تهدیدات بیولوژیک و طرحهای کلان پیش بینی شده در کشور هستیم.

دکتر عباسعلی مطلبی افزود: مطابق ماده 12 قانون برای پدیده کشند قرمز مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که در حال اخذ موافقتنامه های مربوطه هستیم تا طرح را در آبهای جنوبی با سرعت بیشتری طی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این موسسه پیگیر است تا موافقتهای لازم را از معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در زمینه تهدیدات بیولوژیک اخذ کند.

مطلبی ادامه داد: اعتباری معادل 6/3 میلیارد تومان برای اجرای پنج پروژه ازجمله مبارزه با شانه دار اختصاص یافته است و پروژه های مربوط به کشند قرمز نیز با اعتباراتی که اختصاص یافته، در حال انجام است.

وی تصریح کرد: 15 پروژه تحقیقاتی در دست اجرا داریم که در صورتی که اعتبارت تکمیلی اختصاص یابد، تعداد این پروژه ها افزایش یافته و به عدد 20 می رسد.

پایش و نمونه برداریهای دوره ای در حال انجام است

این مقام مسئول یادآور شد: پایش و نمونه برداریهای دوره ای نیز در زمینه شناسایی انواع جلبکها در حال انجام است.

مطلبی تاکید کرد: مبارزه با عروس دریایی از دیگر تهدیداتی است که مدنظر است و در پروژه های کلی پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مشکل کشند در آبهای کشور مهار شده است و پایش و نمونه برداری مرتبا در حال انجام است.

مطلبی همچنین گفت: این موسسه توانست پنج ایستگاه پایش را در زمینه مبارزه با کشند و سایر عوامل بیولوژیک فعال و تکمیل کند و همچنین تحقیقاتی را در زمینه احتمال انتقال کشند به مزارع میگو تحت بررسی قرار دادیم.

 

 

نظر شما
ادامه