کد خبر: ۷۵۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به برنامه‌های مد نظر برای هدایت شغلی دانش آموختگان این دانشگاه، انعقاد تفاهمنامه ارتباط با صنعت و سوق دادن اولویت‌های پژوهشی به سمت نیازهای صنعتی، راه‌اندازی بورسیه صنعت برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی و تقویت مراکز دانش بنیان و نوآور و کارآفرین را یادآور شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد موذنی» یکشنبه ۲۹ مرداد در یک کنفرانس خبری، در خصوص جایگاه دانشگاه شیراز در رتبه‌بندی‌های ملی و جهانی، گفت: براساس مجموعه ارزیابی‌های پایگاه‌های علم سنجی و نظام‌های رتبه‌بندی، دانشگاه شیراز همواره بین ۵ یا ۶ دانشگاه برتر کشور و همچنین جزو ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار داشته است.

موذنی گفت: در ارزیابی‌های جهانی تا سال ۲۰۲۱، دانشگاه شیراز در مجموع دارای امتیاز ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ بود اما طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ شاهد ارتقاء رتبه این دانشگاه و قرار گرفتن در رتبه‌های ۷۵۱ تا ۸۰۰ بوده‌ایم؛ البته در نظام نیچراندکس، دانشگاه شیراز رتبه اول را بین دانشگاه‌های ایران کسب کرده است.

او با بیان اینکه در سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۷۹۴ مقاله علمی این دانشگاه در سایت اسکاپوس و تعداد ۱۵۴۷ مقاله در wos و ۳۶۷ مقاله در پایگاه ISC،درج شده است، گفت: از نظر موضوعی در نظام QS دانشگاه شیراز در رشته مهندسی نفت رتبه ۱۰۱ تا ۴۰۰، در کشاورزی ۳۵۱ تا ۴۰۰، در برق و الکترونیک ۴۰۱ تا ۴۵۰، در مکانیک ۴۵۱ تا ۵۰۰ و ... را کسب کرده است.

موذنی با تاکید براینکه با توجه به رتبه‌های این دانشگاه در نظام‌ها و پایگاه‌های مختلف بین‌المللی، جایگاه دانشگاه شیراز رضایت‌بخش است، خاطرنشان کرد که این از نگاه ما هنوز سطح مطلوبی نیست و باید همچنان تلاش‌ها برای رشد کمی و کیفی فعالیت‌های علمی، تداوم داشته و بیشتر شود.

او تعامل دانشگاه شیراز با صنعت را خوب توصیف کرد و از انعقاد تفاهمنامه‌هایی برای تعریف اولویت‌های پژوهشی براساس نیازهای صنعتی، خبر داد و گفت: بعضی از صنعتگران و فعالان حوزه صنعت در استان فارس، در پژوهشکده عضویت دارند و در تعیین نیازهای پژوهشی، همکاری می‌کنند.

موذنی از تعریف بورسیه صنعتی در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: صنایع مختلف این امکان را دارند که دانشجویان مستعد را در رشته‌های مورد نیاز شناسایی و آنان را بورس کنند، در این شیوه، دانشجو در پایان تحصیلات خود جذب صنعت خواهد شد؛ البته صنایع می‌توانند که تعدادی واحد درسی را مطابق با نیاز خود تعریف کنند تا دانشجویان بورسیه این دروس را بگذرانند.

او با اشاره به وجود مراکز نوآوری تخصصی علوم انسانی و علوم مهندسی در این دانشگاه، وظیفه این مراکز را شناسایی، جذب، هدایت و حمایت دانشجویان مستعد و نخبه دارای ایده دانست و گفت: در رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی نیز در حال راه‌اندازی پردیس علم و فناوری هستیم که در این ارتباط استانداری فارس هم کمک مالی قابل توجهی داشته است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
1
4
حرف های بیهوده و دهن پرکن.دانشکده های دامپزشکی و کشاورزی بیش از پنجاه و هفتاد سال قدمت دارند و با تجهیزات قبل از انقلاب که همه فرسوده اند در حال آوار شدن بر سر دانشجویان
نظر شما
ادامه