کد خبر: ۷۵۰۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز از تلفات در یکی از زنبورستان های این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز، «دکتر حامد شمس» بیان داشت: در پی اعلام یکی از زنبور داران مبنی بر اینکه در برخی از کندوهای زنبورعسل دچار تلفات  شده‌ است در بررسی های  به عمل آمده از نمونه های ارجاع شده، شک به وجود عامل بیماری در سطح زنبورستان ایجاد گشت.

شمس از زنبورداران درخواست کرد تا از هر گونه ورود و خروج و جابجایی کندو در شهرستان، بدون هماهنگی های لازم و همچنین بررسی سلامت کندو های مد نظر اکیدأ خودداری کنند، زیرا در غیر این صورت در صورتی که کندو های مبدا مبتلا به عامل بیماری باشند با این عمل به راحتی بیماری را به کندو های خود منتقل کرده و موجب ضررو زیان  گسترده خواهد شد.

وی با بیان اینکه؛ زنبورداران هر گونه تلفات غیرعادی زنبورستان‌های خود را به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند، افزود؛ در صورت وجود هر گونه تلفات احتمالی در زنبورستان ها دفن بهداشتی آن در همان زنبورستان ضرورت داشته و نیاز است زنبورداران نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

وی در ادامه یادآور شد: توصیه می‌شود زنبورداران از تغذیه کندوها با مواد غیرمجاز که مورد تایید دامپزشکی نیست، اکیدا خودداری کرده و برای هر زنبورستان آبخوری جداگانه تعبیه و علاوه بر آن تمامی موارد امنیت زیستی و قرنطینه ای بهداشتی در زنبورستان‌ها رعایت شود.

شمس در انتها افزود؛ به منظور بررسی های دقیق تر، نمونه های اخذ شده از زنبورستان مورد تلفات به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارجاع گردیده تا علت دقیق تلفات مشخص و توصیه ها و درمان های اولیه نیز به زنبور دار مربوطه ارائه شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
1
1
یه شهرستان همش میخواد اسمش سر زبون ها باشه

نمیدونم چرا حکیم مهر به چنین خبرهایی میپردازه
تلفات و بیماریهای اینگونه همه جا هست
ریاست شبکه درگز میخواد رو تیتر خبرها باشه

با این اینترنت ضعیف به مهمترین پایگاه خبری دامپزشکی به زور وصل میشیم که چنین خبرهایی بخونیم؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
2
اتفاقا هیچ ایرادی نداره این دسته اخبار درج شه،
فقط مسئول محترم دامپزشکی درگز بفرمایند بعد از اعزام نیرو و کارشناسی موضوع، مشاهدات و علایم کارشناسی چی بودن و در نهایت علت تلفات رو بیان بفرماین.
ممنون
نظر شما
ادامه