کد خبر: ۷۵۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: کمیته ساماندهی حیوانات ناقل بیماری با موضوع خطرات بیماری هاری در پی مثبت شدن یک قلاده بچه گربه به این بیماری در فرمانداری شهرستان درگز تشکیل گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی درگز، «دکتر حامد شمس» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت؛ این کمیته با حضور اعضای ستاد از جمله شبکه بهداشت، شهرداری، محیط زیست و ... در محل فرمانداری درگز و با حضور معاون سیاسی فرماندار به منظور هماهنگی اقدامات لازم در این خصوص برگزار گردید.
.
وی گفت: یکی از معظلات مواجهه ما در بحث حیوانات خانگی مخصوصا سگ و گربه عدم اقدام صاحبین این حیوانات به انجام واکسن بیماری مشترک و خطرناک هاری است که خود معظل بزرگی محسوب می شود
در ادامه معاون سیاسی فرماندار گفت: با اعلام بیماری هاری در یک قلاده بچه گربه در داخل شهرستان درگز  و همچنین مورد گزش قرار دادن یکی از دامپزشکان این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده که انسجام و اقدام فوری دستگاه های اجرایی متولی امر شامل شبکه دامپزشکی، بهداشت و محیط زیست را می طلبد.

سپس سایر اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص فرهنگ سازی های مرتبط با بحث حیوانات خانگی مخصوصا سگ و گربه پرداختند.

در انتها جلسه با توجه به حساسیت موضوع مقرر شد در قالب اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی تمامی صاحبین حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه نسبت به واکسیناسیون هاری در مراکز واکسیناسیون بخش خصوصی دامپزشکی اقدام کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
0
درگز همیشه و سالهاست که حمایت از بخش خصوصی در آن نهادینه شده.دمشون گرم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
0
درستش هم همینه که قوانین انسانی بر جامعه انسانی باشد نه اینکه یک عده بنا به نظر شخصی خودشان اقدام به زورگویی کنند.
نظر شما
ادامه